I za rujan su najave dobre, iako puni buking očekujemo u srpnju. Iste informacije stižu i iz drugih kampova, pa će za autokampove, ukoliko ne dođe do poremećaja, sezona sigurno biti rekordna, kaže direktorica Camping Village Šimuni Mia Maržić.
povezane vijesti
PAG – Turistička sezona koja uskoro počinje u znaku je velikih očekivanja cjelokupnog turističkog i ugostiteljskog sektora, ali i u znaku velike neizvjesnosti zbog ruske invazije na Ukrajinu, no najave su zasad više nego dobre, posebno u segmentu autokampova koji bilježe rekordne bukinge, čak i u odnosu na 2019. godinu.
Tako je i u Camping Village Šimuni na otoku Pagu, čija direktorica Mia Maržić ističe kako je već prošla sezona bila bolja od do tad rekordne 2019. godine, i to za oko 11 posto, dok se prema najavama bukinga za ovu sezonu očekuje dodatni rast broja noćenja i dolazaka gostiju od oko šest posto.
Odmor na otvorenom
– Zasad bilježimo odlične najave dolazaka za sezonu, i to već od prvog svibnja, a potpuno smo puni od početka lipnja do kraja kolovoza. I za rujan su najave dobre, iako puni booking za rujan očekujemo početkom i sredinom srpnja, kao i svake godine u to vrijeme. Iste informacije stižu i od kolega iz drugih kampova iz cijele Hrvatske, praktički svi očekuju najbolju sezonu do sada pa će u segmentu autokampova, ukoliko, naravno, ne dođe do nekih nepredviđenih poremećaja, sezona sigurno biti rekordna, odnosno znatno bolja i od pretpandemijske 2019. godine. Već za Uskrs imali smo, unatoč lošem vremenu, tri posto više gostiju nego lani, kaže Maržić.
Stižu sve veći kamperi– Sve je više novih, zanimljivih trendova u autokampingu. Jedan od njih, koji je počeo s pandemijom, je rast domaćeg tržišta koje snažno raste, pa je s njim i općenito s rastom popularnosti kampova, rasla potražnja za mobilnim kućicama, od onih najpovoljnijih, do najluksuznijih. Poseban porast interesa za kampingom postoji među stanovnicima Zagreba, Zagrebačke županije, kao i županija na sjeveru Hrvatske. Na domaćem tržištu počeo se razvijati i segment unajmljivanja autodomova, odnosno kampera, ali on još nije na razinama ni približnim onima na europskim tržištima. No, s europskih tržišta stižu nam sve veći kamperi, jer više se gotovo i ne proizvode vozila tog tipa kraća od devet, deset metara. Ima ih sve više koji su dulji i od 12 metara, zbog čega su morale rasti i parcele za njihov smještaj u kampovima. Zajedno s luksuznim mobilnim kućicama, vidimo da kampiranje više ne spada u kategoriju jeftinog odmora, jer u kampove uglavnom dolaze gosti veće platežne moći koji preferiraju takav odmor, ističe Maržić. |
Lani je u Šimunima, u kampu smještenom na središnjem dijelu otoka Paga, boravilo više od 45 tisuća gostiju koji su ostvarili 300 tisuća noćenja, a broj dolazaka i noćenja bio je više nego dobar u kampovima duž cijele obale, čime se ta vrsta turističke ponude pokazala znatno otpornijom na utjecaj pandemije, u odnosu na, primjerice, hotelski ili privatni smještaj.
– Odmor na otvorenom, u otvorenim objektima, na parceli sa svojom obitelji, u prirodi, znatno je drukčiji od odmora u zatvorenim prostorima, i to je imalo velikog efekta u uvjetima pandemije, no smještaj u kampovima bio je sve popularniji i prije pandemije. U 2020. godini, kada je počela pandemija, imali smo pad od svega 20 posto, što je, s obzirom na lockdownove i neizvjesnost koja je tada vladala, bilo jako dobro, kaže Maržić.
Luksuzni smještaj
U autokampovima je, dodaje, osim sve veće potražnje za smještajem, zadnjih godina prisutan i trend potražnje za sve luksuznijim smještajem, pa je tako i u Šimunima velik dio kampa zauzet velikim mobilnim kućicama koje više nalikuju pravim kućama, s natkrivenim terasama i drugim sadržajima. Jednako tako, u tijeku je reorganizacija dijela parcela, zbog sve većih i luskuznijih vozila, popularnih kampera kojima gosti dolaze iz cijele Europe.
Većina kampova, pa tako i onaj u Šimunima, baziraju svoju ponudu na obiteljskom turizmu. Direktorica ističe da je većina gostiju u dobnoj skupini između 35 i 50 godina, i to su mahom obitelji s djecom.
– To su uglavnom ljudi srednje i visoke platežne moći, a zanimljiv je podatak da su u velikoj većini slučajeva žene te koje rezerviraju termine za smještaj. Od stranih gostiju tradicionalno imamo najviše Nijemaca, Austrijanaca, Slovenaca i Talijana, ali u zadnje tri godine primjećujemo drastičan rast broja dolazaka Slovaka i Čeha. U tim zemljama standard je snažno rastao, posebno u zadnjih pet godina, tako da i oni imaju značajan udio u broju dolazaka, s tim da je također riječ o gostima veće platežne moći koji su dobri potrošači i koriste brojne sadržaje u kampu i na otoku Pagu, kaže Maržić.
Osim sve luksuznijih smještajnih jedinica, gosti u kampovima traže i sve više sadržaja, od šire gastronomske ponude, do sportskih, zabavnih i sadržaja za najmlađe. Zbog toga se u kampove sve više ulaže, a isto je i u Šimunima, gdje gostima, kako kaže Maržić, nastoje ponuditi sve što im je potrebno i što žele.
Narukvice za goste
– Kod nas je, da tako kažem, upalila kompletna reorganizacija ugostiteljstva. Prilagodili smo se trendovima u ugostiteljskoj i gastroponudi, uz to smo riješili problem luksuznih mobilnih kućica koje smo nabavili 2018. godine, a iduće godine ih nabavljamo još trideset, jer gosti traže takav smještaj, i to na prostranoj parceli, i mir na plaži. Mi na plaži, primjerice, ne naplaćujemo ležaljke i suncobrane jer imamo politiku da se gosti na plaži ne ometaju komercijalnim sadržajima koji bi ih, u konačnici, mogli više iziritirati, nego ih opustiti. Krenuli smo u novi veliki investicijski ciklus ulaganja u sadržaje za djecu, koji ćemo do kraja realizirati u iduće četiri godine.
Tu ćemo ponuditi sve vrste sadržaja za različite dobne skupine djece, od 0 do 18 godina, čime će roditelji moći djecu ostaviti u organiziranim prostorima i pod nadzorom, slično kao na kruzerima. Za djecu u svibnju planiramo organizirati četiri tematska vikenda, s posebno pripremljenim sadržajima. Pokrenuli smo i digitalizaciju, pa će naši gosti od ovog ljeta moći komunicirati s recepcijom u bilo kom trenutku, bez potrebe dolaska na samu recepciju, a planiramo i uvođenje potpuno bezgotovinskog poslovanja. Gosti će dobiti narukvice i neće morati brinuti jesu li ponijeli sa sobom novčanik ili karticu. Kombinacija svih ovih ulaganja sigurno će dodatno povećati interes za kampiranjem u Šimunima, a slično je i u mnogim drugim kampovima, naglašava Maržić.