"Tehnički problemi"

Oštećen most na A2, u Zagrebu je prometni kolaps: “Nismo htjeli da se ponovi Genova”

Portal Novi list

Foto Robert Anic/PIXSELL

Foto Robert Anic/PIXSELL

Policijska uprava Zagrebačka kasnije je izvijestila Kako će se promet na autocesti A2 od čvora Jankomir do čvora Zaprešić provoditi dvosmjerno i to zapadnim kolnikom



U Zagrebu je došlo do prometnog kolapsa nakon što je zbog “tehničkih problema” bio zatvoren promet na dionici autoceste A2 od čvora Jankomir do čvora Zaprešić, u smjeru Macelja. Obilazni pravac je bio osiguran rutom Ljubljanska avenija-Ulica Velimira Škorpika-Aleja Bologne, a sve su redom vrlo frekventne prometnice.


Gužva na zagrebačkoj obilaznici neko je vrijeme bila duga čak 13 kilometara, a u popodnevnim satima se smanjuje.


Promet dvosmjerno zapadnim kolnikom


Policijska uprava Zagrebačka kasnije je izvijestila Kako će se promet na autocesti A2 od čvora Jankomir do čvora Zaprešić provoditi dvosmjerno i to zapadnim kolnikom.




Autocesta je na tome dijelu do sada bila zatvorena za promet, o čemu je PUZ izvijestio ranije, dok je HAC javio da je promet zatvoren zbog konstrukcijskih problema na mostu Sava.


Autocesta Zagreb-Macelj: Most nije utonuo


Premda je Jutarnji ranije objavio kako su ophodari tvrtke Autoceste Zagreb-Macelj, koja upravlja obilaznicom, jutros uočili velike vibracije te da je dio mosta utonuo nekoliko centimetara, iz tvrtke Autocesta Zagreb – Macelj kažu da do pomicanja mosta nije došlo.


“Prilikom redovne ophodnje autoceste uočene su pojačane vibracije na mjestu prijelazne naprave čeličnog dijela mosta preko rijeke Save, smjer Krapina upornjak Zagreb. Pregledom je utvrđeno da je došlo do oštećenja jednog oslonca (ležaja) konstrukcije na upornjak”, javljalju iz Autoceste Zagreb-Macelj.


Ponavljaju da šteta na mostu nije nastala i da nije došlo do ulegnuća mosta.


Popravak će potrajati


Kako piše Jutarnji, odmah su alarmirane nadležne službe te je utvrđeno da je na jednom betonskom upornjaku došlo do puknuća jednog čeličnog ležaja na kojem leži čelična konstrukcija mosta. Kako ne bi došlo do većih oštećenja, a u konačnici i urušavanja mosta, odmah je odlučeno da se most zatvori za promet.


Sugovornici Jutarnjeg kažu kako nije neuobičajeno da dođe do trošenja ovih čeličnih ležajeva, ali da je vrlo važno da se to na vrijeme uoči, što se u ovom slučaju i dogodilo.


“Brzom reakcijom spriječili smo puno veću moguću štetu i pokazali da naš sustav nadzora jako dobro funkcionira u konačnici. Nismo smjeli dopustiti da se kod nas dogodi Genova” objašnjava sugovornik Jutarnjeg.


Pri tom aludira na nesreću u Genovi, gdje se u kolovozu 2018. srušio vijadukt na autocesti.


Kako bilo, zasad nije poznato kad bi most mogao biti saniran. Predstavnici AZM-a već su danas kontaktirali proizvođača ležajeva koji bi ga u najkraćem mogućem roku trebao izraditi. Kada ležaj budu isporučen specijalnom dizalicom će biti podignuta konstrukcija mosta kako bi se on ugradili.


Problem je u cijeloj priči da se takav ležaj ne može nabaviti iz nekog skladišta, već se radi po narudžbi, a to bi moglo trajati poprilično dugo, piše Jutarnji.