povezane vijesti
Hrvatsku i njezin turizam se u globalnim okvirima doživljava i definira kao jednu od najpoželjnijih destinacija kad se u suodnos stavi danas najvažniju odrednicu: vrijednost za novac. Zaključak je to ekspertize TripAdvisora, daleko najveće platforme putem koje se ljudi odlučuju za odabir putovanja ili destinacije odmora, gastronomskih ili outdoor užitaka, naprosto svega onog što definira turizam nekog kraja. Iscrpnu analizu pozicije Hrvatske kao i stava o njoj na nizu tržišta, te, što i jeste najvažnije, njezine percepcije u odnosu najvažnije konkurente – i ne samo kada je riječ o Mediteranu – iznijeli su Lena Arbury te Antony Powell, specijalisti i vodeći ljudi tvrtke za pojedine segmente njenog poslovanja na prezentaciji u okviru Dana hrvatskog turizma što se održavaju u Opatiji.
Svakako, s obzirom na udio u ukupnom globalnom turističkom tržištu i utjecaju koji na njega ima, analiza TripAadvisora se slobodno može prihvatiti kao iznimno važnu, ako ne i najvažniju, pa i u smislu utjecaja na budući razvoj turističkog tržišta. Iako je i sam naziv panela “Kuglica sladoleda pet eura mit ili stvarnost” poticao problem koji se u Hrvatskoj kao jako važan ističe svakog srpnja ili kolovoza, a to su svakako cijene u domaćim turističkim odredištima, analiza međunarodnog tržišta, prije svega najvažnijih konkurenata Hrvatske kao što su to Španjolska, Grčka, Italija, ali i Velika Britanija pa čak i SAD – ne smijemo zaboraviti da je TripAvisor dominantan upravo na tržištima kojima je engleski jezik materinji – pokazuju da upravo po pitanju cijena Hrvatska ne iskače.
Drugim riječima posjetitelji, odnosno korisnici platforme TA, ju ne vide kao skupu zemlju, štoviše, definiraju je kao prostor koji itekako dobro uvažava obavezu da se za potrošni novac dobije adekvatnu vrijednost. Hrvatska odlično prolazi i po pitanju održivosti, prirodnih vrijednosti, ekološke očuvanosti pa i gastronomije, a usporedbe radi, govorimo li o hrvatskoj najskupljoj poziciji, a to je u svakom slučaju dubrovački Stradun, slična mjesta su i pedeset posto skuplja.
Nije komparirana kuglica sladoleda ali jeste pivo – obično, domaće u Dubrovniku je šest eura, na sličnim pozicijama u drugim državama – osam do deset! Očigledno percepcija stranih turista, ponavljamo oni su unutar TA analize u velikoj mjeri s tržišta SAD i Velike Britanije i drugih tržišta koja su po brojnim parametrima jedna od najbogatijih na svijetu, nije ni izbliza onakva kakvu o sebi imamo sami zbog vlastitog standarda. Štoviše, iz kuta gledanja turista iz SAD, a oni nas dakako uspoređuju s cijenama u svojoj državi, mi smo – vrlo povoljni.
– Turističku godinu koja nam je u predvorju presudno će, čak i više od pitanja sigurnosti, definirati vrijednost za novac. Da, na ukupna turistička kretanja utjecat će i geopolitika, energetika, ekonomija i standard u pojedinoj državi, ali ono što će biti presudno je “value for money”. Lijepo je vidjeti ovu analizu, vidjeti da je Hrvatska, iako mala, konkurentna mnogo snažnijim, u svakom smislu, državama poput Italije, Španjolske ili Grčke, no ne smijemo zaboraviti da će cijena usluga i cijelog paketa proizvoda i usluga u godini koja dolazi biti od krucijalnog značaja u odabiru odredišta.
Konkurencija nikad jača, vrlo je agresivo krenula u promociju, pitanje cijena je središnje pitanje. Vjerujem u naše sposobnosti, uvijek smo, pa tako i za nedavne pandemije, pokazali da smo najbolji u teškim okolnostima, da imamo dobru sinergiju javnog i privatnog sektora, vjerujem da će gosti i dogodine prepoznati da kod nas za svoj novac dobivaju istinsku vrijednost, zaključio je nakon analize iznesene u opatijskom Hotelu Royal Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.