Barbara Mesić i Krunoslav Kapetanović
Cilj nam treba biti da turisti, kada dođu, uživaju u proizvodima proizvedenim u Hrvatskoj, bez obzira na to radilo se o opremi, onome na tanjuru ili u čaši, kaže hotelijer Krunoslav Kapetanović.
povezane vijesti
RIJEKA – U novi saziv Turističkog vijeća, svojevrsne turističke vlade, ušla su i neka nova imena. Među njima su Josipa Jutt Ferlan, inače predsjednica Udruženja hotelijera pri HGK-u i generalna direktorica DoubleTree by Hilton Zagreb, i Tatjana Roth, pročelnica odjela za turizam, kulturu i sport Osječko-baranjske županije. Boje gastronomije će u idućem četverogodišnjem mandatu braniti također novi članovi Rudi Štefan, vlasnik i glavni chef poznatog restorana Pellegrini u Šibeniku, kao i istarski ugostitelj Stanislav Briškoski koji je i predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Istarske županije.
S Kvarnera su u novi saziv vijeća također ušli novi članovi – članica Nadzornog odbora Liburnia Riviera Hotela i članica Uprave tvrtke Gitone Kvarner Barbara Mesić, koja je u prošlom sazivu Vlade bila glavna savjetnica ministra turizma, pa i s te strane dobro poznaje funkcioniranje nacionalne Turističke zajednice, kao i poznati kvarnerski hotelijer Krunoslav Kapetanović, vlasnik Ville Kapetanović i Design hotela Navis, predsjednik Sekcije hotelijera HGK-Županijske komore Rijeka i član Turističkog vijeća TZG-a Opatije.
Izuzetna čast
Kvarnerske smo predstavnike stoga pitali kako vide svoju ulogu u Turističkom vijeću HTZ-a te budućnost Hrvatske kao destinacije, ali i Kvarnera i Opatije kao dijela tog prebogatog mozaika koji čini ukupnu hrvatsku turističku ponudu. Istaknuvši da je izuzetna čast što će biti dio tima koji će, zajedno uz Ministarstvo turizma i HTZ, u četiri iduće godine kreirati turističku politiku Hrvatske te sudjelovati u promociji naše države u svijetu, Mesić je kazala da će se fokusirati na dva ključna segmenta – promociju Hrvatske i promociju Kvarnera.
– Svi su koji dosad radili sa mnom znaju da ću se u potpunosti posvetiti tom cilju i boriti se da na što bolji način pozicioniramo naše turističke vrijednosti. Kad govorimo o nacionalnoj promociji, cilj je brendirati Hrvatsku kao globalno prepoznatljivu i kroz rad u Vijeću donosit ćemo odluke koje će pozicionirati Hrvatsku kao zemlju održivog turizma, zemlju koja prati turističke trendove i osluškuje što se događa na svjetskom turističkom tržištu i upravo u tom smjeru ćemo vući poteze, istanula je Mesić.
Ljudi su ti koji su bitni i koji zaokružuju cjelokupnu vrijednost marketingaManjak kvalitetnog kadra jedan je od najvećih izazova s kojim će se hrvatski turizam u idućim godinama morati pozabaviti, a tu je i edukacija novih generacija turističkih djelatnika koje na vrijeme valja pripremiti za tržište rada. |
Krunoslav Kapetanović koji je svoju turističku priču razvio na ponudi visoke kvalitete, a koja je i tijekom pandemije bila hrvatski forte i privlačila najviše turista, kazao je da će se zalagati za Hrvatsku u kojoj je dominantna ponuda i usluga od 4 i 5 zvjezdica, bez obzira o kojem segmentu turizma se radilo.
– Naša prilika nije veličina, nego visoka kvaliteta proizvoda. Prihod od turizma u ljetnim mjesecima može postati puno veći ako budemo imali bolji i skuplji proizvod, i nikako ne smijemo gušiti infrastrukturu prevelikim brojem turista tako da u konačnici ništa ne funkcionira ni za domaće, ni za turiste, istaknuo je Kapetanović, dodajući da s druge strane treba učiniti sve kako bi se uvijek govorilo o turističkoj godini, a ne o sezoni.
– Jedan od naših ciljeva mora biti i produljenje sezone u destinacijama u kojima je moguće i cjelogodišnje poslovanje kako bi u konačnici u našim turističkim mjestima bilo živo tijekom cijele godine, dodao je opatijski hotelijer.
U budućnosti veći naglasak treba staviti na aviopromet, gastronomiju, zdravstveni turizam, nautiku, ali i kadrove, posebno u edukaciji mladih turističkih snaga, reći će kvarnerski predstavnici u Turističkom vijeću HTZ-a.
Visoka gastronomija
– Treba posebno naglasiti koliko je za nas važna visoka gastronomija, i stoga raditi na njezinoj promociji, kao i na pomoći i edukaciji restoratera. Stoga mi je izuzetno drago da je član Turističkog vijeća postao cijenjeni kolega Rudi Štefan. Cilj nam treba biti to da turisti, kada dođu, uživaju u proizvodima proizvedenim u Hrvatskoj, bez obzira radilo se o opremi, onome na tanjuru ili u čaši, dodao je Kapetanović. Mesić je naglasila da su ti posebni oblici turizma vrlo važni i za produžetak sezone te podsjetila na primjer Opatijske rivijere koja destinaciju nastoji pozicionirati kao globalno prepoznato turističko odredište te podizanjem kvalitete usluge i proizvoda privući još više gostiju. Pri tome je, kaže, jako važna prometna povezanost, posebice u vidu jačanja Kvarnera kao aviodestinacije.
– Ulaganja, kvalitetni projekti, što više sadržaja te razvoj prepoznatljivih selektivnih oblika turizma temelj su daljnjeg razvoja ponude. Tu je, primjerice, zdravstveni turizam čijem je razvoju Opatijska rivijera ustvari kolijevka, a destinacija ima sve preduvjete da bude jedna od najuspješnijih u tom segmentu. Svakako je važna i kvaliteta smještajne ponude, ali i bogate i raznolike gastronomske ponude. Opatijska rivijera je oduvijek središte hrvatske gastronomske scene, a dinamičnu gourmet priču planiramo razvijati kroz kulinarsku akademiju za koju planiramo osigurati sredstva putem EU fondova.
Opatijska rivijera je predivna kulisa za razne svjetske evente, od sportskih događanja pa sve do gaming i filmske industrije, a upravo to je ono što bismo trebali dovesti na Opatijsku rivijeru, dodala je Mesić. Kvarner će osim toga svoj pečat ukupnoj turističkoj onudi Hrvatske dati i daljnjim razvojem nautičke ponude.
– Nautički turizam jako je bitan segment za Kvarner i tu sigurno možemo puno napraviti. Jedan od strateških projekata u ovom području je svakako marina za megajahte Porto Baroš. Izgradnjom te marine Rijeka dobiva na važnosti kao destinacija hrvatskih i svjetskih nautičara, ali i cijela Hrvatska bit će na karti nautičkog turizma još prepoznatljivija i atraktivnija, zaključila je naša sugovornica.