SNIMIO: VEDRAN KARUZA
Uz prethodnu suglasnost Nadzornog odbora »3. maja«, u kojem sjedi i p.o. ravnatelj Uprave za industriju resornog Ministarstva gospodarstva Robert Blažinović, dvije su ključne izjave koje Uprava »3. maja« mora dati i potpisati
povezane vijesti
Nakon prošlotjedne odluke Vlade, u utorak se sastao Nadzorni odbor brodogradilišta »3. maj«, ali suglasnost na dodatno kreditno zaduženje u iznosu od 23,45 milijuna eura nije dana. Nova sjednica NO-a trebala bi se održati danas.
Dodatno kreditno zaduženje riječkog brodogradilišta, nužno potrebno da bi se mogao završiti brod za kanadsku Algomu, naravno, bila je glavna tema diskusije na Nadzornom odboru. Bolje rečeno, raspravljalo se o uvjetima koje prema Vladinoj odluci od 25. listopada Uprava brodogradilišta na čelu s Edijem Kučanom mora ispuniti prije nego ministar Marko Primorac parafira papire o izdavanju jamstava.
Doraditi prijedloge
Uz prethodnu suglasnost Nadzornog odbora »3. maja«, u kojem sjedi i p.o. ravnatelj Uprave za industriju resornog Ministarstva gospodarstva Robert Blažinović, dvije su ključne izjave koje Uprava »3. maja« mora dati i potpisati. Prva se odnosi na koji način se planira vratiti ovaj kredit od 23,45 milijuna eura, odnosno državna jamstva, a druga se tiče roka završetka novogradnje 527, u naravi samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutih tereta za kanadskog kupca. Upravi su, podsjetimo, ostavljene dvije opcije – ili izjava da će brod biti završen do 15. lipnja, odnosno ugovorenog raskidnog roka ili, kao druga mogućnost, da krenu u pregovore s Algomom oko potpisivanja aneksa ugovora s ciljem reguliranja otvorenih pitanja vezanih uz kupoprodajnu cijenu u slučaju zakašnjenja prilikom isporuke broda, kao i povećanja prodajne cijene zbog povećanja proizvodnih troškova uslijed posljedice inflatornih učinaka. Prema Vladinoj odluci, taj dodatak ugovoru morao bi biti potpisan s kanadskim brodarom najkasnije do kraja ove godine.
Predsjednik Nadzornog odbora »3. maja« Juraj Šoljić kazao je nakon sjednice u utorak da je Uprava izašla s prijedlozima rješenja, ali da ih je još potrebno doraditi, pa će se o tome raspravljati ponovo u četvrtak. Dodao je i da je Uprava u stalnom kontaktu s predstavnicima Algome. Što »3. maj« može ponuditi zauzvrat kao garanciju da će vratiti kredit od 23,45 milijuna eura pokrivenih državnim jamstvima, Šoljić u ovom trenutku nije želio otkriti, no za pretpostaviti je da se razmišlja o priljevu koji bi se moguće ostvario od prodaje tvrtke kćeri »3. maj Rijeka 1905«.
Vezano uz uvjet kriznog upravljanja riječkim brodogradilištem što se, prema Vladinoj odluci, zahtijeva da bude uvedeno najkasnije do kraja siječnja iduće godine, Šoljić je kazao da je Upravi naloženo da napravi plan racionalizacije poslovanja koji će se raspraviti na NO-u, a potom i na izvanrednoj Skupštini društva za koju su u tijeku pripreme za njezino sazivanje, kazao je Šoljić.
Racionalizacija poslovanja
Na naš upit što će to točno racionalizacija poslovanja podrazumijevati i znači li to smanjivanje broja radnika, Šoljić je odgovorio »ne nužno« jer, kako je dodao, »3. maj« je već sada na donjoj granici potrebnog broja zaposlenih za ugovoreni proizvodni program. S posljednjim danom rujna ove godine, spomenimo, u »3. maju« bila su 644 zaposlena, odnosno 61 manje nego u istom razdoblju lani. Prema Šoljiću, racionalizacija poslovanja obuhvaćat će sve one mjere potrebne da se troškovi drže unutar definiranih kreditnih faza. Podsjetimo, zatraženih 23,45 milijuna eura planira se plasirati po fazama.
Tako bi do kraja ove godine »3. maju« bila kanalizirana prva tranša u iznosu od 12,65 milijuna eura za plaćanje glavnog motora i opreme za porinuće, potom do 15. veljače iduće godine i planiranog porinuća novogradnje 527 novih 3,9 milijuna eura, do 31. svibnja za dokovanje i pokusnu plovidbu pet milijuna eura, dok bi se zadnjih 1,9 milijuna eura iz kredita »spustilo« u fazi između dokovanja i isporuke broda Kanađanima.
Prema Šoljićevim riječima, moguće je da će u četvrtak biti održana i sjednica NO-a tvrtke kćeri »3. maj Rijeka 1905« s obzirom na to da je riječ o istom postavu članova. Intencija je i u ovoj tvrtki, na kojoj počiva plan restrukturiranja, odnosno preživljavanja riječke brodogradnje, pojačati nadzor i kontrolu od strane Nadzornog odbora. Šoljić je potvrdio da će Uprava ovog povezanog društva imati dva člana, da još ne barataju kadrovskim rješenjima zbog toga što je u ovom trenutku prioritet završiti brod za Algomu i ugovoriti nove poslove za »3. maj 1905«, pojasnio je Šoljić.