U ovom je trenutku pred odgodom i izdanje za 2021. Vijest je to koju je inicirala ekonomska struka. Kako je poznato, odgoda iz rujna u zadnji čas stvorila je štetu koja se samo u organizacijskom smislu penje iznad 10 milijuna franaka
povezane vijesti
ŽENEVA – Posljedice karantene izazvane koronavirusom koju je zapadni svijet proveo tijekom ožujka i travnja pokazuju svoju razornu moć već i prema 2021. godini. Jubilarni, 90. salon automobila koji se početkom veljače trebao održati u Ženevi, a zbog poznatih razloga širenja pandemije koronavirusa nije, kako sada stvari stoje, možda se neće nikad ni održati.
U ovom je trenutku pred odgodom i njegovo izdanje za 2021. godinu. Vijest je to koju ovog puta nije inicirala medicinska, nego – ekonomska struka. Kako je poznato, odgoda iz rujna u zadnji čas stvorila je štetu koja se samo u organizacijskom smislu penje iznad 10 milijuna franaka. Pridodamo li ukupnu korist koju taj švicarski kanton ostvaruje od održavanja najvažnije sajamske priredbe u toj zemlji, šteta se penje iznad 200 milijuna franaka ili više od 1,4 milijarde kuna.
Negativan odgovor
Zbog štete, pa tako i nepovrata novca koji su izlagači uplatili organizatoru, zatražen je kredit kojim se dugovanja trebalo poravnati. Zajam od oko 17 milijuna franaka je odobren, no kako bi mu poček iznosio godinu dana, početak vraćanja bio bi u lipnju iduće godine. Sve je dakle naizgled bilo u najboljem redu, no ne i odgovori koji su stigli od strane automobilskih kuća, proizvođača automobila. Poučeni rizikom koji izaziva prijava na salon automobila, na anketni upit o dolasku većina je potencijanih izlagača odgovorila negativno! Organizatori su tako shvatili da sajam nije moguće organizirati, baš kao što bi bilo nemoguće početi vraćati prve milijune franaka.
Značilo bi to dalekosežne posljedice, pa i bankrot, tako da je aktualni organizator odlučio prodati prava na organizaciju sajma. Dođe li do toga u kratko vrijeme, možda ipak postoji mogućnost nastavka 2021. godine, no s obzirom na stanje u kojem se nalazi automobilska industrija, dramatičan pad prodaje i prihoda, teško je vjerovati i u tu varijantu.
Sjetimo li se reakcije Mate Rimca kojem je zbog otkazivanja ovogodišnje Ženeve »u vjetar otišlo na stotine tisuća eura«, gubitak po velike proizvođače mjeri se u milijunima eura. Rimac je u glavni grad frankofonskog dijela Švicarske trebao odvesti tri automobila i 40 ljudi što je, kako je sam izjavio, bio trošak od nekoliko milijuna kuna.
Smislenost salona
Generalno, snažan je upitnik postavljen pred smislenost organizacije velikih globalnih autosalona. Ne samo zbog toga što se zbog digitalnih medija vijesti danas mnogo brže šire, nego i zbog općeg straha od putovanja i boravka na mjestima gdje se okuplja velik broj ljudi iz čitavog svijeta. Otkazan je tako i salon automobila u Parizu koji se bijenalno održavao u listopadu, baš kao što je propao i salon automobila u Frankfurtu.
Istina, čast jedne od najmoćnijih država svijeta spasio je München koji je preuzeo organizaciju te manifestacije, očigledno od velike važnosti za iskazivanje moći njemačke autoindustrije – kad ste svi stali i predali se, samo Njemačka ide dalje!
Kako dakle sada stvari stoje, izlagači, posjetitelji, kao i novinari, svoje prvo okupljanje na jednoj velikoj automobilskoj sajamskoj priredbi imat će tek u rujnu 2021. godine.