Foto: Amazon
Iz AGCM-a ističu kako je odrezana velika kazna jer smatraju da su akcije iskorištavanja dominantnog položaja Amazona "posebno ozbiljne" s obzirom na njihovo trajanje i posljedice koje su izazvali
povezane vijesti
Talijanska agencija koja brine o zaštiti tržišnog natjecanja, AGCM, kaznila je Amazon s 1,28 milijardi američkih dolara zbog “zlouporabe dominantnog položaja”, što je druga kazna koju je nametnula tvrtki Jeffa Bezosa unutar mjesec dana. AGCM smatra kako je Amazon nanio štetu konkurentskim operaterima u logističkoj usluzi e-trgovine, odnosno da je iskoristio svoju dominantnu poziciju kako bi potaknuo prodavače na Amazon.it da koriste njegovu logističku uslugu – Fulfillment by Amazon (FBA).
Prema AGCM-u, tvrtke moraju koristiti Amazonovu FBA uslugu ako žele pristup ključnim pogodnostima kao što je Prime label, što im zauzvrat omogućuje sudjelovanje u rasprodajama Crnog petka i drugim ključnim događajima.
“Amazon je tako spriječio prodavače trećih strana da povezuju oznaku Prime s ponudama kojima se ne upravlja s FBA” – navodi ACGM.
Vlast je rekla da je pristup tim funkcijama “ključan” za uspjeh prodavača. Također je navedeno da prodavači trećih strana koji koriste FBA ne podliježu istim strogim zahtjevima kao ostali i kao takvi, manje je vjerojatno da će biti suspendirani s platforme ako ne uspiju ispuniti određene ciljeve. Konačno, navedeno je da se prodavači koji koriste Amazonove logističke usluge obeshrabruju od ponude svojih proizvoda na drugim online platformama, barem ne u istoj mjeri kao što to čine na Amazonu.
Iz AGCM-a ističu kako je odrezana velika kazna jer smatraju da su akcije Amazona “posebno ozbiljne” s obzirom na njihovo trajanje i posljedice koje su izazvali. Uz novčanu kaznu, od Amazona se zahtijeva da svim prodavačima trećih strana dodijeli privilegije koje uživaju FBA prodavači, pod uvjetom da poštuju druga pravila i zakone. Te standarde morat će definirati i objaviti u roku od godinu dana, a njegove radnje provodit će nadzorni povjerenik.
Očekivano, Amazon smatra kako je „predložena novčana kazna neopravdana i nesrazmjerna“ i planira uložiti žalbu. Glasnogovornik je za CNBC rekao više od 50% ukupne godišnje prodaje na njegovoj platformi u Italiji dolazi od malih i srednjih poduzeća, dodajući da je njihov uspjeh ključan za poslovni model tvrtke.
“Mala i srednja poduzeća imaju više kanala za prodaju svojih proizvoda i online i offline: Amazon je samo jedna od tih opcija. Stalno ulažemo sredstva kako bismo podržali rast 18.000 talijanskih malih i srednjih poduzeća koja prodaju na Amazonu, a našim prodavačima pružamo više alata, uključujući one koji sami upravljaju pošiljkama.” – izjavio je je glasnogovornik Amazona.
Prošlog mjeseca, Amazon i Apple kažnjeni su u Italiji s 228 milijuna dolara jer su nepravedno ograničili prodaju Beatsa ograničavajući ih na odabrane trgovce. EU je također izrekao Amazonu rekordnu kaznu od 888 milijuna dolara zbog kršenja strogih zakona o privatnosti podataka GDPR-a.
I drugi tehnološki divovi također su pod ozbiljnim nadzorom nadležnih tijela Europske unije koja je otvorila antitrustovsku istragu u vezi s Appleovim pravilima App Storea, posebno u vezi provizija povezanih s kupnjom putem aplikacije. U ostatku svijeta, regulatori u Kini istražuju giganta e-trgovine Alibabu, dok su se regulatori Latinske Amerike namjerili na Mercado Libre.