OPTIMIZAM

Očekuju se čak 30 posto bolji turistički rezultati za Uskrs. Na ruku nam idu i kalendari praznika u Italiji i Sloveniji

Alenka Juričić Bukarica

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

SNIMIO: VEDRAN KARUZA

Turistički djelatnici kažu da je dobro i to što se ovogodišnji uskrsni blagdani praktički spajaju s nacionalnim praznicima u Italiji i Sloveniji, a zatim i s prvomajskim praznicima pa se očekuje da će u zadnja dva tjedna travnja te početkom svibnja veći broj gostiju posjetiti naše destinacije



Sve pripreme su pri kraju za otvaranje ovogodišnje turističke sezone koja u većini destinacija kreće upravo s predstojećim Uskrsom. Ove godine blagdan pada na kasniji datum nego lani, pa se turistički djelatnici nadaju kako bi mogao donijeti i više gostiju nego lani. Što se domaćeg tržišta tiče, nažalost, školske ferije se ne produžuju do vikenda nakon Uskrsa, tako da će otpasti taj dio potencijalnih dolazaka, no produženi uskrsni vikend za mnoge će i opet biti mamac da uživaju u nekoj od morskih ili kontinentalnih destinacija. S obzirom na to da je dosta onih koji će se za put odlučivati u zadnji čas, na ukupan turistički promet utjecat će i vremenske prilike pa se za nadati toplom i sunčanom vremenu. U aktualno vrijeme šparoga i drugih sezonskih delicija, periodu koji je idealan za boravak na zraku, uživanje u šetnjama, bicikliranju i slično, uskrsne blagdane svakako valja iskoristiti.


U Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) stoga očekuju dobre uskrsne rezultate.


– Uskrs je prošle godine kalendarski padao krajem ožujka te smo tijekom tog produženog vikenda imali više od 120 tisuća turističkih dolazaka i 381 tisuću noćenja. Kako je Uskrs ove godine kasnije, odnosno 20. travnja, tijekom tog vikenda predviđamo i nešto veći turistički promet od lanjskog. Dakle, očekujemo pozitivan trend i pojačani promet, odnosno vrlo dobar doprinos Uskrsa ukupnim rezultatima ovogodišnje predsezone, kazao je Kristjan Staničić, direktor HTZ-a. Dodao je da, uz domaće goste, očekuje da će među brojnijima biti i gosti s najbližih i najvažnijih tržišta, poput Njemačke, Slovenije, Austrije, Poljske, Italije, Slovačke i drugih.


Kvarner spreman




– Poučeni dosadašnjim iskustvom, očekujemo da će gosti tijekom produženog uskrsnog vikenda od smještaja najviše birati hotele, a kada gledamo destinacije, očekujemo da će najposjećeniji biti Poreč, Dubrovnik, Zagreb, Rovinj, Split…, dodao je Staničić.


Kvarner svoje goste dočekuje spreman. Irena Peršić Živadinov, direktorica Turističke zajednice (TZ) Kvarnera, najavila je kako regija očekuje dobre uskrsne rezultate.


– Prvi dio godine je dobro startao i ide u pozitivnom smjeru. Godinama stvaramo motive dolaska koji privlače goste na destinaciju u ovom periodu i to donosi rezultate. Stoga očekujemo i dobar Uskrs koji ove godine kasno pada, tako da će se na neki način spajati s Praznikom rada, nakon čega onda već polako ulazimo u glavni dio sezone, kazala je Peršić Živadinov, dodajući kako dobar dio smještajnih kapaciteta svoja vrata otvara za predstojeći blagdan. Navela je kako su na Kvarneru od početka godine domaći gosti u plusu za 6 posto, kao i da su domaćini na Kvarneru pripremili brojna zbivanja i manifestacije. Ovaj proljetni period na Kvarneru zanimljiv je i po outdoor ponudi, gastronomiji, kao i wellness ponudi. Isto tako održava se i značajan broj kongresa i skupova.


Spajanje blagdana


Najveći broj gostiju za predstojeći blagdan očekuje se u Istri gdje bi se za produženi vikend trebalo odmarati oko 50.000 gostiju. I Denis Ivošević, direktor Turističke zajednice Istarske županije, kazao je da se s obzirom na dvadesetak dana kasniji Uskrs nego lani očekuje i bolja posjećenost.


– Očekujemo oko 30 posto bolje rezultate, odnosno oko 50.000 dolazaka i nekih 180 do 190.000 noćenja. Ove godine je raspored blagdana takav da nakon Uskrsa slijede još dva blagdana pa će se produženi uskrsni vikend praktički spojiti s 25. travnja, koji je nacionalni praznik San Marco u Italiji, kao i 27. travnja, odnosno Danom oslobodilne fronte u Sloveniji. A nakon toga nam već slijede i prvomajski praznici, odnosno produženi vikend, tako da ćemo imati gotovo dva tjedna prilično velikog posjeta destinaciji. Radimo razne evenete, od onih vezanih za Uskrs, do natjecanja, festivala i ostalih, te će sva ta događanja, ako nas i vrijeme posluži, upotpuniti sliku uskrsnih blagdana na Poluotoku, najavio je Ivošević. U Maistri tijekom uskrsnog vikenda očekuju više od 47.000 noćenja, pri čemu se gotovo 70 posto ostvaruje u njihovim objektima u Istri.


