Povrat investicije očekuje se u prosjeku kroz šest do osam godina!
povezane vijesti
Zbog svog odličnog geografskog položaja te visoke prosječne godišnje osunčanosti, Hrvatska je među zemljama Europske unije u kojima se najviše isplati graditi solarne elektrane – povrat investicije očekuje se u prosjeku kroz šest do osam godina.
Upravo zbog toga se sve veći broj ljudi odlučuje postaviti solarne elektrane na krovove svojih obiteljskih kuća, što sa sobom donosi i nekoliko izazova.
S ciljem olakšavanja procesa, u suradnji s ENNA-om donosimo vodič s korisnim savjetima koje je potrebno imati na umu prije donošenja konačne odluke.
Ključ u ruke
Ključ u ruke, drugim riječima, znači da kupac nema nikakve brige oko procesa postavljanja elektrane na krov, poput, primjerice, dokumentacije i instalacije.
No, neke stvari je ipak potrebno provjeriti.
– Uvijek provjerite s distributerom je li u ponudu uključena zamjena dvosmjernog brojila.
Navedena zamjena može koštati kupca više stotina eura i podrazumijevati dodatno prikupljanje dokumentacije i stajanje na šalterima.
Stoga, obavezno treba provjeriti sadrži li ponuda koja se dogovara zamjenu brojila, prikupljanje sve potrebne dokumentacije i postoje li naknadni troškovi, odnosno, je li zamjena uključena u cijenu – pojašnjavaju iz ENNA Opskrbe.
Kako znati da nam distributer prodaje kvalitetnu opremu?
– Na tržištu se prodaje raznolika oprema za solarne elektrane, a kako se radi o tehnologiji koja se neprestano unapređuje, treba posebno voditi računa kupujete li elektranu koja za svoj rad koristi moderne mikroinvertere ili obične invertere za koje se može reći da u već pomalo pripadaju zastarjeloj tehnologiji.
Iako će takva ponuda na prvi pogled biti jeftinija i stoga kupcu privlačnija, ona može značiti manje kvalitetnu opremu koja će utjecati na manju proizvodnost solarne elektrane u idućih 30-ak godina, ali i, ono najvažnije, otežati kupcu dodatne mogućnosti poput jednostavne nadogradnje elektrane kad za to dođe potreba i vrijeme – pojašnjavaju iz ENNA Opskrbe te nastavljaju kako je proširenje solarne elektrane s mikroinverterom puno lakše i povoljnije nego u sustavu s inverterom.
Naime, u sustavima s inverterom nije moguće jednostavno dodati nove solarne panele bez promjene, odnosno kupnje jačeg invertera, dok je s mikroinverterima povećanje kapaciteta elektrane vrlo jednostavno.
Kupac, kad god poželi, samo treba dodati nove panele, budući da svaki radi neovisno.
Osiguranje i jamstvo
Prilikom odabira solarne elektrane, osim same cijene, treba uzeti još nekoliko stvari u obzir. Kupci često ne obrate pažnju na jamstva, osiguranja i kvalitetu opreme koja se montira na krov njihove kuće.
No, već prilikom prvih problema, jasno je kako odluka o kupnji jeftinije elektrane nije uvijek i najisplativije rješenje. A ovo ljeto i izazovne okolnosti koje nam je donijelo sa sobom, pokazalo nam je koliko za kupca znači odabrati solarnu elektranu koja dolazi s osiguranjem.
– Kupci solarnih elektrana tvrtke ENNA Opskrba mogu mirno spavati.
Naime, naše solarne elektrane osigurane su od oštećenja u slučaju potresa, nevremena, tuče i sličnih neprilika. ENNA Opskrba svojim kupcima nudi 25 godina jamstva na pojedine dijelove elektrane, kao i osiguranje u trajanju od 10 godina koja pokriva i oštećenja nastala od nevremena i potresa – navode.
Trajanje jamstva
Trajanje jamstva vrlo je važno prilikom odabira i kupnje solarne elektrane, no jednako je važno i tko stoji iza navedenog jamstva.
– Jamstvo na solarne elektrane izdaje proizvođač panela koji se u pravilu nalazi izvan RH, često na drugom kontinentu, a tvrtka prodavatelj to jamstvo prenosi kupcu. Pojednostavljeno, ako se dogodi neki kvar na elektrani, kupac se obraća onome od koga je solarnu elektranu kupio – tvrtki u Republici Hrvatskoj, a tvrtka potom u njegovo ime nastavlja komunikaciju sa samim proizvođačem.
Stoga, kada vlasnik elektrane odabire tvrtku koja će pružiti jamstvo, vrlo je važno obratiti pažnju na kredibilitet tvrtke.
Tvrtke koje su financijski stabilne i imaju mnogo odrađenih projekata imaju veću vjerojatnost da će biti u mogućnosti ispuniti svoja jamstva – ističu iz ENNA-e te objašnjavaju da je, uz jamstvo, vrlo važna i kvalitetna korisnička podrška na koju se kupac može osloniti u bilo kojem trenutku tijekom procesa kupnje, ali i nakon odabira partnera i puštanja elektrane u pogon.
Korisnička podrška
Da je korisnička podrška važna prilikom odabira proizvoda potvrđuju i istraživanja. Naime, dvije trećine potrošača spremno je platiti veću cijenu proizvoda i usluga kompanije za koju je poznato da nudi dobru korisničku podršku.
– Vrlo je važno imati pored sebe nekog sa znanjem o elektranama da ne biste pogriješili prilikom ugradnje – zaključuju. ENNA Opskrba svojim kupcima stoji na raspolaganju prilikom odabira optimalne elektrane, ali i nakon puštanja u pogon kako bi svaki korisnik dobio maksimum od uloženog.
Ističu se i po svojoj službi za korisnike koja je uvijek na raspolaganju kupcima na besplatnom info telefonu 0800 6622.