OZBILJNI PROBLEMI

Centralni zdravstveni informacijski sustav RH ponovo radi. Ministarstvo zdravstva: “Tehnički problem je uklonjen”

P. N.

Foto: S. DRECHSLER

Foto: S. DRECHSLER

Nataša Ban Toskić, predsjednica KoHOM-a, kaže kako se u njihovim grupama obiteljske medicine liječnici diljem Hrvatske žale da im ne radi sustav



Golemi tehnološki kvar pogodio zračne luke, velike banke, medijske kuće i trgovine diljem svijeta, a prvi su problemi nastali i u Hrvatskoj.


Kako javlja Jutarnji list, pao je CEZIH (Centralni zdravstveni informacijski sustav Republike Hrvatske), sustav kojeg koriste obiteljski liječnici i ljekarne pa kao posljedicu toga bolnice ne mogu očitati uputnice. Međutim, sam bolnički informacijski sustav radi jer je on na drugom serveru.


Sustav CEZIH je stvorila tvrtka Ericsson Nikola Tesla i trenutno rade na otklanjanju problema.




Također, Nataša Ban Toskić, predsjednica KoHOM-a, kaže kako se u njihovim grupama obiteljske medicine liječnici diljem Hrvatske žale da im ne radi sustav.


HZZO provjerava situaciju.


Ministarstvo zdravstva je priopćilo:


“Nastavno na globalne tehničke probleme, Krizni tim Ministarstva zdravstva kontaktirao je sve bolničke zdravstvene ustanove koje u ovom trenutku potvrđuju da Bolnički Informatički Sustav (BIS) nesmetano radi te je osigurana adekvatna skrb svim bolesnicima. Na razini HZZO-a, izviješteni smo o prekidu rada CEZIH-a te je u međuvremenu tehnički problem uklonjen”, priopćili su iz Ministarstva zdravstva.


Kako javlja Televizija N1 liječnica Vesna Potočki Rukavina  potvrdila je daje Sustav CEZiH pao i otežava rad liječnicima obiteljske medicine i ljekarnama.


“Ništa ne možemo raditi – sve što radimo svaki dan danas ne možemo”, kaže Potočki Rukavina za N1.


Problem je, govori, i u dolasku nalaza. “Petak je, nastojimo odraditi sve što se može, osobito za hitne pacijente, da ne opterećujemo OHP-e. Ne mogu dobiti ni laboratorij, koristim se telefonom”, kaže liječnica dodajući kako nije sigurna da poteškoće u radu CEZIH-a imaju veze s današnjim globalnim problemom jer im se to često događa.


“Moram reći da se ovakve situacije događaju često u zadnje vrijeme, možda i jednom tjedno, uglavnom ponedjeljkom ili petkom, udarnim danima i to nam stvara velike probleme”, kaže Potočki Rukavina.


“Sve je na čekanju. Ako do kraja radnog vremena proradi, nekako ćemo to poslati pacijentima. Ako ne proradi, ostaje sve za ponedjeljak”, kaže i apelira na pacijente da sve što je odgodivo čeka do ponedjeljka.