SNIMIO SERGEJ DRECHSLER
Oleg Butković Vladi je predložio odbijanje interpelacije, što je Vlada i učinila
povezane vijesti
- VIDEO Jadrolinijin trajekt “Tin Ujević” nije mogao spustiti rampu, vozila iskrcana preko druge rampe. Kvar otklonjen
- Izvođač uveden u posao. Cesta od Malog do Velog Lošinja bit će gotova do lipnja 2026.
- Butković: U prometnu infrastrukturu ulažemo 3.5 milijarde eura, učinit ćemo sve da to ide što brže
ZAGREB – Vlada je u četvrtak odbila interpelaciju o stanju u “Jadroliniji” i odgovornosti Skupštine tog društva koju je inicirao Most, a podržalo ukupno 17 saborskih zastupnika nakon nesreće ovog ljeta na Malom Lošinju u kojoj su poginula tri pomorca, a izmijenila je Zakon koji se tiče razminiranja.
“Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture pripremilo je stručno te objektivno izvješće u kojem odgovara na sve navode iz interpelacije, a koje, između ostalog, uključuje detaljno opisane poslove te odgovornost Uprave, Nadzornog odbora i Skupštine društva ‘Jadrolinija'”, kazao je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Vladi je predložio odbijanje interpelacije, što je Vlada i učinila.
Ministarstvo mora: Provode se izvidi
Vezano za tragediju na Jadrolinijinom trajektu u Malom Lošinju, iz Ministarstva, između ostalog, ističu da se provode izvidi iz dijela pomorskih prekršaja i sigurnosna istraga.
“U trenutku pomorske nesreće broda Lastovo utvrđeno je kako je imao svjedodžbu o klasi izdanoj od strane HRB-a sa zadnjim datumom pregleda obavljenim 6. studenoga 2023., o sigurnosti putničkog broda od 6. studenoga 2023., o sposobnosti broda za plovidbu sa zadnjim datumom pregleda obavljenim 6. studenoga 2023., potvrdu upravljanja sigurnošću s rokom važenja do 22. srpnja 2027. i svjedodžbu o baždarenju – trajnu svjedodžbu”, navode u odgovoru.
“Vezano uz navode kako je većina nabavljenih brodova mjesecima u brodogradilištima prije nego što krenu u redovne linije, to upravo govori o politici ‘Jadrolinije’ usmjerenoj prema sigurnosti kroz redovne godišnje remonte brodova koji održavaju redovne linije te svakodnevno povezuju otoke s kopnom”, dodaju.
“Jadrolinija” flotu obnavlja sukladno planovima poslovanja odobrenim od strane Nadzornog odbora, a od 2018. do kraja 2024. realizirano je ukupno 14 investicija u flotu, ističu.
Što se tiče kvara na brodu “Oliver”, u odgovoru se navodi da je tehnički problem nastao kao posljedica prodora komprimiranog zraka u sustav rashladne vode što je potencijalno moglo rezultirati i pregrijavanjem glavnih motora te su motori preventivno ugašeni, a da je otklonjen u roku 24 sata te da posjeduje sve dozvole Hrvatskog registra brodova i Lučke kapetanije.
Prava na starosnu mirovinu zaposlenicima na poslovima razminiranja kao i pirotehničarima
Vlada je na sjednici izmijenila Zakon o posebnim pravima iz mirovinskog osiguranja zaposlenika na poslovima razminiranja prema kojima se izjednačavaju uvjeti za stjecanje prava na starosnu mirovinu te izračun mirovine i za voditelje radilišta i pomoćne djelatnike na istovjetan način kako je to omogućeno i pirotehničarima.
“Budući da su poslovi i radna mjesta voditelja radilišta i pomoćnih djelatnika, koji također kao i pirotehničari rade na poslovima razminiranja s jednakom izloženosti opasnosti, kao i da su i oni osjetljiva kategorija o kojoj država treba voditi posebnu brigu, potrebno je i njima omogućiti stjecanje prava na starosnu mirovinu pod jednakim uvjetima pod kojima to pravo stječu pirotehničari kako je to propisano Zakonom”, pojašnjavaju iz Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne skrbi.
Tako ovim izmjenama pravo na stjecanje prava na starosnu mirovinu ostvaruju pirotehničari, voditelji radilišta i pomoćni djelatnici koji neposredno obavljaju pomoćne poslove u razminiranju zaposleni u trgovačkim društvima, kod obrtnika, u Ministarstvu obrane i Ministarstvu unutarnjih poslova te pirotehnički nadzornici, pirotehnički nadglednici i inspektori Ministarstva unutarnjih poslova koji obavljaju poslove kontrole kvalitete i inspekcijskog nadzora nad obavljanjem poslova razminiranja.
Izmjenama Zakona predlaže se i mogućnost ostvarivanja prava zaposlenicima koji su bili su zaposleni na navedenim poslovima, a već su ostvarili pravo na mirovinu prema Zakonu o mirovinskom osiguranju.
Za delegirane europske tužitelje – obvezno mirovinsko i zdravstveno osiguranje
Usvojen je i prijedlog izmjena Zakona o provedbi Uredbe Vijeća EU o provedbi pojačane suradnje u vezi s osnivanjem Ureda europskog javnog tužitelja (EPPO) kojima Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije propisuje obvezno mirovinsko i obvezno zdravstveno osiguranje delegiranih europskih tužitelja, čiju će prijavu provoditi nadležno državno odvjetništvo.
Prema odredbama, plaćeni doprinosi ne predstavljaju dohodak, uvodi im se i beneficirani radni staž te se ističe da mjesečna osnovica za obračun doprinosa delegiranih europskih tužitelja ne može biti manja nego što je bila prije njihovog imenovanja na dužnost. Naglasak je i na dužnosti Republike Hrvatske u plaćanju obveznih doprinosa po osnovi po kojoj su osigurani kao nacionalni tužitelji.
Potrebna sredstva za provedbu ovoga Zakona odnose se na podmirivanje obveza za obvezna osiguranja i staž osiguranja s povećanim trajanjem za šest delegiranih europskih tužitelja te se procjenjuje da je za 2025. potrebno 153.000 eura, a za 2026. 154.000 eura.