Reuters
Ideja da se krivca traži u grešci projektanta iz 1964. godine je, kaže odvjetnik Šabić, ispod svake razine
povezane vijesti
- Raspada se elektroenergetski sustav Srbije, struju uvoze po masnoj cijeni: “Za ovo netko mora odgovarati”
- Bijes na ulicama. Srbija će u iduću godinu ući s bremenom ozbiljne društvene i političke krize
- Roditelji djece ubijene u “Ribnikaru” odali počast žrtvama napada u Zagrebu: “Danas smo uz Hrvatsku”
Četrnaest ljudi je poginulo, a još je troje ozlijeđeno nakon urušavanja nadstrešnice na Željezničkom kolodvoru u Novom Sadu u petak oko podneva. Srpska, ali i šira javnost još nije dobila odgovor na ključno pitanje – tko je odgovoran za tragediju?
U zemlji traju prosvjedi, a na zgradi Vlade Srbije crvenom su bojom ostavljeni otisci ruku – simbolična poruka da su naprednjačkoj vlasti krvave ruke.
“Odgovorni su za stradanje ljudi u Novom Sadu, ali i na drugim mjestima gdje zbog korupcije i loše izvedenih projekata ljudi gube živote”, priopćeno je uz ovu akciju.
Bivši predsjednik Demokratske stranke i profesor Pravnog fakulteta u Novom Sadu Bojan Pajtić kazao je za Novu da je već jasno kako će završiti istraga o odgovornosti. On navodi kako je najmanje što se trebalo dogoditi ostavka kompletne vlade, kako bi istraga mogla biti neopterećena političkim utjecajem.
Istraga je farsa
“Odgovoran je i premijer Vučević, koji je u vrijeme rekonstrukcije nadstrešnice bio gradonačelnik Novog Sada. Tad je očigledno proračun za rekonstrukciju bio opljačkan, i jasno je da od 65 milijuna eura koji su navodno uloženi u Željezničku stanicu realno nije utrošeno ni 15 milijuna. Dakle, ukradeno je toliko milijuna eura, a nepobitno je da su suučesnici u tome i Vučević, i ministar Vesić, kao i neko od izvođača radova”, rekao je Pajtić.
Dragan Popović iz Centra za praktičnu politiku takođe tvrdi da je vlast ta koja je odgovorna za tragediju.
“Srpska napredna stranka ima situaciju gdje očigledno postoji jasna odgovornost predstavnika vlasti, i sada pokušava proći sa što manje štete u očima građanima. Institucije rade po nalogu političkog vrha i stoga ne očekujem neku ozbiljnu istragu koja bi dovela do rezultata”, dodao je Popović.
Odvjetnik i bivši povjerenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić upozorava da istraga ne bi smjela biti tek predstava za javnost.
“Objavljivanje informacija poput toga da je u jednom danu saslušano 26 ljudi, među kojima su i ministri i direktori snažno asocira na to. Takva hitnost u postupanju i obavještavanje javnosti o tome u ogromnom je raskoraku sa postupcima na kakve smo nažalost navikli čak i u sličnim slučajevima poput “helikoptera” ili tragedije u rudniku Soko”, dodao je Šabić.
Greška projektanta
On drži da je reakcija SNS-ove vlasti iritantna i tragično neozbiljna.
“Ideja vlasti da uvjeri javnost da famozna nadstrešnica ‘nije renovirana’ je u direktnoj suprotnosti sa činjenicama i brojnim dokazima. A pokušaj je svakako besmislen, jer čak i da zaista nije renovirana, to bi bio propust za koji se mora odgovarati. Apsurdno i nedopustivo bi bilo potrošiti silne milijune na rekonstrukciju stanice, pompozno je otvoriti i hvaliti se kvalitetom radova, a ‘zaboraviti’ renoviranje jednog vitalnog dijela starog 60 godina”, kazao je Šabić.
Ideja da se krivca traži u grešci projektanta iz 1964. godine je, nastavlja, ispod svake razine.
Rekonstruirana Željeznička stanica u Novom Sadu je svečano otvoreno u srpnju ove godine. Nadzor radova vodila je kompanija Utiber čiji su većinski vlasnici Mađari i koji rade na još dvadesetak projekata po Srbiji, uz ostalo i na gradnji nacionalnog stadiona. Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić kazao je da nadstrešnica uopće nije bila predmet rekonstrukcije, ali da će se tek nakon istrage utvrditi tko je odgovoran.
Ministar građevinarstva Goran Vesić izjavio je, pak, da je pokrenuta istraga da bi se utvrdilo zašto nadstrešnica nije rekonstruirana, dok premijer Miloš Vučević kaže da je skandalozno tvrditi da netko ovu situaciju naziva ubojstvom.
“Znate koji morate biti monstrum da kažete da je netko ubio te ljude”, izjavio je Vučević, piše Nova.rs.