Foto A. PERIČIĆ
U osnovnoškolskoj kategoriji pobjedu je odnio film 'Online (tanka linija) Offline' autora Pije Jandrić, Iris Huđin i Noe Pirka iz Osnovne škole Čazma
povezane vijesti
ZAGEB – 24. travnja započeli su šesti Dani medijske pismenosti u sklopu kojih će se odviti više od pet stotina događanja o medijskoj pismenost u školama, vrtićima, knjižnicama i drugim ustanovama u preko 130 gradova diljem Hrvatske. Na konferenciji, održanoj u zagrebačkoj Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića, predstavljeni su i pobjednički filmovi filmskog natječaja koji se, u sklopu Dana medijske pismenost, održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza, Agencije za elektroničke medija i UNICEF-a te su pobjednicima dodijeljene prigodne plakete. Tema filmskog natječaja ove godine bila je ‘Odnosi i prijateljstva ONline i OFFline”, a na natječaj je stiglo rekordnih 77 filmova, što znači da među djecom i mladima vlada veliki interes za ovakve teme.
Tanka linija
U osnovnoškolskoj kategoriji pobjedu je odnio film ‘Online (tanka linija) Offline’ autora Pije Jandrić, Iris Huđin i Noe Pirka iz Osnovne škole Čazma. Mentorica je učenicima bila prof. hrv. j. Nikolina Huđber Mesar. U srednjoškolskoj kategoriji pobjedu je odnio film ‘Realnost’ učenika Elektrostrojarske škole Varaždin Ive Osivnik i Jakova Bastelca, uz podršku mentora Tibora Büna, profesora i voditelja Prve školske televizije.
,,O medijima je važno učiti kako bismo kritički prosuđivali medijske sadržaje kojima smo svakodnevno izloženi. Mediji imaju veliku moć i, bez medijske pismenost, danas je život nezamisliv i ona bi trebala ući u kurikulume za sve učenike” kazala je učenica Iva Osivnik prilikom preuzimanja plakete.
Na konferenciji su govorili i ministrica kulture i medija Nina Obuljen Koržinek, državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Ivica Šušak, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović te zamjenica predstojnice Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Ana Dautović. Ministrica Obuljen Koržinek istaknula je, između ostalog, kako korištenje moderne tehnologije i količina dostupnih informacija mogu izazvati stresne i nepredviđene situacije. ,,Zbog toga se javlja i potreba da podržimo ne samo mlade, već i sve naše građane u zdravijem i uravnoteženijem korištenju interneta, ali i u jačanju njihovih vještina prepoznavanja dezinformacija i zaštite od njih” zaključila je ministrica. Edukativni materijali, ali i više informacija o svim događanjima, lokacijama i vremenu održavanja istih, mogu se pronaći na internetskoj stranici medijskapismenost.hr
Rezultati istraživanja
Rezultati istraživanja za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF provela je agencija Ipsos, a rezultati kažu da 79,2% djece i mladih od 16 do 25 godina i 48% opće populacije svakodnevno ili više puta tjedno u slobodno vrijeme provede više vremena na mreži nego što je htjelo. Gotovo svaka druga osoba od 16-25 godina i svaka četvrta u općoj populaciji osjećala je stres, usamljenost, zavist ili nižu razinu samopouzdanja zbog sadržaja na društvenim mrežama. 58% mladih od 16 do 25 godina i 23,3% opće populacije imalo je prilike učiti o medijima. Najčešći izvori informiranja o aktualnim temama su internetski portali, društvene mreže i televizija.
Program u Rijeci i PGŽ-u
U Rijeci će se, u sklopu Dana medijske pismenosti, održati dvanaest programa i to u osnovnim školama Srdoči, Belvedere, Centar, Podmurvice, Fran Franković, Kantrida, Pećine, Brajda i Pehlin te u Prirodoslovnoj i grafičkoj školi Rijeka, kao i u Ekonomskoj školi Mije Mirkovića. U program je, između ostalog, uključena i crikvenička Osnovna škola Vladimira Nazora, Osnovna škola Hreljin, Osnovna škola Ivana Rabljanina Rab te fužinska OŠ Ivanke Trohar.