– Najveća potražnja bilježi se za kampove i visokokategorizirane hotele, a među gostima prednjače oni iz Njemačke, Austrije, Slovenije, Italije te s domaćeg tržišta. Svi hoteli pripremaju prigodan uskrsni program, s posebnim sadržajima za najmlađe te bogatom gourmet ponudom, uz poseban naglasak na tradicionalni uskrsni doručak, najavila je Vanja Mohorović iz Marketinga i prodaje Maistre.


Hrvoje Anić, direktor Turističke zajednice Zadarske županije, kazao je kako oko Uskrsa tradicionalno kreću jača turistička kretanja. Otvoreni su svi hoteli, a za Uskrs se otvara i veliko turističko naselje Zaton te se za predstojeće blagdane očekuje dobra popunjenost. Otvorit će se i dio kampova, bit će i onih koji će doći u svoje vikenice tako da se općenito očekuje živ Uskrs.


– Sukladno tome će i aviokompanije pojačati svoje aktivnosti oko predstojećeg bladgana te sve više prema glavnoj sezoni. Inače, nakon Uskrsa, točnije 1. svibnja, nas očekuje i otvorenje važnog hotelskog objekta za našu destinaciju – hotela Hyatt Regency Zadar. Nama, s obzirom da nemamo tako velik broj hotela kao neke druge destinacije, svaki novootvoreni hotelski objekt puno znači, a s ovom investicijom dobivamo doista reprezentativan objekt koji će raditi čitave godine. I to je zasad jedini internacionalni lanac koji će biti prisutan u Zadru i koliko smo imali prilike vidjeti zaista će biti grandiozan, kazao je Anić. Što se tiče strukture gostiju koja se očekuje za uskrsne blagdane, uz domaće goste, očekuje se i Nijemce, Poljake koji su od početka godine ostvarili čak oko 20 posto više noćenja, potom Slovence, Austrijance… Gostiju iz Italije se više očekuje u tjednu nakon uskrsnog, s obzirom na talijanski praznik San Marco koji će Talijani spajati s vikendom, a i slovenskih gostiju se ponovo više očekuje za Dan oslobodilne fronte koji se lijepo naslanja na 1. maj.


– A što se tiče naše županije, za Uskrs imamo doista lijepih manifestacija. Osim u samom Zadru, imamo nekoliko TZ-ova koji godinama organiziraju jako lijepe i zanimljive uskrsne marende. Uz Zadar, tu su i Pag te Pakoštane gdje se u manifetaciju uključi lokalno stanovištvo i doista bude živopisno, ugodno, primjereno uskrsnim danima te posjetitelji doista uživaju, zaključio je direktor TZ-a Zadarske županije.


Primamljivi kontinent


»Mostovi« kojima će se povezati razdoblje od Uskrsa od 1. maja, definitivno će donijeti prvu pravu turističku živost u mnogim destinacijama na moru. No, za blagdanske dane pripremili su se i na kontinentu. U Zagorju, primjerice, čitavu zimu lijepo rade zahvaljujući posjećenošću toplica i lječilišta, a i na području Slavonije i Baranje u proljeće očekuju povećane dolaske, mahom domaćih gostiju. Jer, kako će reći ovdašnji domaćini, upravo su proljetni dani, uz jesen, naljepši period godine za uživanje u turističkoj ponudi ravničarskog dijela Hrvatske. Mislav Pavošević, zamjenik direktorice Turističke zajednice Osječko-baranjske županije, pojasnio je, naime, kako ovo područje nema klasične sezone, već je smještaj otvoren čitave godine. Doduše zima je najslabiji dio godine, dok proljeće ponovo donosi brojne vikend-goste, a tako će biti i s produženim uskrsnim vikendom. Inače, u Osječko-baranjskoj županiji su u prva tri mjeseca imali 25 posto više noćenja nego lani.


– Dobro smo krenuli ove godine, a očekujemo i takav nastavak u danima pred nama. Ovo nam je treća godina da je rekordna, ali jasno riječ je na godišnjoj razini o oko 280.000 noćenja, što je zanemarivo u odnosu na morske destinacije. Međutim, činjenica da rastemo 10-ak posto godišnje nas veseli, kazao je Pavošević, dodajući kako se povećavaju ukupni kapaciteti, pa tako i oni u hotelima pa godišnje oko polovice noćenja otpada upravo na hotelski smještaj. Lani su ukupni smještajni kapaciteti rasli 20-ak posto, a primjerice otvoren je hotel Mattera u Čepinu koji spaja odmor i zdravstveni turizam te je u prva tri ovogodišnja mjeseca već ostvario čitav lanjski promet.


