SVE ZANIMLJIVIJA DESTINACIJA

U Rijeku ove godine dolazi 28.000 putnika na kruzerima, 2026. bit će rekordna

Alenka Juričić Bukarica

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Ono što nas veseli jest činjenica da smo za sljedeću, dakle, kruzing sezonu 2026., već sad zabilježili 39 rezervacija veza, što će biti i najveći broj dolazaka brodova na kružnim putovanjima koji će u jednoj godini posjetiti Rijeku, najavio je Jurman



Rijeka ove godine očekuje lijep broj ticanja kruzera, među kojima su neki koji dolaze prvi put, a ove je godine prvi put tijekom cijele zime imala dolaske brodova na kružnim putovanjima. Prema aktualnim najavama, tako će biti sve do kraja godine. Jasno, zimi je riječ o manjim brodovima, ali je svakako pozitivno da goste dovode i izvan glavne sezone krstarenja. Rajko Jurman podsjetio je i kako je od početka godine u Rijeku uplovilo šest kruzera s približno 3.000 putnika. Četiri dolaska imao je manji brod »Artemis«, a u travnju su stigla i još dva velika kruzera »MSC Opera« i »Hamburg«.


– Ove godine imat ćemo sveukupno 25 dolazaka velikih kruzera s približno 28.000 putnika, a ono što nas veseli jest činjenica da smo za sljedeću, dakle, kruzing sezonu 2026., već sad zabilježili 39 rezervacija veza, što će biti i najveći broj dolazaka brodova na kružnim putovanjima koji će u jednoj godini posjetiti Rijeku, najavio je Jurman.


Nagodinu Rijeka, dakle, dočekuje rekordan broj kruzera, što pokazuje da se grad polako etablira među kruzing kompanijama kao poželjna destinacija. Jasno je da se s gužvama i (pre)velikim brojem ticanja kruzera u nekim razvikanijim destinacijama na Jadranu otvara prostor za uključivanje u brodske itinerare manje poznatih gradova poput Rijeke, a time se otvara prilika da i ti novi gosti upoznaju grad.




Što se tiče najava, u svibnju se očekuje dolazak broda »AIDAblue« koji je u Rijeku već dolazio, a isti se brod vraća u lipnju, točnije 10. lipnja te će u grad stići sveukupno šest puta. Nakon toga, 20. lipnja dolazi i jedan od najvećih brodova ove godine. Riječ je o brodu »Oosterdam«, dugom čak 285 metara, koji će imati oko 2.000 putnika. Isti će kruzer Rijeku ticati i krajem rujna. Najveći kruzer koji će stići ove sezone u grad je brod kompanije Costa Croicere. Ova velika kruzing kompanija prvi put dolazi u Rijeku, i to kruzerom »Costa Deliziosa«. Costa Croicere u Rijeci ima najavljeno ticanje 20. studenoga. Riječ je o turi iz Trsta, a kruzer će na sedmodnevnom putovanju obići Bari, Kotor, Dubrovnik i Split. Za dvije osobe ovo krstarenje dođe 858 eura za unutarnju kabinu, a oko 1.200 za vanjsku.


Za Rijeku se može reći kako je specifična po tome što se koncentracija kruzera ne očekuje u dva ljetna mjeseca, dapače, praktički isti intenzitet dolazaka najavljen je za jesenske mjesece. Konkretno, u srpnju stižu tri kruzera, 9. srpnja »AIDAblue«, potom 11. srpnja »Seven Seas Splendor« koji je kao i kruzer koji je jučer bio u Rijeci također iz flote luksuznih kruzera kompanije Regent Seven Seas Cruises, a valja istaknuti kako krajem srpnja stiže i jedna novogradnja. Riječ je o brodu »Oceania Allura«, novom plovilu kompanije Oceania Cruises dugom oko 240 metara s oko 1.200 putnika.


