IZMJENE PROPISA

Putnici će provjeravati vozače taksija: Osim te promjene objašnjeno i kako bi trebali funkcionirati Rimčevi robotaksiji

Hina

Foto Arhiva/NL

Foto Arhiva/NL

Zastupnici su izrazili zadovoljstvo što se po prvi put zakonom uređuju pravila za automobile bez vozača (robotaksije) u javnom prometu



ZAGREB – Saborski zastupnici pozdravili su u srijedu prijedlog po kojemu će vozači taksija morati za vrijeme vožnje imati istaknutu karticu taksi vozača koja će biti vidljiva putnicima i provjerljiva pomoću QR-koda.


Taksisti će morati imati karticu koju izdaje Agencija za komercijalnu djelatnost (AKD), a koja sadrži podatke o vozaču, objasnio je Vladin predstavnik Tomislav Mihotić u raspravi o izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.


Pomoću skeniranja QR-koda, dodao je, moći će se provjeriti ispunjava li vozač taksija tražene uvjete, tj. ima li dobar ugled, važeću vozačku dozvolu te položen ispit za auto taksi vozača.




Time se, odgovorio je zastupnicima, nastoji omogućiti bolja kontrola vozača taksija kako bi se spriječila mogućnost da građane voze osobe upisane u kaznenu evidenciju ili one koje nemaju potrebne kvalifikacije.


Zastupnici su izrazili zadovoljstvo što se po prvi put zakonom uređuju pravila za automobile bez vozača (robotaksije) u javnom prometu.


To je veliki iskorak, istaknuo je Josip Borić (HDZ) zanimajući se što to donosi u svakodnevnici i kada bi moglo zaživjeti?


Mihotić: Robotaksiji neće biti direktna konkurencija


Linije temeljem kojih će se moći pružati usluga automatiziranih vozača bit će spuštene na gradovima, njima će se ostaviti mogućnost da definiraju trase, odgovorio je Vladin predstavnik.


Nije precizirao kad bi ta usluga mogla zaživjeti, no izrazio je nadu da će to biti što prije te naglasio da robotaksiji neće biti direktna konkurencija taksi prijevozu, jer će se odvijati samo zadanom trasom.


Zastupnici, poglavito oporbeni, zauzeli su se da se poveća postotak korištenja javnog prijevoza.


Manje od deset posto našeg stanovništva na posao ide javnim prijevozom, kazao je Damir Bajs (Fokus), navodeći kako se broj autobusnih linija, koje su temeljni dio tog prijevoza, u deset godina smanjio za oko četvrtinu.


Poručio je kako je krajnje vrijeme da se ljudima i u gradovima, i na selu, omogući da javnim prijevozom idu u školu ili na posao.


Želi li se to postići, Fokus predlaže da se stopa PDV-a u javnom gradskom prijevozu sa 25 smanji na pet posto, kako bi korištenje javnog prijevoza bilo isplativije od vožnje autom.


Marina Opačak Bilić (NZ) primijetila je kako je samo pet od 21 županije sklopilo ugovor o javnoj usluzi međužupanijskog linijskog prijevoza unatrag tri i više godina. Sklapanje ugovora ide jako sporo, županije nisu ozbiljno shvatile ovo pitanje, kazala je.


Mihotić pak ističe da se cijeli proces odvija u zadnje dvije godine, potvrđuje da je pet županija potpisalo ugovor, a još 4 do 5 su u pripremi tj. rade mrežu linija temeljem koje će moći potpisati ugovor.


Sinišu Hajdaša Dončića (SDP) zanima zašto mrežu linija za obavljanje županijskog linijskog prijevoza određuje predstavničko tijelo županije, ne izvršno, jer bi to operativno bilo bolje.