Reuters
AAA je testirao sustave u četiri vozila (Ford, Honda, Chevrolet i Toyota) pri većim brzinama kako bi vidio mogu li spriječiti nalet vozila straga
povezane vijesti
- Sve je više prijava ogrebanih automobila na parkiralištima. Jedan veliki uzrok je u novim vozilima
- Stiže nam velika promjena: Od 1. studenog i danju su na motornim vozilima obavezna upaljena svjetla
- Val otkaza u njemačkoj autoindustriji. Razlog nisu samo električni automobili, problem je mnogo dublji
Većina novih vozila koja se prodaju u Europi, SAD-u…, standardno su opremljena sustavom automatskog kočenja u nuždi (AEB).
I dok je tehnologija koja koristi radar, kamere ili LiDAR za uočavanje prijetećih situacija na cesti dokazala svoju vrijednost u smanjenju udara jednog vozila na stražnji dio drugoga pri niskim brzinama, problemi nastaju pri visokim brzinama, frontalnim sudarima i na T raskrižjima. Američki autoklub (AAA) želio je saznati kako ti sustavi rade u scenarijima većih brzina gdje mogu biti najkorisniji. Ono što su otkrili nakon niza testova sudara je da se ovi sustavi bore ili ne uspijevaju pomoći u svim cestovnim scenarijima, piše revija HAK.
AAA je testirao sustave u četiri vozila (Ford, Honda, Chevrolet i Toyota) pri većim brzinama kako bi vidio mogu li spriječiti nalet vozila straga, a također je proveo testove kako bi utvrdio mogu li AEB sustavi spriječiti sudar na T raskrižju.
Autoklub je testirao sustave u dva scenarija na T raskrižjima, s vozilima koja idu ravno kroz raskrižje nailazeći na vozilo koje im siječe put, i dok vozilo koje skreće ulijevo ulazi u putanju nadolazećeg vozila. Ovo su najsmrtonosnije vrste nesreća u Americi i čine 39,2 posto ukupnih smrtnih slučajeva u nesrećama u kojima su sudjelovala dva osobna vozila. Rezultati su skromni.
Pri brzini 46 km/h, AEB je spriječio sudar straga u 17 od 20 testnih vožnji, ili 85%. Za testne vožnje koje su rezultirale sudarom, brzina sudara smanjena je za 86%.
Pri 62 km/h, AEB je spriječio sudar sa stražnje strane u samo 6 od 20 testnih vožnji, ili 30%. Za probne vožnje koje su rezultirale sudarom, brzina sudara smanjena je za 62%.
U testovima na T raskrižjima sudari su se dogodili u 100% slučajeva. AEB nije uspio upozoriti vozača, usporiti brzinu vozila i izbjeći sudar. Kao rezultat testiranja, AAA preporučuje da se proizvođači automobila usredotoče na projektiranje sustava kako bi bolje upravljali sudarima u kojima je najveća vjerojatnost ozljeda i smrtnih slučajeva. Vozači također trebaju biti svjesni ograničenja svojih vozila, odnosno trebali biste biti svjesni da, unatoč svim sustavima, morate biti maksimalno usredotočeni na promet i reagirati na vrijeme.