SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER
Nama nije bitno da se brend proda i reprogramira jer Rident je naše dijete i dio nas. Ako nađemo strateškog partnera koji će biti financijski moćniji od nas tako da našu priču proširi još dalje, onda smo zainteresirani, ističe osnivač i većinski vlasnik Željko Miljanić.
povezane vijesti
Za riječku dentalnu polikliniku Rident, koja djeluje u dvama gradovima, Rijeci i Poreču, protekle dvije godine bile su pune izazova u poslovanju. No izazovno vrijeme obilježilo je i učenje kao i priznanja za uspješan rad u području koji kao najveća dentalna klinika u ovom dijelu Europe predvodi već gotovo dvadeset godina.
Pandemija COVID-19, koja je 2020. godine najsnažnije pogodila Italiju, iz koje dolazi većina Ridentovih pacijenta, tako je s jedne strane smanjila opseg posla i zaustavila planirane investicije i projekte. No s druge strane vrijeme lockdowna u Ridentu su iskoristili za učenje i implementaciju novih metoda i koncepata, a još jednu potvrdu lidera u svom području dobili su tijekom ovogodišnjeg nastupa na petom EMT-u, vodećem talijanskom događaju kad je riječ o medicinskom turizmu, održanom u Abano Termama.
Rident je tom prigodom osvojio priznanje za najbolju dentalnu kliniku u Europi u kategoriji rada s grupama pacijenata.
Pametan put
– Proteklu 2020. godinu završili smo na 68 posto prihoda, a sad smo prvih šest mjeseci ove godine na nekih 75 posto prihoda. Dakle pomaka ima, no sve puno dulje traje od onog što smo planirali. Dosegnuli smo broj koji održavamo i očekujemo da će 2021. proći te da će 2022. biti bolje. Talijanski pacijenti nam nastavljaju dolaziti, što nam daje nadu i vjerujemo da je bio pametan put održati tvrtku u opsegu kad smo imali sto posto prihoda jer Talijani nas i dalje zovu, i dalje imaju intenciju dolaska i svojevrsnu gravitaciju prema nama koja traje više desetljeća.
Ovo bi mogla biti godina hrvatskog zdravstvenog turizmaNagrada koju je Rident dobio u Italiji samo je jedno u nizu priznanja koje je ove godine dobio hrvatski zdravstveni turizam, unatoč pandemiji i snažnoj smanjenoj turističkoj aktivnosti. Nakon što je ITB Berlin, vodeći svjetski sajam turizma, u ožujku proglasio Hrvatsku medicinskom destinacijom godine dodijelivši Hrvatskoj turističkoj zajednici priznanje ITB Medical Tourism Destination Award, nove četiri nagrade su stigle u Hrvatsku. Ovoga puta nagrade su osvojili pružatelji zdravstveno-turističkih usluga Poliklinika Rident iz Rijeke (Best Dental Clinic for Groups – Europe), Poliklinika Poliderma iz Zagreba (Best Stem Cells Clinic – Europe), Poliklinika Dentelli iz Splita (Best Clinic for Children – Croatia) i Poliklinika Bagatin iz Zagreba (Most Luxury Dental Clinic – Croatia). |
Vjerujem da ćemo to održati i nastaviti, samo je pitanje u kojem periodu. Ovu nagradu doživljavamo kao potvrdu minulog rada, a nagradu dodjeljuje agencija koja radi na principu bukiranja zdravstvenih usluga za područje Italije i pomalo nalikuje booking.comu. Naravno, ne u tom opsegu i s tim brojevima, no ono što se meni svidjelo jest pristup svih onih koji vode tu stranicu i koji su zaista željeli posjetiti svakog tko se prijavio na nju. Drugim riječima, obilaze se sve ustanove koje se prijavljuju preko te stranice, a njezini zaposlenici dolaze na lice mjesta uvjeriti se da je to doista tako i da to nisu samo lijepe slike i priče.
Bili su fascinirani kada su došli kod nas u Rijeku i vidjeli naš način prijama pacijenata, parking za dva autobusa, kliniku u Poreču, koja može primiti još dva autobusa… Gledao se naš način prijama pacijenata, vođenja po klinici i komunikacije kao i sve moguće pripreme koje su vezane za COVID-19 i što sve napravimo prije nego što pacijent uopće dođe u kliniku; od preddijagnoze, provjere i mogućnosti testiranja kod dolaska i još mnogo toga. Meni je osobno bilo drago da se dogodilo napokon nešto pozitivno jer smo imali izuzetno težak period unatrag godinu i pol. Priznanje nam je dalo velik poticaj i nagovještaj da ćemo sljedeći period, za koji ne sumnjamo da će isto biti težak, ipak uspješno izgurati, kaže zamjenica ravnatelja Poliklinike Rident Nataša Rubeša.
