Foto Davor Kovačević
Iz Petrola su u četvrtak reagirali na neke izjave ministra gospodarstva Davora Filipovića koje su izrečene u srijedu, nakon sastanka s upravom Petrola.
povezane vijesti
ZAGREB – Iz uprave Grupe Petrol odgovorili su u četvrtak na jučerašnje izjave ministra gospodarstva Davora Filipovića, istaknuvši da je Petrol koji posluje u Hrvatskoj u gubitku za ovu godinu, ali i da regulacija marži u Sloveniji i Hrvatskoj nije na istoj razini i nije usporediva.
Iz Petrola su u četvrtak reagirali na neke izjave ministra gospodarstva Davora Filipovića koje su izrečene u srijedu, nakon sastanka s upravom Petrola.
Ministar je, ističu iz Petrola, u izjavi rekao da su regulirane marže pri izračunu cijena naftnih derivata u Hrvatskoj približno iste kao u Sloveniji, te da u Petrolu žele da bude oko jedne kune (0,13 eura po litri), a trenutno su 0,75 kuna (0,10 eura po litri), dok iz slovenske tvrtke objašnjavaju kako regulacija marži u Sloveniji i Hrvatskoj nije na istoj razini i nije usporediva.
“S važećim državnim propisom, marža određena u Hrvatskoj niža je od marže koja je regulirana važećim državnim propisom uredbe o prodaji naftnih derivata u Sloveniji. Marža u Hrvatskoj trenutno iznosi 0,65 kuna (0,086 eura) po litri goriva. U formuli koju određuje slovenska uredba, uključen je i djelomični trošak umješavanja biokomponente. U Hrvatskoj taj trošak nije uključen i pokriva se neposredno iz marže”, stoji u odgovoru uprave Petrola ministru Filipovića.
Ističu da u slučaju da tvrtka slijedi formulu utvrđenu propisom, a biokomponente ne umješava u gorivo, na temelju propisa koji zahtijevaju ispunjavanje obveza iz područja obnovljivih izvora energije u prometu, može biti kažnjena. Samo s tog naslova, tvrde Slovenci, marža pada na 0,61 kunu (0,081 eura) po litri dizelskog goriva, što ne omogućuje pokrivanje troškova i održivo poslovanje.
S obzirom da su, navode, nabavni uvjeti za 2023. u odnosu na 2022. godinu znatno lošiji zbog pooštrenih uvjeta nabave na tržištu naftnih derivata zbog embarga na naftne derivate ruskog podrijetla, marža, čak i da se digne na 0,75 kuna (0,10 eura) po litri, ne bi bila dostatna.
U Sloveniji se cijene goriva na autocestama slobodno formiraju, dok je marža izvan autocesta ograničena na 0,0983 eura po litri dizelskog goriva, naglašavaju iz Petrola dodavši da se regulatorna ograničenja u Sloveniji i Hrvatskoj značajno razlikuju.
Ponovili su i da su trenutne regulatorne mjere u području prometa goriva nesrazmjerne okolnostima za regulaciju cijena naftnih derivata, jer su cijene naftnih derivata opet na istoj razini kao prije početka rata u Ukrajini.
Osvrću se i na izjavu ministra da je u prvih devet mjeseci ove godine Petrol ostvario oko 100 milijuna eura dobiti, “što dokazuje da nisu u tako ozbiljnim problemima”.
Uprava Grupe Petrol naglašava, naime, da podaci o poslovanju koje ministar iznosi nisu točni.
“Grupa Petrol u Hrvatskoj (podaci se odnose na Petrol d.o.o. Zagreb uključujući tvrtku Crodux Derivati dva d.o.o., koji je početkom studenoga 2022. godine pripojen Petrolu d.o.o.) ostvario gubitak od 3,5 milijuna eura u prvih devet mjeseci 2022. (prilagođeni bruto poslovni rezultat iznosio je 88,77 milijuna eura, a EBITDA 23,18 milijuna eura).
Podsjećamo i da je hrvatska vlada na današnjoj sjednici uredbom privremeno umanjila naknadu za nestavljanje biogoriva na tržište, što bi trebalo vrijediti sljedećih šest mjeseci.