Projekt nove marine

Vlada prihvatila ponudu: ACI i Lürssen dobili 30 godina koncesije za megajahte u Porto Barošu

P. N.

Uprava ACI-ja traži i da se koncesionaru ostavi mogućnost uklanjanja sadašnjih lučkih dizalica iz prostora Porto Baroša / Foto Marko GRACIN

Uprava ACI-ja traži i da se koncesionaru ostavi mogućnost uklanjanja sadašnjih lučkih dizalica iz prostora Porto Baroša / Foto Marko GRACIN

Ponudili su investiciju od ukupno 363,7 milijuna kuna, planiraju zaposliti 128 radnika. Time bi riječka marina postala najveća u Hrvatskoj



Vlada je na današnjoj sjednici prihvatila ponudu trgovačkog društva ACI-Gitone za uređenje luke nautičkog turizma u Porto Barošu u riječkoj luci.


Na natječaj za luku nautičkog turizma u Porto Barošu pristigla je jedna ponuda, trgovačkog društva ACI-Gitone, kojom je ponuđena investicija ukupne vrijednosti 363,7 milijuna kuna. Planiraju zaposliti 128 radnika.


Riječ je o trgovačkom društvu u zajedničkom vlasništvu ACI-ja i njemačkog Lürssena, u kojem svaka od navedenih tvrtki ima 50-postotni udio u vlasništvu.




ACI bi bio zadužen za nautički turizam, odnosno prihvat plovila i vezane usluge, a Lürssen za ostale vezane poslove, uključujući i dovođenje megajahti na vez, s obzirom na to je ova njemačka tvrtka poznata kao jedan od najvećih proizvođača velikih jahti na svijetu.


Koncesija za Porto Baroš izdaje se na rok od 30 godina na površini pomorskog dobra od 105,8 tisuća četvornih metara, s kapacitetom marine od 500 vezova.


Visina ponuđenog iznosa za stalni dio koncesijske naknade iznosi 5 kuna po četvornom metru ili oko 530 tisuća kuna godišnje.


“Stalni dio koncesijske naknade nakon 15-te godine povećavat će se svakih pet godina za 2 kune po metru kvadratnom, što za cijelo vrijeme trajanja koncesije iznosi ukupno 22,2 milijuna kuna.


Iznos promjenjivog dijela koncesijske naknade koju će plaćati koncesionar je 4 posto prihoda”, objasnio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.


Natječajem je predviđena mogućnost da se koncesijsko područje proširi i na čitav prostor putničke luke od rive Boduli do Boonkera, odnosno do De Franceschijevog Gata.


Kako saznajemo, ovaj potencijalni koncesionar ima namjeru zatražiti proširenje koncesije na području koje ionako trenutno funkcionira kao luka za velike jahte, a trenutno je pod upravljanjem Lučke uprave Rijeka.


Time bi riječka marina postala najveća u Hrvatskoj.