Foto Davor Kovačević
Svi od portira do vozača znaju da mogu dobiti posao bez ikakve stranačke iskaznice. To ide do pročelničke razine, javljaju se deseci ljudi, znaju da svi imaju jednake šanse, govori aktualni gradonačelnik.
povezane vijesti
U čemu je uspio, a u čemu nije i što planira u još tri godine mandata na čelu grada, u središnjem Dnevniku HTV-a govorio je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević, koji je na današnji dan prije 2021. preuzeo tu dužnost.
Tomislav Tomašević na valu nezadovoljstva aktualnom situacijom u Zagrebu, dobio je prije godinu dana veliku potporu građana. Po čemu je Zagreb danas drugačiji?
– Kada sam pobijedio nije bilo euforije u mom govoru jer sam znao što me čeka. Znao sam u kakvom je stanju grad i koliko će trebati da ga se stabilizira u ovoj prvoj godini, a onda da se krene put oporavka. Ono što je drugačije je jedna energija i ozračje u gradu, svi od portira do vozača znaju da mogu dobiti posao bez ikakve stranačke iskaznice. To ide do pročelničke razine, javljaju se deseci ljudi, znaju da svi imaju jednake šanse, govori aktualni gradonačelnik.
Kaže da su mu smiješne izjave oporbenih političara da se moglo napraviti više.
– Kritičari govore da smo mogli reforme i brže napraviti. Tko je ikada u Hrvatskoj u prvoj godini mandata išao smanjivati broj radnika u javnom poduzeću. Reforme vezane za Holding, roditelje-odgojitelje te vezano uz zbrinjavanje otpada, ankete pokazuju da velika većina građana to podržava, ističe.
Što se tiče otpada, Tomašević kaže da je trenutna situacija da je Zagreb “kantograd” dodajući da je tako oduvijek bilo.
– Sramota je da ga zovemo “kantograd”, zato mijenjamo model, sve će se promijeniti. Timovi idu na teren. Nema grada u ovom dijelu Europe koji ima toliko spremnika na javnim površinama. Spremnici se vraćaju ili u smetlarnike ili u unutarnja dvorišta ili ako nema takve mogućnosti, ostat će na javnoj površini u boksu koji je tandardiziran, tipiziran i koji je pod ključem, kako ne bi imali ilegalna odlagališta pored kontejnera. Uveli smo jednom tjedno odvoz plastike.
Fiksna naknada koštat će 45 kuna, a ostatak će građani plaćati isključivo koliko se stvori miješanog otpada na način da će se kupovati vrećice te će tako plaćati uslugu, ističe Tomašević dodajući da je rok 1. srpnja.
– To je ambiciozan rok, ali ako ćemo ga pomicati onda to neće biti dugo. Želimo što prije krenuti s novim modelom i da mičemo kante s javnih površina te da nemamo ilegalna odlagališta.
Hoće li usluga za građane biti lošija kada se broj zaposlenih u Holdingu smanji za 700 ljudi?
– Naravno ne neće. Smanjujemo broj radnika u administraciji, povećavamo broj radnika u operativi. U Čistoći nedostaje ljudi, ZET-u, u Zrinjevcu nedostaje operativnih radnika, ističe Tomašević dodajući da je stotinjak ljudi izrazilo želju da iz administracije pređe u operativu.
– Imamo nekih 150 ljudi koji su dobrovoljno otišlo, sada su u procesu. Građani će vrlo brzo vidjeti bolju uslugu.
A član uprave Zagrebačkog holdinga Boris Sesar dobiva 9 tisuća kuna mjesečne naknade za korištenje svoga automobila.
– To je manje, to je brutto, ali dobiva negdje oko pet tisuća kuna. Radi se o naknadi koja je predviđena da je mogu dobivati dužnosnici, čak i ja, saborski zastupnici čak i bilo tko drugi. Smiješne su ove optužbe, ne vidim tu ništa sporno. Članovi uprave Holdinga, unatoč inflaciji, imaju jednake plaće kao uprave za vrijeme bivšeg gradonačelnika. Moraju napraviti jedno od najvećih restrukturiranja u povijeSti ove zemlje. Moraju napraviti rezultat od 500 milijuna kuna nove vrijednosti samo u godinu dana. Predsjednik uprave Holdinga ima manju plaću od bivše predsjednice uprave, a vozi službeni auto koji je do sada vozio dostavljač, poručuje.
Što se tiče ukidanja mjere roditelj-odgojitelj kaže da na tome nije politički polomio zube.
– Radimo ono što smatramo da je u interesu grada. Nije u interesu da pola milijarde kuna godišnje ide na tu mjeru koja nije postigla svoj demografski efekt. Ima negativne socijalne i druge efekte. To je novi maksimirski stadion svake godine. To je trošak te mjere. Ne kažem da je to isto, ali stavimo u kontekst koliko je to teško za proračun. Građani podržavaju revidiranje te mjere, stavili smo pet mjeseci za prilagodbu, radimo to postupno.
Što se tiče budućih projekata, kaže da Paromlin neće prodavati.
– Želimo napraviti multifunkcionalni centar, društveno-kulturno-obrazovni centar grada. Imat će petsto mjesta, imat će podzemnu garažu. Bit će otvorenog tipa, neće biti poput NSK koji je u blizini, a koji je zatvorenog tipa. Od drugih projekata mogu najaviti konačno podzemnu garažu ispod srednjoškolskog igrališta. Mislim da će imati oko 500 mjesta. Mogu najaviti i blok Badel da kreće u realizaciju. Paromlin do kraja mandata definitivno ćemo realizirati, blok Badel da ga revitaliziramo do kraja mandata. Gredelj će ići u etapama, Zagrepčanku isto vjerujem da dio možemo realizirati do kraja mandata. Nakon dva deseteljeća je to mrtvi kapital, paralelno radimo na svim frontovima. Sada sam još odlučniji da to napravim nego kada sam preuzeo vlast. Svi ovi pritisci, podmetanja i ucjene nas neće zaustaviti, nego dapače, još smo odlučniji napraviti sve što smo obećali.
Na kraju je komentirao kritike da je dozvolio zastave na jarbolima vezano uz Povorku ponosa, a da nije dozvole zastave Hoda za život.
– Ne radi se o diskriminaciji, bilo bi da “Hoda za život” nije bilo. Kada govorimo o zastavama i fontanama, to je kao pokroviteljstvo Grada. To odlučuje gradonačelnik, kao što to odlučuju premijer ili predsjednik. Ciljevi “Hoda za život” koji su zakonska zabrana pobačaja u 21. stoljeću je direktno protiv izbornog programa na temelju kojeg sam izabran, gdje smo rekli da ćemo u gradskim znanstvenim ustanovama omogućiti zakonski dozvoljeni pobačaj, što do sada nije bio slučaj u Svetom Duhu, zaključuje.