Foto: Reuters
U naporu da se ne ugasi i britanska vlada će sudjelovati u sufinanciranju preuređenja Vauxhallove tvornice u Ellesmere Portu koji će postati prvi pogon Stellantisa koji će proizvoditi isključivo električna vozila, i to laka komercijalna vozila i putničke kombije
povezane vijesti
Do danas je u zraku visjela mogućnost da europski automobilski gigant Stellantis zatvori tvornicu Vauxhall u Ellesmere Portu u sjeverozapadnoj Engleskoj, no današnjim priopćenjem i kasnijom press konferencijom u kojoj je sudjelovao i premijer Boris Johnson, ta je opcija odbačena.
Ne samo da će tvornica preživjeti, već se u pogon upumpava 100 milijuna funti potrebnih za prilagodbu pogona u svrhu proizvodnje lakih električnih komercijalnih vozila i putničkih kombija, što bi Vauxhallovom pogonu osiguralo dugoročnu budućnost. U naporu da se ne ugasi i britanska vlada će sudjelovati u sufinanciranju preuređenja tvornice u Ellesmere Portu koji će postati prvi pogon Stellantisa koji će proizvoditi isključivo električna vozila.
Stellantis je nastao ovog siječnja spajanjem francuske grupacije PSA i Fiat-Chryslera i u svom porfelju ima 14 marki automobila: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall. U ovom trenutku grupacija je četvrti najveći proizvođač automobila na svijetu.
Vauxhall je dosad uglavnom proizvodio kopije njemačkog Opela pod svojim imenom za britansko tržište i u tvornici Ellesmere Port zapošljava preko tisuću radnika. Od kad je došlo do osnivanja Stellantisa kalkulira se što će biti s tom tvornicom.
Vijest o nastavku proizvodnje i novom ulaganju u britansku ekonomiju, britanski premijer danas je nazvao kao “izglasavanje povjerenjabritanskoj ekonomiji nakon Brexita”, kako je prenio Reuters. Ekonomski analitičari kažu kako će nova ulaganja u pogon osigurati tisuće radnih mjesta u cijeloj regiji u lancu opskrbe.
Od sljedeće godine Vauxhallova tvornica proizvodit će varijante električnih lakih gospodarskih vozila i osobnih automobila ne samo za Vauxhall, već i druge marke iz grupacije kao što su Citroen, Opel, Peugeot za tržište Velike Britanije i ostatak svijeta.
Drugi pogon Vauxhalla u Lutonu pored Londona nikad nije bio u razmatranjima o zatvaranju ili prenamjeni jer punim kapacitetima proizvodi kombije.