Foto Marko Gracin
APM Terminals jedan je od najvećih operatera kontejnerskih terminala u svijetu i tvrtka kći najvećeg kontejnerskog brodara A.P. Moller Maerska, dok Enna Logic posluje u sastavu domaće PPD grupe
povezane vijesti
RIJEKA – Upravno vijeće Lučke uprave Rijeka donijelo je odluku o dodjeli koncesije na Zagreb Deep Sea kontejnerskom terminalu konzorciju koji čine APM Terminals BV iz Nizozemske i Enna Logic d.o.o., tvrtki koja posluje u sastavu domaće PPD grupe.
Odluka je donesena nakon ponovljenog natječaja za koncesionara novog kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, na kojemu su jedinu ponudu dali APM Terminals, inače jedan od najvećih operatera kontejnerskih terminala u svijetu i tvrtka kći najvećeg kontejnerskog brodara, A.P. Moller Maerska i Enna Logic. U konzorciju će APM Terminals imati upravljačka prava, s 51 posto vlasničkog udjela, dok će Enna Logic držati preostalih 49 posto vlasništva. Odluku o davanju koncesije na rok od pedeset godina Upravno vijeće donijelo je jednoglasno, prema riječima Denisa Vukorepe, ravnatelja Lučke uprave Rijeka, te je time u cijelosti završen postupak odabira koncesionara.
– Ovom odlukom Upravnog vijeća završava dugotrajan i zahtjevan proces, započet još 2018. godine. Tijekom postupka odabira koncesionara iskazan je izuzetan interes, a izabrali smo najboljeg. Riječ je o operateru koji upravlja s više od osamdeset kontejnerskih terminala širom svijeta. Nakon ove odluke Upravnog vijeća, ponuditelji će osnovati društvo posebne namjene, s kojim će u zakonskom roku biti potpisan ugovor o koncesiji. Očekujem da će kontejnerski terminal započeti s radom 1. siječnja 2024. godine, a prema ponudi koncesionara, već u prvoj godini imat će promet od 500 tisuća TEU-a, rekao je Vukorepa.
Ukupnu vrijednost koncesije u Lučkoj upravi procjenjuju na 20,5 milijardi kuna, pri čemu se očekuju izravna ulaganja koncesionara, prvenstveno u opremanje terminala i dogradnju druge faze, odnosno dodatnih 280 metara obale, u visini od oko 250 milijuna eura.
APM Terminals i Enna Logic su, podsjećamo, na natječaju ponudili promet od milijun TEU-a (ekvivalent dvadesetstopnog kontejnera) u prve dvije godine poslovanja terminala te promet od po minimalno 500 tisuća TEU-a, u svakoj od idućih najmanje osam godina poslovanja. Upravo je jamstvo prometa bilo najvažniji kriterij u ponovljenom natječaju, za razliku od poništenog, u kojemu se bodovala visina koncesijske naknade, kao i ponuda za gradnju dodatnih 280 metara operativne obale kontejnerskog terminala.
U prvom poništenom natječaju najbolju ponudu bila je predala kineska korporacija koju čine tvrtke Ningbo Zhoushan Port Company Limited koja upravlja najvećom lukom u Kini i svijetu, Tianjin Port Overseas Holding Limited i China Road and Bridge Corporation koji su ponudili gradnju dodatnih 280 metara obale u roku od pet godina i dva milijuna eura godišnje koncesijske naknade. U novom je natječaju koncesijska naknada postavljena na fiksnih dva milijuna eura godišnje, uz promjenjivi dio koji varira, ovisno o prihodima. Tako promjenjivi dio koncesijske naknade iznosi šest posto od bruto prihoda terminala, ukoliko prihod iznosi do dvadeset milijuna eura. Ukoliko godišnji prihod bude između 20 i 40 milijuna eura, promjenjiva naknada je pet posto od bruto prihoda, te četiri posto kada prihodi premaše 40 milijuna eura.
U Lučkoj upravi računaju da bi na novom terminalu na Zagrebačkoj obali trebalo biti otvoreno najmanje dvije stotine radnih mjesta, uz još otprilike toliko u popratnim djelatnostima i uslugama vezanim uz poslovanje terminala, a novi koncesionar već je iskazao i ineteres za razvoj pozadinske logističke zone Miklavija.