Da su usluge Ridentovih stručnjaka izvozni proizvod, svjedoči podatak prema kojem između 85 do 90 posto pacijenta čine Talijani, što znači da je više od 50 tisuća Talijana prije pandemije godišnje prolazilo kroz ovu ustanovu. Kako ističe Rubeša, Rident ima i dosta hrvatskih pacijenata te više od 30 godina u sklopu njega djeluje ugovorna ordinacija s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje.
– U poliklinici u Poreču imamo i jedan dio pacijenata koji borave u tamošnjim kampovima i hotelima, koji nisu Talijani, već Nijemci, Austrijaci i drugi gosti. Kad je sezona u pitanju, u Poreču se više bavimo hitnoćama, iako mi apsolutno nismo sezonalna klinika te je u špici sezone nama vrijeme godišnjih odmora. Tada najmanje radimo jer je to vrijeme Ferragosta i imamo najmanje pacijenata, dodaje Rubeša.
Ne prodajemo se
Uoči pandemije Rident je prošao kroz restrukturiranje osnovavši još jednu firmu, Ridental, koji pokriva usluge dentalnog laboratorija. Kako ističe Rubeša, u Ridentalu rade svi Ridentovi dentalni tehničari, a nakon restrukturiranja Rident ima 125 zaposlenih, dok ih je prije osnivanja Ridentala bilo 185.
– Sad smo dakle manji nego što smo bili prije, ali ne jer smo dijelili otkaze ili su nam ljudi odlazili, nego zato što smo se restruktirirali osnivanjem jedne nove firme, Ridentala. U cijelom tom sustavu nas je sveukupno 200. Osim što smo 2013. otvorili kliniku u Poreču, imali smo još jedan plan koji je praktički bio pred realizacijom, a to je širenje riječke poliklinike u kojoj bi se izdvojio kirurški blok i digitalni dio koji bi bio u posebnom objektu vezanom za naš riječki objekt. Međutim, zbog pandemije smo zastali. Također, preko Ridentala otkupili smo halu u Žegotima na Kastvu i napravili velik projekt koji je trebao iznjedriti najveći dentalni laboratorij u zemlji i šire. Sada smo po tom pitanju isto malo zastali jer čekamo da vidimo kako će se situacija s pandemijom razvijati, naglašava Rubeša.
Ukidanje Schengena olakšat će nam posaoU Ridentu se raduju ulasku Hrvatske u šengenski prostor te vjeruju da će na taj način postati dostupniji svojim pacijentima. Zbog graničnih kontrola, posebice sada u sezoni, njihovi pacijenti često kasne i dolaze premoreni. |
Osnivač i većinski vlasnik Ridenta dr. Željko Miljanić kaže da je unatoč krizi koju je prouzročila pandemija njegova preokupacija i dalje razvijati brend Rident. Miljanić pritom komentira i informacije koje se često pojavljuju u javnosti i prema kojima neki naslućuju da bi ovaj poznati riječki brend mogao promijeniti vlasnika.
– Ne, ne prodajemo se. No mi jesmo zainteresirani za strateškog partnera. Imali smo mogućnosti i dosad prodati se, no odustali smo svaki put. Interes su svaki put pokazivali fondovi, a nas zanima strateški partner koji će i dalje naš brend nastaviti razvijati. Nama nije bitno da se brend proda i reprogramira jer Rident je naše dijete i dio nas. Ako nađemo strateškog partnera koji će biti financijski moćniji od nas tako da našu priču proširi još dalje, onda smo zainteresirani. On ne mora biti iz branše, po meni, nama bi najbolji partner bila osiguravajuća kuća jer će u budućnosti upravo oni morati voditi te usluge uz naš HZZO. Po tom pitanju osiguranja mi jedini kaskamo na području bivše države. Želimo doći u tu fazu gdje jedna kuća više neće imati monopol, nego ćemo imati tržišnu utakmicu u kojoj će se pacijenti moći sami odlučiti komu će se prikloniti, ističe Miljanić.
Na pitanje koja je tajna uspjeha Ridenta izvan hrvatskih granica, Miljanić kaže da su za uspjeh klinike zaslužni svi koji u njoj rade.
