U 85. godini

Preminuo dramski glumac Nenad Šegvić: Odlazak nezaobilazne figure u umjetničkom i kazališnom životu Rijeke

Kim Cuculić

Kroz tri i pol desetljeća neprekidnog djelovanja u riječkom HNK-u Ivana pl. Zajca, Nenad Šegvić nastupio je u više od 150 uloga najšireg stilskog i žanrovskog dijapazona.



RIJEKA – U 85. godini preminuo je dramski glumac Nenad Šegvić, već niz godina nezaobilazna figura u umjetničkom i kazališnom životu Rijeke, vijest je koju smo primili s nevjericom i tugom. U protekle dvije godine napustili su nas mnogi velikani hrvatskoga kazališta, no ovaj odlazak nas je zaista zatekao i nekako smo živjeli u nadi da će u Rijeci ove godine – nakon odgode zbog pandemije – biti održan 27. Međunarodni festival malih scena, čiji je Nenad Šegvić bio dugogodišnji umjetnički direktor. Međutim, sudbina je odlučila drukčije.


Nenad Šegvić rođen je 1936. godine u Splitu. Studij glume završio je 1959. na Akademiji pozorišne umetnosti u Beogradu. Prvu veliku ulogu ostvario je u splitskom HNK-u 1961. – bio je to Don Jere u “Gloriji” Ranka Marinkovića. Nakon kraćeg angažmana u Zagrebačkom kazalištu mladih, 1964. došao je u riječki HNK, gdje je do umirovljenja 1999. ostvario više od stotinu uloga u djelima svjetskih (William Shakespeare, Carlo Goldoni, T. S. Eliot) i hrvatskih dramatičara (Marin Držić, Ivan Gundulić, Ivo Vojnović, Miroslav Krleža), a od 1976. do 1986. bio je i ravnatelj Hrvatske drame. Dobitnik je Nagrade »Vladimir Nazor« za životno djelo 2012. godine, a ovako je navedeno u obrazloženju te naše najveće umjetničke državne nagrade:


“Kroz tri i pol desetljeća neprekidnog djelovanja u riječkom HNK-u Ivana pl. Zajca, Nenad Šegvić nastupio je u više od 150 uloga najšireg stilskog i žanrovskog dijapazona, predajući se s jednakom strašću i umjetničkom snagom raznovrsnim redateljskim konceptima te gradeći uloge na sebi svojstven način, kroz kombinaciju studioznog i intuitivnog, ludističkog i psihološki determiniranog, racionalnog i nagonskog. Na njegovim kreacijama izrasle su mnoge hvaljene, pa i antologijske predstave riječkog kazališta između 1964. i 1999. godine…




Svoju potpunu predanost kazalištu Šegvić je iskazao i tijekom desetogodišnjeg razdoblja u kojem je uspješno rukovodio Hrvatskom dramom riječkog HNK-a, a pravi organizacijski i umjetnički poduhvat postigao je osnutkom HKD Teatra, neovisnog i suvremenom kazališnom konceptu usmjerenog kazališta… Poseban doprinos hrvatskom glumištu Šegvić je dao osnutkom Hrvatskog festivala malih scena, koji je od 2000. dobio međunarodni predznak, postavši u kratkom vremenu ne samo jednim od najvažnijih i najprogresivnijih kazališnih festivala u srednjoj i jugoistočnoj Europi, nego i mjestom ponovnog zbližavanja kazališta s tog područja.”