Ususret ograničenju cijene ruske nafte

Najmanje 20 tankera iz crnomorskih luka čeka u turskim vodama na ulazak u Sredozemno more

Hina

Reuters

Reuters

Turske pomorske vlasti prošli su mjesec poslale dopis u kojemu od osiguravatelja traže dodatna jamstva za prolazak brodova kroz Bospor



Najmanje 20 tankera iz crnomorskih luka čeka u turskim vodama na ulazak u Sredozemno more, dok njihovi vlasnici pokušavaju ispuniti nova pravila osiguranja uoči stupanja na snagu odluke skupine G7 o ograničenju cijene ruske nafte, rekli su izvori u industriji.


Turske pomorske vlasti prošli su mjesec poslale dopis u kojemu od osiguravatelja traže dodatna jamstva za prolazak brodova kroz Bospor.


Nova pravila uvedena su prije nego što je ovoga tjedna cijena ruske nafte koja se transportira morem ograničena na 60 dolara po barelu. Od zapadnih osiguravajućih kuća traži se dokaz da je ruska nafta prodana po toj ili nižoj cijeni. Industrija ima 90 dana da se uskladi s planom G7.




“Dodatno osiguranje je nešto posve novo za vlasnike ili operatere tankera”, rekao je izvor iz industrije. “Ako to ne budu mogli ispuniti, doći će do novih zastoja”.


Norveški Skuld, jedan od glavnih osiguravatelja, rekao je da ne može ispuniti tako detaljna pravila. “Zahtjevi turske vlade puno su detaljniji od općenite informacije iz dopisa”, priopćio je Skuld.


Milijuni barela nafte iz ruskih luka svakodnevno kroz Bospor i Dardanele ulaze u Sredozemno more.


Prosječno vrijeme čekanja na prolaz kroz te tjesnace u prosincu je četiri dana, u odnosu na jedan dan u studenome.