SNIMIO: VEDRAN KARUZA
HTZ se poziva na prve podatke eVisitora
povezane vijesti
ZAGREB – U Hrvatskoj je u prva tri mjeseca ove godine ostvareno više od 1,1 milijun turističkih dolazaka i preko tri milijuna noćenja, što je 16 posto više dolazaka i 15 posto više noćenja nego lani, a tijekom produženog uskrsnog vikenda ostvareno više od 380 tisuća noćenja, prenosi u utorak Hrvatska turistička zajednica (HTZ).
HTZ se poziva na prve podatke eVisitora, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru.
Na Jadranu je prema tim podacima ostvareno 2,2 milijuna noćenja što je 20 posto više nego lani, a na kontinentu 415 tisuća noćenja što predstavlja rast od sedam posto, dok je tijekom prvog kvartala u gradu Zagrebu ostvareno 440 tisuća noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od pet posto.
U prvom kvartalu najviše noćenja ostvareno je u Istri (772 tisuće noćenja), na Kvarneru (534 tisuće noćenja) te u Splitsko-dalmatinskoj županiji (333 tisuće noćenja), a gledano prema destinacijama u Zagrebu, Rovinju, Dubrovniku, Splitu, Opatiji, Poreču te Zadru.
Gledano prema tržištima, tijekom prva tri mjeseca najviše su noćenja ostvarili gosti s domaćeg tržišta, a slijede Slovenci, Nijemci i Austrijanci.
Prema vrstama smještajnih objekata, najaviše je noćenja ostvareno u hotelima, objektima u domaćinstvu te u kampovima.
Prvi podaci eVisitora pokazuju i kako je u Hrvatskoj tijekom produženog uskrsnog vikenda, odnosno u razdoblju od 29. ožujka do 1. travnja ostvareno 120.436 dolazaka i 380.970 noćenja. Uz domaće goste koji su bili najbrojniji, tijekom produženog vikenda u Hrvatskoj je bilo najviše gostiju s tržišta Njemačke, Austrije, Italije, Slovenije, Slovačke i dr. Od smještaja su najtraženiji bili hotelski kapaciteti, a među odredištima najviše gostiju za produženi vikend imali su Poreč, Dubrovnik, Zagreb, Rovinj i Split.
“Hrvatska je u prvom kvartalu ostvarila odlično prolazno vrijeme, bilježimo stabilan i dvoznamenkasti rast prometa što je direktan pokazatelj jačanja naše ukupne ponude u predsezoni, odnosno sve bolje prepoznatljivosti hrvatskih destinacija kao cjelogodišnjih i atraktivnih odredišta”, izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
„Pozitivni trendovi koje bilježimo u turizmu, od fizičkih pa do financijskih pokazatelja, rezultat su sustavnog rada i svih aktivnosti koje smo poduzeli u posljednjem razdoblju kako bismo hrvatski turizam usmjerili prema cjelogodišnjem i održivom razvoju. Podatak da već drugu godinu zaredom bilježimo rekordnu posjećenost u predsezoni potvrda je da nas turisti već prepoznaju kao cjelogodišnju destinaciju, ali i da naše destinacije u tom razdoblju nude sve više sadržaja i bogatiju ponudu”, rekla je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac.