UK top lista

Hrvatska je sve privlačnija britanskim turistima. Na prvom im je mjestu i dalje Španjolska

Alenka Juričić Bukarica

Lijepa Naša je ove godine skočila za jedno mjesto te je Britancima 15. najtraženija destinacija



Iako je Španjolska i dalje daleko najtraženija destinacija za odmor među Britancima, na listi najtraženijih Hrvatska se popela za jedno mjesto. Pokazuju to podaci nove godišnje analize koju svake godine objavljuje Udruženje putničkih agencija Ujedinjenog Kraljevstva – ABTA.


Izvješće je, naime, objavljeno tijekom nedavne ABTA-ine konvencije o putovanjima 2024. u Grčkoj, a temelji se na istraživanju među 2.000 odraslih osoba u Ujedinjenom Kraljevstvu koje je od 24. srpnja do 2. kolovoza proveo The Nursery Research and Planning. Prema ABTA-i, Europa ostaje najbolji izbor za putovanje za turiste iz Ujedinjenog Kraljevstva, s 83 posto posjeta kontinentu prošle godine.


Rast aviolinija


– Dominacija Europe očita je po listi prvih 15 najposjećenijih zemalja, navodi se u izvješću.




Hrvatska je, dakle, ove godine skočila za jedno mjesto te je 15. najtraženija destinacija u koju je u zadnjih godinu dana putovalo 5 posto ispitanika, isto koliko i na Maltu, a koja je 14. na listi. Najviše Britanaca i dalje putuje u Španjolsku, i to njih 31 posto, a slijede Francuska, Italija, SAD, Grčka, Portugal, Njemačka, Turska, Nizozemska, Ujedinjeni Arapski Emirati, Meksiko, Austrija i Australija. U najvećem britanskom udruženju turističkih agencija i touroperatora pojasnili su kako je u proteklih godinu dana u prvih devet bilo minimalno izmjena u poretku, osim što su Njemačka i Portugal zamijenili mjesta. Međutim, promjena ima dosta među destinacijama između 9. i 15. mjesta pa su tako među britanskim turistima u odnosu na godinu ranije na popularnosti dobili Emirati, Meksiko, Austrija, Malta i Hrvatska.


Uz povećan broj aviolinija ove godine i produžavanje naleta zrakoplova iz UK gradova, ove godine i podaci Hrvatske turističke zajednice (HTZ) pokazuju kako je Ujedinjeno Kraljevstvo među emitivnim tržištima koja su ove godine u plusu. Dok se u prvih devet mjeseci s tržišta poput Njemačke, Austrije, Italije i Češke bilježe minusi, s britanskog je tržišta od siječnja do rujna zabilježeno povećanje broja noćenja od oko 7 posto, što znači preko 200.000 britanskih noćenja više nego lani u istom periodu. S ukupno gotovo 3,7 milijuna noćenja, Ujedinjeno Kraljevstvo je ustvari osmo najjače emitivno tržište za hrvatski turizam.


Inače, iako se s obzirom na geopolitičku situaciju u svijetu i inflaciju može očekivati da interes Britanaca za putovanjima usporava ili pada, ove se godine pokazalo upravo suprotno, odnosno da su putovali kao nikad prije. Točnije, u ABTA-i su naveli da je postignut rekord po pitanju putovanja u zadnjih 11 godina, otkako oni rade svoje analize, pa su Britanci u prosjeku uzeli 3,94 odmora u prošloj godini, najviše dosad.


Popis želja


Govoreći, pak, o najavama za turističku 2025., u ABTA-i navode kako je Španjolska i dalje na vrhu popisa želja britanskih putnika, dok su Francuska i Sjedinjene Države potisnule Italiju na četvrto mjesto. U Hrvatsku nagodinu, pak, želi ići oko 3 posto ispitanih Britanaca, po čemu je Lijepa Naša 11. na listi željenih destinacija za putovanja britanskih turista. Hrvatska bi tako, po ovom istraživanju, nagodinu za sobom mogla ostaviti Kanadu, Japan, Cipar i Tajland. Inače, putovanja u daleke destinacije očito su visoko na listi želja britanskih gostiju pa je tim više 11. mjesto na listi najtraženijih za 2025. jako dobro. Britanski stručnjaci za putovanja napominju kako za 2025. raste interes putnika za azijskim destinacijama, i to s 9 na 11 posto, potom Afrikom, Australijom i Južnom Amerikom. Istraživanje pokazuje kako čak 45 posto Britanaca iduće godine želi posjetiti neku zemlju u kojoj još nikad nisu bili, s time da je taj postotak kod onih koji imaju između 25 i 34 godine čak 65 posto. Što pokazuje da su putnici otvoreniji za nove destinacije nego su to bili ranijih godina.


Ne žele smanjivati izdatke za putovanja


U ABTA-i primjećuju trend prema cjelogodišnjim putovanjima, potaknut i potražnjom potrošača i proširenom ponudom putovanja izvan samih ljetnih mjeseci. Istraživanje Holiday Habits pokazuje i da će putnici bez djece školske dobi vjerojatnije otići na odmor tijekom cijele godine. Mlade obitelji preferiraju prosinac, i to njih 27 posto, vjerojatno radi blagdanskih putovanja, dok obitelji s djecom školske dobi očekivano preferiraju ljeto, s kolovozom (23 posto) i srpnjem (20 posto) kao udarnim mjesecima. Odrasli bez djece uglavnom preferiraju rujan, koristeći mirnija razdoblja putovanja i kasno ljetno sunce.


Inače, u posljednjih godinu dana, britanske agencije i touroperatori bilježili su porast inozemnih putovanja na 1,7 po osobi, u odnosu na 1,45 prošle godine. Zanimljivo je i da su najviše putovale obitelji s malom djecom, mlađom od pet godina, te su u prosjeku išle na čak 6,49 putovanja, što je znatno više nego prethodnih godina. A istraživanje je pokazalo kako su odmor i putovanja za Britance i dalje jako bitni. Naime, samo 32 posto ispitanika reklo je da bi smanjili troškove za odmor ako je potrebno, što ukazuje da su putovanja prioritet.