Foto Mateo Levak
U odnosu na isto razdoblje 2019. riječ je o rastu od 8 posto u dolascima i 7 posto u noćenjima gostiju, a posebno su zadovoljni u kampovima, gdje bilježe rast od velikih 30 posto u odnosu na rekordnu 2019. godinu
povezane vijesti
RIJEKA – Turistički rujan, za koji neki kažu da je početak posezone, no drugi da je to itekako još uvijek glavna sezona, krenuo je s rekordnim brojkama. Naime, prema podacima eVisitora Hrvatske turističke zajednice (HTZ), u dosadašnjem dijelu rujna u Hrvatskoj je ostvaren 1,1 milijun dolazaka i 7,1 milijun noćenja. U odnosu na isto razdoblje 2019., riječ je o rastu od 8 posto u dolascima i 7 posto u noćenjima. Najviše noćenja u dosadašnjem dijelu rujna ostvareno je u Istri, Splitsko-dalmatinskoj županiji, Kvarneru te u Zadarskoj i Šibensko-kninskoj županiji, a gledajući po destinacijama najviše je noćenja ostvareno u Rovinju, Poreču, Dubrovniku, Umagu i Medulinu. U HTZ-u su nam kazali i kako su najviše noćenja u dosadašnjem dijelu rujna ostvarili gosti s tržišta Njemačke, Austrije, Hrvatske, Slovenije, Poljske i Češke. A i na Kvarneru je rujan počeo s boljim fizičkim turističkim prometom nego 2019.
Slatke manifestacije
Naime, hoteli su i dalje dobro popunjeni. Sada je ono vrijeme dok još uvijek ima individualaca koji su na kasnijem ljetnom odmoru, u pravilu su to gosti koji ne ovise o školskim ferijama i za koje mnogi kažu kako su i bolji potrošači nego klasični »ljetni« gosti. Uz to, polako počinju i dolasci grupa, kao i poslovna okupljanja, dakle, kongresna sezona. Uz sunčano i toplo vrijeme, a i niže cijene nego u kolovozu, jasno je zbog čega turisti, koji su u mogućnosti, za odmor preferiraju početak posezone. U kojoj su velik mamac i motiv dolaska brojne manifestacije.
Krstarenja na vrhuncu
A i u segmentu malih kruzera rujan je nekima rekordan. Tako su u opatijskom turoperatoru Katarina lineu upravo sada u rujnu imali najviše putnika na polascima na svojim malim jedrenjacima. Naime ovog tjedna samo na polascima iz Opatije imaju oko 250 putnika, a po cijeloj obali nešto više od 1.200, što je najbolji ovogodišnji tjedan. Anamaria Hauptfeld Schweitzer, direktorica kruzinga u opatijskoj turističkoj agenciji, istaknula je kako su rujnom jako zadovoljni, tim više što su na ovim rujanskim polascima na 80-ak posto rezultata iz 2019. Za usporedbu, ljeto je, doznajemo, ovisno o polasku, bilo na nekih 60 do 70 posto rezultata iz 2019. – Za jesen imamo jako dobre najave. Na početku godine bilo je malo bojazni što će biti nakon ljeta vezano za pandemiju, hoće li zemlje ponovo vraćati ograničenja, ali situacija je dobra, tako da nas doista veseli velik interes gostiju u rujnu i listopadu, istaknula je Hauptfeld Schweitzer. |
U najvećoj kvarnerskoj turističkoj tvrtki, Liburnia Riviera Hotelima (LRH) tako su kazali kako u njihovim hotelima trenutačno još uvijek borave uglavnom odmorišni gosti, koji zbog dobrog vremena uživaju u morskim aktivnostima i ponuđenim programima i ponudama. Većinom je riječ o individualnim gostima koji dolaze iz Njemačke, Austrije, Mađarske i Hrvatske.
– Za sve goste naših hotela, ali i lokalno stanovništvo, već naredni vikend u kavani Imperial kreću popularna Obiteljska jutra tijekom kojih najmlađe goste očekuju animacijski programi i radionice, a posjetit će ih i naša nova maskota Liri. Roditelji za to vrijeme mogu bezbrižno uživati uz kavicu i ponudu naših domaćih slastica. Uživanje u rujanskom suncu nastavlja se i u našem novootvorenom Sladobaru uz Lungomare, uz ponudu najfinijih sladoleda, ali i veganskih marendi i drugih ukusnih zalogaja. Sredinom mjeseca započela je sezona kongresnih događanja koja bi, prema najavama, trebala potrajati sve do sredine prosinca. Najave kongresnih događanja su zasad izvrsne, te se u nekim terminima u jesenskim mjesecima traži i soba više, istaknuo je Ivan Sarajlić iz marketinga LRH-a. Podsjetio je i kako s prvim jesenskim danima kreće i sezona opuštanja u wellnessu, pa su za ovaj period kreirali posebno osmišljene wellness-programe. U tijeku su i pripreme za jednu od najpopularnijih opatijskih manifestacija, Festival čokolade, koja će ove godine biti održana u novom terminu, i to početkom studenog. Svoje goste LRH će tako dočekati ponudom čokoladnih masaža te bogatom choco ponudom u kavanama i restoranima. Ističu i kako vjeruju da će Festival čokolade utjecati i na bolju popunjenost hotela za početak studenoga.
Tri tržišta
Rujan je odlično počeo i u hrvatskim kampovima, u kojima također govore o jako dobroj posezoni. Naime, samo u prvih deset dana rujna u kampovima su ostvarena oko 1,4 milijuna noćenja, što predstavlja oko 22 posto svih noćenja ostvarenih u Hrvatskoj u ovom razdoblju. S time da je broj noćenja u porastu za gotovo 30 posto u odnosu na prvih deset dana rujna rekordne 2019. Adriano Palman, direktor Kamping-udruženja Hrvatske (KUH), istaknuo je kako od ostvarenih 1,4 milijuna noćenja njih čak 800.000 otpada na goste iz Njemačke.
– Nijemci su definitivno najbrojniji, s time da smo u tih prvih desetak dana ovog mjeseca s njemačkog tržišta imali rast broja noćenja od čak 40 posto, ukazao je Palman na činjenicu da su njemački kampisti doista stigli u rekordno velikom broju. Prema podacima KUH-a, na drugom su mjestu Austrijanci, a trećem Slovenci. Ova tri tržišta ustvari i čine veliku većinu gostiju u kamping-smještaju. No i dalje ima ljubitelja kampiranja i iz Nizozemske, Češke te Italije, a za napomenuti je i da su na osmom mjestu domaći gosti.
– Većina kampova ove godine zatvara svoja vrata početkom listopada te su zasad najave do tada veoma pozitivne i ukoliko ne bude bilo dužeg razdoblja lošeg, kišnog ili jako hladnog vremena, nemamo razloga vjerovati da bi nešto moglo poći po zlu, dodao je Palman.