ANKETA

Uskrsna košarica: Evo što će građani Hrvatske kupiti i koliko će potrošiti za blagdansku trpezu

P. N.

Značajne razlike ipak ima kada je riječ o tome planiraju li građani štedjeti pri kupovini namirnica za Uskrs. Naime, da planiraju štedjeti lani je izjavilo 54,3% građana, dok će ove godine pri kupnji štedjeti njih dvije trećine (66,5%).



Uskrsna košarica: Tradicija se ne smije zanemariti


Tradicija se ne smije zanemariti pa tako osam od deset hrvatskih građana planira napraviti tradicionalni uskrsni ručak ili doručak.


Uoči ovogodišnjeg Uskrsa odlučili Ja TRGOVAC proveo je tradicionalno istraživanje navika hrvatskih građana kada je riječ o planiranoj potrošnji za ovaj veliki kršćanski blagdan.




Tradicija se ne smije zanemariti pa tako osam od deset hrvatskih građana planira napraviti tradicionalni uskrsni ručak ili doručak. Ove godine ipak bilježimo blago smanjenje njihova broja na 78,1%, dok je lani onih koji su poštivali tradiciju uskrsne trpeze bilo 83,2%.


Nabavku namirnica za Uskrsne blagdane najveći broj naših građana koji će pripremati tradicionalni uskrsni ručak ili doručak nabavljat će u hipermarketima i velikim trgovačkim centrima, njih ukupno 63,2%, što je 4,1% više nego lani. Svoje potrebe će iz domaće, vlastite proizvodnje podmiriti 15,5% građana, što je tek nešto manje nego prošle godine, a blagi pad bilježi i planirana kupnja u malim prodavaonicama i supermarketima, gdje će kupovati 10,8% građana, dok će se na tržnicama opskrbiti njih 8,2%.


Na uskrsnom stolu najčešće će se naći kuhana jaja i to kod 96,7% građana, a vrlo su blizu po popularnosti i mladi luk s 86,2% te kuhana šunka s 83,8%. Natpolovični udio zauzima još hren s 59,5%, a na polovici uskrsnih stolova naći će se i rotkvica (48,1%). Na svakom trećem uskrsnom stolu imat ćemo pincu tj. sirnicu (34,8%) i orehnjaču (29,7%), a na svakom četvrtom pečenu svinjetinu (24,8%). Listu zaključuju s 22,7% purica s mlincima i pečena janjetina, pogača s 20,8%, šunka u kruhu sa 17,5% i sarma s 12,3%. Među ovim proizvodima nije bilo neke velike razlike u popularnosti pri čemu je najveći pad imala pečena janjetina s 28,5% u prošloj na 22,7% u ovoj godini.


Značajne razlike ipak ima kada je riječ o tome planiraju li građani štedjeti pri kupovini namirnica za Uskrs. Naime, da planiraju štedjeti lani je izjavilo 54,3% građana, dok će ove godine pri kupnji štedjeti njih dvije trećine (66,5%).


Pritom će se za nabavku namirnica za uskrsnu trpezu najvećim dijelom trošiti 200-299 kn, koliko planira izdvojiti 20,5% građana, a zatim su gotovo izjednačena sljedeća dva iznosa: 400-499 kn će trošiti 18,7% građana, a 300-399 kn njih 18,4%. Dvoznamenkastu vrijednost ostvario je još iznos 500-599 kn s 11,9%, a zanimljiv je i rast najizdašnijeg iznosa “1.000 kn i više” koliko će potrošiti 6,5% građana u usporedbi sa svega 3% za prošlogodišnji Uskrs.


Istraživanje su tijekom veljače 2022. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.


U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.