Nositelj projekta je Ustanova za razvoj kompetencija, inovacija i specijalizacije Zadarske županije INOVAcija, partneri su Osnovna škola Nikole Tesle Gračac i Vinco Innovation AS, a u njemu sudjeluje i Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru
povezane vijesti
U Centru za kreativne industrije jučer i danas održava se Creativity Camp u sklopu projekta Učinkovito aktivno PODUčavanje i učenje o PODUzetništvu u gospodarski nerazvijenim i ruralnim PODručjima – PODUZMI. Projekt ima za cilj razraditi model podučavanja baziran na podizanju kreativnosti i poduzetničkog razmišljanja u kontekstu ruralne zajednice i u cilju održivog korištenja lokalnih resursa u poduzetničke svrhe,podizanje svijesti o oskudnim resursima te kontekstu klimatskih promjena.
Nositelj projekta je Ustanova za razvoj kompetencija, inovacija i specijalizacije Zadarske županije INOVAcija, partneri su Osnovna škola Nikole Tesle Gračac i Vinco Innovation AS, a u njemu sudjeluje i Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru.
Nakon predavanja i prezentacija primjera dobre prakse prvog dana programa, danas je održan Okrugli stol „Stvara li poduzetna škola poduzetnog učenika?“ na kojemu su sudjelovali prof. dr. sc. Daliborka Luketić sa Sveučilišta u Zadru, pročelnik UO za obrazovanje, kulturu i šport Zadarske županije Ivan Šimunić, ravnatelji OŠ Nikole Tesle Gračac Slavica Miočić i OŠ Stjepana Radića Brestovec Orehovički Zdenko Kobeščak te prof. Zlata Paštar iz I. gimnazije Zagreb, uz moderiranje doc. dr. sc. Gabrijele Vidić.
Prema jednom istraživanju provedenom na Sveučilištu, mladi su neskloni uključivati se u poduzetničke aktivnosti, a često se uključuju više iz nužde nego jer su prepoznali priliku. Preko 50 posto studenata tijekom studija nije slušalo niti jedan predmet povezan s poduzetništvom, što može biti problem kada jednog dana kao nastavnici požele implementirati neke poduzetničke aktivnosti.
– Kada obrazujemo nastavnike vodimo računa da ih pripremamo za nekoliko sljedećih desetljeća te su međupredmetne teme poput poduzetništva vrlo važne. Njima je primarna motivacija steći nastavničke kompetencije, ali nastojimo razbijati te ustaljene forme. Primijetili smo da je motivacija za stjecanje kompetencija veća kod onih koji imaju neke druge struke, bilo da su inženjeri, ekonomisti ili sa srednjoškolskom strukom, rekla je Luketić.
Ravnatelj Kobeščak problem sa stručnim kadrom ilustrirao je činjenicom da se nastavnici fizike čak i u Zagrebu popunjavaju drugim strukama, a u ruralnim sredinama to je daleko izraženije.
– Činjenica je da smo mi danas u prvi razred upisali učenike koji će završiti školovanje u trenutku kada se pojavi 65 posto zanimanja za koja mi sada ne znamo koja će biti, možda kontrolor leta dronova. Bitno je da imamo motivirane djelatnike koji su spremni na cjeloživotno učenje, a najavljene promjene nagrađivanja manjeg broja djelatnika izravno od ravnatelja postavlja pitanje kriterija po kojima će se to raditi. Imat ćemo sve više izazova i trebat ćemo u kurikul uvrstiti krizno komuniciranje i kriznu pedagogiju, jer nas čeka krizno doba, rekao je Kobeščak.
Kao primjer razvijanja poduzetništva u školama pročelnik Šimunić naveo je zadruge, u kojima nije primarni cilj zarada, nego poduzetničke vještine. Creativity kamp završen je prezentacijom videa koje je izradila ustanova INOVAcija.