Njemački eksperiment

Uveli su smiješno jeftin javni prijevoz u cijeloj zemlji, ono što je uslijedilo iznenadilo je i njih

Hina

Foto Reuters

Foto Reuters

Do sredine srpnja je prodano preko 30 milijuna mjesečnih karata po sniženoj cijeni, od 9 eura za mjesec dana.



Uvođenje jedinstvene jeftine mjesečne karte za javni prijevoz na području cijele Njemačke za ljetno razdoblje smanjilo je gužve na njemačkim cestama, javlja kompanija za GPS uređaje TomTom u petak.


„Zastoja je bilo manje u srpnju u usporedbi sa svibnjem i to u 23 od 26 gradova u kojima smo vršili mjerenja“, rekao je za agenciju Reuters Ralf-Peter Schaefer.


Za mjerenje je izabran tjedan u srpnju u kojem u gradovima u kojima je vršeno mjerenje još nisu nastupili praznici.




Mjerenje je također pokazalo manje zastoja u usporedbi s istim razdobljem u godinama prije pandemije.


„Možda je prerano donositi zaključke ali vjerujemo da je smanjenje broja zastoja povezano s uvođenjem karte od 9 eura“, rekao je Schaefer.


Njemačka vlada je u sklopu mjera kojima bi se građani rasteretili zbog naglog povećanja cijena energenata, u lipnju na tri mjeseca uvela mjesečnu kartu javnog prijevoza koja stoji 9 eura i vrijedi na području čitave Njemačke za sva prometna sredstva lokalnog prijevoza i neograničeni broj vožnji.


Istodobno je subvencionirana i cijena goriva koja međutim nije dovela do osjetnog pada cijena naftnih derivata.


Njemačke vlasti trenutno razmatraju u kojem obliku bi nakon kolovoza, kada ističe tromjesečna faza karte za 9 eura, poticali korištenje javnog prijevoza.


Do sredine srpnja je prodano preko 30 milijuna mjesečnih karata po sniženoj cijeni. Ova mjera je međutim izazvala i mnogobrojne kritike zbog prenatrpanih vlakova koji djelomice zbog kaotičnih situacija nisu kretali iz stanica.


Mnogi, koji se za odlazak na posao koriste javnim prijevozom, su najavili da će dok ova mjera ne istekne i broj putnika se ne smanji, koristiti osobnim automobilom.


Udruge korisnika vlakova su također ukazale na to da je tri milijarde eura, koliko je mjera subvencioniranja karata stajala, moglo biti utrošeno u modernizaciju željezničke mreže.