Tura po Antarktici


Jesen će, dakle, po pitanju dolazaka kruzera u grad biti prilično živa. Osim prije spomenute »Coste Deliziose«, prvog Costinog broda koji će ticati Rijeku, tu je još jedan brod koji prvi put stiže u grad. Riječ je o također luksuznom kruzeru »World Seeker«, izgrađenom 2023. Brod je dio flote kompanije Mystic Cruises koja se na tržištu profilirala za doista luksuzna putovanja pa u svojem porftelju imaju i krstarenja po Antartici, a aranžmani im stoje od 6.000 dolara po osobi za krstarenja po Mediteranu, do 12.000 dolara za krstarenja Antarktikom. U pravilu traže »of the beaten path« ture, dakle, manje poznate destinacije, što je trend koji jača, pogotovo među gostima iz SAD-a.


Polovinom listopada i početkom studenog ponovo dolaze »Seven Seas Grandeur« i »Seven Seas Voyager«. U listopadu će ukupno biti tri ticanja kruzera, kao i u studenom kada ponovo sa svojim dolascima kreće manji brod »Artemis« koji je započeo ovogodišnju kruzing godinu te će je i završiti zadnjim ovogodišnjim ticanjem tek uoči blagdana 21. prosinca.


A osim velikih kruzera, krenula je i sezona malih kruzera, popularno zvanih jedrenjaka. U Lučkoj upravi Rijeka očekuju da će ova godina biti negdje na razini prethodne, s približno 11.000 putnika. Iz Rijeke kreću brodovi kompanije ID Riva, a tijekom godine pojavi se i određeni broj drugih turističkih brodova.


Kako smo u nedjelju pisali OVDJE tog dana u riječku luku stiglo je oko 700 putnika i oko 500 članova posade na 230 metara dugom kruzeru Seven Seas Grandeur.


Lučka uprava na sajmu kruzinga u Miamiju


I ove godine su, polovinom travnja, predstavnici Lučke uprave Rijeka bili na najvećem sajmu Seatrade Cruise Global 2025. u Miamiju. Zajedno s predstavnicima lučkih uprava Dubrovnik, Split, Šibenik i Zadar te uz potporu Hrvatske turističke zajednice promovirali su hrvatsku turističku ponudu na sajmu koji okuplja sve najjače igrače svjetske kruzing industrije. Obavili su više razgovora s predstavnicima brodara promovirajući posebnosti riječke turističke destinacije.


Prema podacima koje je objavio Bud Darr, novi predsjednik Međunarodne udruge krstarenja CLIA-e, lani je krstarilo 34,6 milijuna putnika, a očekuje se da će broj putnika na kruzerima porasti na 37 milijuna ove godine, a do 2028. na 42 milijuna. Čelnici najvećih kompanija ipak su ukazali da svjetska kruzing industrija osjeća posljedice carinskih ratova te da je u stanju čekanja što će biti. No, sve pokazuje da će svjetskim morima krstariti sve više putnika, s obzirom na to da je uknjiženo 60 novih narudžbi za brodove. Zanimljivo je kako je sada već 36 posto svih putnika mlađe od 40 godina, a s obzirom na to da oni koji jednom odu na krstarenje, u pravilu ponovo biraju ovaj tip putovanja, za očekivati je da će rasti i potražnja. Jedan od najvećih izazova kruzing industrije je sve veće prozivanje za prekomjerni turizam.


– Uvijek ćemo imati izazove jer je potražnja za industrijom krstarenja sve veća na relativno ograničenom broju odredišta, priznao je Darr navodeći kako će stoga nastaviti s jačanjem suradnje s lokalnim dionicima. Istaknuo je Dubrovnik kao izvrstan primjer onoga što je industrija učinila u suradnji s lokalnim dužnosnicima kako bi pomogla u stvaranju rješenja oko prekomjernog turizma uzrokovanog prevelikim brojem kruzera u destinaciji.