Ukupna šteta iznosi 7,7 milijardi kuna
povezane vijesti
- Zaustavljen na autocesti Rijeka-Zagreb, kod čvora Vrbovsko, a dok je prevozio strance koji su nezakonito u RH
- Nezadovoljan zbog gubitka posla, oštetio inventar u stanu u kojem je boravio te se odvezao autom tvrtke u kojoj je radio
- Kolona na autocesti A1 pred Karlovcem, policija skreće sva vozila na odmorište
Iz Ravnateljstva policije priopćili su da su podigli i petu kaznenu prijavu u aferi Uljanik.
– Nastavno na ranije provedena kriminalistička istraživanja međusobnog poslovanja trgovačkih društava koja posluju unutar grupe poduzeća iz Pule, a kojoj pripada i brodogradilište u Rijeci te poslovanja društava iz navedene grupe poduzeća s drugim poslovnim subjektima izvan grupe te kriminalističko istraživanje vezano uz postupak restrukturiranja brodogradilišta u Rijeci i obračun troškova nastalih ugovorenim radovima, policijski službenici Policijskog nacionalnog ureda za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta, Službe za suzbijanje korupcije i organiziranog kriminaliteta Rijeka proveli su dodatno kriminalističko istraživanje. Ovo je kriminalističko istraživanje provedeno nad devet osoba (55-,68-,69-, 63-, 62-, 76-, 44- i 40-godišnjakom te 63-godišnjakinjom) zbog sumnje u počinjenje dva kaznena djela Zlouporaba povjerenja u gospodarskom poslovanju iz čl. 246. st. 2., koja su počinjena u periodu od polovice 2013. do kraja 2017. godine.
Unaprijed jamčili gubitak na gradnji
Utvrđena je sumnja kako su 55-, 68- i 69-godišnjak, kao članovi Uprave društva brodograđevne industrije u Puli, svojim postupanjem doveli društvo i grupu u cjelini u stanje potpune nelikvidnosti, blokade poslovne aktivnosti i konačno stečaja.
Navedeno su, sumnja se, učinili na način da su donosili poslovne odluke o gradnji brodova po cijeni i dinamici za koje su znali da ih društvo i grupa ne mogu postići i da će na taj način ostvariti značajne gubitke i dugove.
Navedeno su činili ugovaranjem prodajnih cijena brodova koje su bile niže od troškova gradnje broda po osnovnoj kalkulaciji, što unaprijed jamči gubitak na gradnji.
Formalnim početkom gradnje dolazili su do novčanih sredstava pribavljajući ih uz državna jamstva od naručitelja brodova (avansa) i poslovnih banaka (krediti) za pojedinačnu gradnju brodova koje nisu dovršili ili ih nisu ni započeli.
Tako stečena novčana sredstva su potom, sumnja se, nenamjenski trošili za podmirenje prethodno stvorenih drugih obveza i dugova.
To je dovelo do dodatnih kašnjenja u nabavi materijala i posljedično kašnjenja gradnji brodova pa potom penala, odnosno smanjenja prodajne cijene te još većih troškova, čime su društvo i grupu u cjelini oštetili za više od 4 milijardi kuna.
Isplatili si goleme bonuse
Nadalje je kriminalističkim istraživanjem utvrđena sumnja da su 63-godišnjakinja te 63-, 62- 76- 44- i 40-godišnjak kao Nadzorni odbor istog društva gore navedenim osumnjičenicima na njihov poticaj kao Uprave istog društva, neosnovano i suprotno internim aktima društva odobrili isplate bonusa kao nagradu za njihov rad od 5.280.000 kuna i tako im pribavili protupravnu imovinsku korist.
Utvrđena je sumnja da su namjerno propustili savjesno obavljati svoju dužnost iz čl. 263. Zakona o trgovačkim društvima te nisu vodili računa o ispunjenju kriterija (izgradnja brodova) i ostvarenju prava na isplatu bonusa, već su odluke o dodjeli bonusa donosili i prije prihvaćanja financijskih izvješća, samo na temelju ugovaranja gradnje broda, bez obzira na stvarnu produktivnost i ostvarenje ugovorene gradnje brodova, kao i financijski ishod rada i poslovanja društva.
Nakon dovršenih kriminalističkih istraživanja, sve navedene osumnjičene osobe policija je kazneno prijavila nadležnom državnom odvjetništvu.
Za napomenuti je kako je ovo peta kaznena prijava podnesena u ovom opsežnom kriminalističkom istraživanju, a ukupna šteta iznosi 7,7 milijardi kuna.