– Tajna uspjeha nije samo u nama, vlasnicima, nego u svim djelatnicima koji rade ovdje. Svaka pora naše firme, svaki naš zaposlenik, diše s Ridentom kao da je njegov i to je naša najveća vrijednost. Svi smo uključeni kao u jednu obiteljsku firmu, a pritom smo iznimno veliki. Tako da je ova posljednja nagrada koju smo dobili uspjeh svakog našeg djelatnika kao i nas samih. Što se tiče same struke, mi nemamo želja koje bismo željeli realizirati u budućnosti jer u našim poliklinkama imamo kompletiranu i opremu i uslugu. Pritom je teško planirati u COVID-vremenima, teško je predvidjeti što će nam donijeti 2022. godina, no naš cilj je zadržati sve naše klijente i sve zaposlenike, smatra Miljanić, koji je posebno zahvalan Hrvatskoj komori dentalne medicine, koja je u pandemiji pomagala svim dentalnim doktorima, kao i županijskim epidemiolozima prof. dr. Vladimiru Mićoviću i dr. Dobrici Rončevići, za koje kaže da su imali puno sluha za Ridentove pandemijske probleme te bi bez njihovih promptnih odluka protekle dvije godine bile puno gore za Rident.
Vrijeme izazova i učenja
Članovi uprave Ridenta i liječnici koji su kroz svoj rad u neprestanom doticaju s korisnicima usluga dr. Jagoda Berber Torbarac i dr. Goran Popović potvrđuju da su protekle dvije godine za njih bile pune izazova, ali i učenja.
– U bilo kojem poslu, pa tako i u ovom, ne možete stati, bilo da je riječ o učenju ili napretku, što u znanju, što u opremi. Mi pratimo sve trendove i sva nova istraživanja i sve što je novo na tržištu. Stvarno idemo ukorak sa svim novitetima, što u nabavci materijala, što u obuci naših kolega, ističe Berber Torbarac, dok Popović, koji inače vodi Ridentovu polikliniku u Poreču, objašnjava kako su se protekle dvije godine odrazile na poslovanje, pogotovo ako se uzme u obzir da je Rident prošle godine tri mjeseca bio zatvoren. Sam pristup pacijentima, prema njegovim riječima, nije se znatno mijenjao jer se i ranije oprezno pristupalo svakom pacijentu, no njihov broj u pandemiji se znatno promijenio.
Uvijek može bolje!Direktor Miljanić zaključuje da se u dentalnoj medicini može uvijek bolje. |
No stručnjaci Ridenta nastavili su učiti i implementirati nove metode pristupa i liječenja pacijenata. Popović je inače stručnjak za digital smart design, metodu koju je prije desetak godina osmislio dr. Christian Coachman, Brazilac koji je osmislio digitalno planiranje u dentalnoj medicini.
– U proteklih deset godina stomatologija je rapidno eksplodirala u napretku. Digitalizacije je najveći skok koji se dogodio – sve što su prije radile ljudske ruke, sada rade računala, CAD-CAM mašine i 3D printeri. Tako održavamo određenu konstantu s digitalizacijom jer je ljudska ruka uvijek tu, no ona je pomalo nepouzdana i s njom postoji mogućnost greške, no dok se radi digitalno, to je stalna konstanta te se uvijek zna što možemo ponuditi pacijentu.
Pacijent kod nas u pravilu vidi sve što će se raditi prije nego što se upustimo u rad, tako da naši pacijenti unaprijed znaju što mogu očekivati od samog zahvata. Ovdje nema negativnog iznenađenja i dovođenja pred gotov čin, ovdje se planiranjem olakšava komunikacija s pacijentom jer mu unaprijed pokazujemo što namjeravamo napraviti i pacijent zna što očekivati. Komunikcija sa zubnim tehničarima na maksimalnom je nivou iz razloga što oni po uputama znaju točno što napraviti i nema improviziranja što je kod velikih radova jako bitna stvar. Crtamo u 3D programima i printamo 3D printerima te pacijentu direktno na njemu pokazujemo kako će rad izgledati. Mašine koje se vezuju za te radove točne su u mikron, nema više lijevanja materijala, ovisnosti o vremenskoj preciznosti kad je riječ o tehničaru, dok s naše stomatološke strane, izbacuju se otisci uz pomoć skenera gdje kamera skenira sve do nevjerojatne preciznosti. Ja osobno ne bih više mogao raditi bez toga, kaže Popović.