– Takvih priča nam nedostaje. Hoteli su nam, bez obzira na imidž naših domaćinstava, ipak značajan dio turističkog sektora i lokomotive razvoja. Ono što želimo je s vikend dolazaka produžiti ostanke s obzirom da je prosjek noćenja tek dvije noći. Inače, preko tjedna su nam osječki hoteli puni, a vikendima Baranja. Mogu dodati kako nam je ljeto nekad označavalo turističku »rupu«, međutim i tu se stvari mijenjaju pa nam u tom periodu dolazi sve više stranaca, primjerice Poljaci koji ovdje ostanu prilikom putovanja na hrvatsku obalu ili čak Albaniju ili Grčku, pojasnit će naš sugovornik, dodajući kako se u Slavoniji i Baranji nadaju i većem iskoraku u lječilišnom turizmu pa se tako, uz ostalo, očekuje ulaganje u novi hotel u Bizovačkim toplicama.


Osvrnuvši se na predstojeći blagdanski period, rekao je kako su upravo proljeće i jesen glavna sezona pa tako tko se odluči na produženi vikend na kontinentu, može očekivati buđenje prirode, uživanje u glavnim atrakcijama Kopačkom ritu i podunavskim šumama, kao i vinorodnim područjima Banskom brdu, Erdutu, Đakovu, Našicama i ostalim destinacijama.


Dobre najave za Krk i Lošinj


Na otoku Krku, najvećoj kvarnerskoj subregiji, smještajni i ugostiteljski objekti već su spremni za otvaranje, a turističke zajednice diljem otoka pripremile su bogate i raznolike programe, prilagođene svim generacijama i interesima. Prema najavama Turističke zajednice otoka (TZO) Krka, u razdoblju od 18. do 22. travnja očekuje se dolazak oko 8.000 gostiju i ostvarenje 30.000 noćenja, što bi značilo povećanje od 30 posto u odnosu na Uskrs 2024. godine, kada je blagdan pao znatno ranije, krajem ožujka. U otočnom TZ-u ističu i kako će ostvarenju tih rezultata značajno pridonijeti i vremenske prilike.


Dobre najave imaju i na Lošinju. Konkretno, hoteli Losinj Hotels&Villas kažu kako svake godine bilježe značajan porast broja gostiju tijekom uskrsnih blagdana. A govoreći o samoj ponudi, dodali su kako ona obuhvaća vrhunske blagdanske delicije, opuštajuće wellness tretmane te raznovrsne aktivnosti za najmlađe. Osim u hotelima Alhambra, Bellevue, Vitality hotelu Punta, Hotelu Aurora i Family Hotelu Vespera, goste očekuju i u kampovima. Kamping goste tako očekuju tradicionalni besplatni uskrsni doručak za sve goste, kreativne radionice za djecu te sajam lokalnih proizvoda.


Slavonci se kao domaćini nisu »istrošili«


Ivan Bogović, vlasnik četverozvjezdanog hotela Savus i salaša Savus i Art u Slavonskom Brodu, po kapacitetima najvećim hotelima u ovoj destinaciji, govoreći o najavama za Uskrs i općenito proljetni period kazao je kako za uskrsne blagdane dolaze ljudi koji ovdje imaju obitelj, a rade vani.


– Općenito nam je proljetni dio godine i nešto popunjeniji nego u nekim destinacijama na moru iz razloga što smo konkurentniji cijenama. Drago mi je da imamo sve više kongresnih događanja, s obzirom na to da u Slavoniji sada također imate kvalitetne hotele, s time da smo po cijenama hrane i pića jeftiniji 30-ak posto, kazao je Bogović. Ukazao je, međutim, kako je najveći problem što i dalje nema dovoljno organiziranog prometa, odnosno grupa. Naime, reći će kako i dalje najviše dolaze individualci, dok se turističke agencije i ne bave pretjerano organizacijom putovanja prema kontinentalnim destinacijama.


– Mi sa svoja dva hotela imamo velik rast, s obzirom da smo ih renovirali. Stoga očekujem da ćemo za uskrsni vikend biti solidno popunjeni jer se ljudi ipak odlučuju doći u ovaj kraj za blagdane. No, ponavljam, sve individualci, dok grupa nema. A ono što mi nudimo gostima je autohtonost, domaći proizvod, kao i činjenicu da se Slavonci kao domaćini nisu »istrošili«, ljubaznost i toplina prema gostu su naš adut. Kad se sve to upakira u turistički proizvod, ako uzmemo u obzir i prihvatljive cijene, onda smo zaista vrijedan odabir za odmor. Mogu dodati i da razumijem kolege s mora koji dižu cijene jer su im troškovi jako porasli. Mi bismo isto trebali dići cijene, međutim, ne možemo jer smo orijentirani na uglavnom domaće tržište, dodao je ovaj hotelijer.