Foto: Reuters
Korejska glasila objavila su da će Apple i Hyundai do ožujka potpisati ugovor i započeti proizvodnju oko 2024. godine u pogonima u SAD-u, u Georgiji gdje KIA u vlasništvu Hyundaija ima pogone za proizvodnju automobila
povezane vijesti
- Budućnost o kojoj priča Rimac već je odavno stigla. Naše iskustvo s robotaksijem u San Franciscu
- EK definitivno odlučila uvesti dodatne carine na kineska električna vozila. Iznosi su veliki
- Iako kaska za konkurencijom po pitanju uvođenja umjetne inteligencije, iza Applea je kvartal obilježen rastom prihoda
Krajem prošle godine objavljeno je da Apple napreduje s tehnologijom samovozećih automobila i ima plan prvo vozilo na tržište izbaciti 2024. godine. Apple ovu ideju gura već šest godina otkad je krenuo od nule dizajnirati obiteljsko vozilo koje neće trebati vozača. No projekt pod imenom Titan je u međuvremenu stao i ponovno je reaktiviran prije dvije godine povratkom Appleovog veterana Douga Fileda nakon što je duže vrijeme radio za Teslu.
Čini se da je Apple sada našao partnera s kojim će lakše ostvariti ovu ambicioznu ideju, koju danas mnogi smatraju izvedivom, ali neperspektivnom. Među njima je i Elon Musk, koji kao autoritet u industriji električnih automobila misli da samovozeći automobili možda imaju šansu u sektoru javnog prijevoza, ali ne i u sektoru osobnih obiteljskih automobila.
Dakle, lokalno glasilo Korea IT News jučer je objavilo da Hyundai Motor i Apple Inc planiraju potpisati partnerski ugovor o autonomnim električnim automobilima do ožujka i započeti proizvodnju oko 2024. godine u Sjedinjenim Državama. Napisali su i detalje, da će se automobili proizvoditi u pogonima KIA-e (koja je u vlasništvu Hyundaija), u Georgiji i proizvoditi 100 tisuća samovozećih električnih automobila već 2024., s pretpostavkom da bi ih godišnje mogli proizvoditi i 400 tisuća.
Izvještaj je uslijedio nakon izjave iz Hyundaija u petak da su obavljeni preliminarni, početni razgovori s Appleom. Ta je izjava stigla nakon što je jedan drugi korejski medij objavio da dvije tvrtke namjeravaju lansirati somovozeći električni automobil 2027. što je odmah izazvalo skok cijene Hyundaijeve dionice za gotovo 20 posto.
Kako izvještava Reuters, Kyundai nije htio komentirati nove detaljnije podatke o mogućoj suradnji s Appleom i datumima moguće pojave automobila, a glasilo Korea IT News je u međuvremenu ažuriralo tekst i izbacilo prije objavljene detalje ugovorne suradnje. No, čini se da tamo gdje ima dima, ima i vatre. Sasvim je izvjesno, i po samoj potvrdi Hyundaija da su preliminarni razgovori održani, da Apple i Hyundai idu prema zajedničkom poslovnom poduhvatu.