Reuters
Kampanja, koja uključuje lažne portale i dugometražni dokumentarni film, namijenjena je posebno tome da naškodi ugledu Međunarodnog olimpijskog odbora (IOC) te da stvori dojam da će ljetne igre biti obilježene nasiljem, rekao je Microsoft
povezane vijesti
Rusija je pojačala svoju dezinformacijsku kampanju na internetu usmjerenu na Francusku i ovogodišnje Olimpijske igre u Parizu, objavio je u nedjelju Microsoft.
Kampanja, koja uključuje lažne portale i dugometražni dokumentarni film, namijenjena je posebno tome da naškodi ugledu Međunarodnog olimpijskog odbora (IOC) te da stvori dojam da će ljetne igre biti obilježene nasiljem, priopćio je Microsoft.
“Dezinformacija koju proruski akteri šire i koja najviše zabrinjava sastojala se od oponašanja militantnih organizacija i lažnih prijetnji upućenih (Olimpijskim) igrama usred sukoba između Izraela i Hamasa”, napisala je tvrtka.
Rusko veleposlanstvo u Londonu nije odgovorilo na Reutersov zahtjev za komentarom, poslan e-mailom.
Microsoft je kazao da je otkrio slučajeve s kraja 2023. kada su poznati ruski dezinformacijski akteri objavljivali “vjerojatno digitalno generirane” fotografije grafita u Parizu, koji prijete nasiljem protiv Izraelaca koji budu prisustvovali Olimpijskim igrama, pri čemu su se neki referirali na Igre u Munchenu 1972. kada su palestinski militanti ubili 11 izraelskih olimpijaca.
Kampanje su uz rusku podršku provodila dva subjekta koje Microsoft prati pod nazivima “Storm-1679” i “Storm-1099”, koji je također poznat kao “Doppelganger”. Koristeći 15 lažnih francuskih portala, Doppelganger je širio ruske tvrdnje o korupciji u IOC-u i mogućem nasilju na igrama, rekli su iz Microsofta.
Skupina “Storm-1679” je u lipnju prošle godine proizvela dugometražni film naslovljen “Olympics Has Fallen” (Olimpijada je pala), za koji je tvrtka rekla da mu je cilj bio omalovažiti vodstvo IOC-a.
Microsoft je rekao da je glas pripovjedača u filmu generiran umjetnom inteligencijom na temelju glasa američkog glumca Toma Cruisea te da je korištena internetska stranica za personalizirane videoporuke Cameo kako bi se prevarilo druge američke zvijezde da podrže film.
Napori “očigledno upućuju na to da su autori sadržaja posvetili značajno vrijeme projektu i pokazali veću vještinu od većine kampanja za utjecaj (na javno mišljenje) koje promatramo”, rekao je Microsoft.
“Propaganda Kremlja i dezinformacijska mašinerija se vjerojatno neće suzdržavati od toga da iskoristi svoju mrežu aktera kako bi potkopala Igre dok se približava olimpijada”, dodala je tvrtka.
Kampanja se krajem prošle godine intenzivirala nakon odluke IOC-a da dozvoli ruskim sportašima da se natječu u igrama kao neutralni sudionici, pojasnio je Microsoft.