Foto Arhiva/NL
Manji trgovci derivatima tvrde kako je opskrba lož-uljem znatno otežana te da tog energenta na tržištu nema dovoljno, zbog čega moraju otkazivati narudžbe ili kupcima isporučivati manje količine od naručenih
povezane vijesti
RIJEKA – Ekstreman rast cijena goriva u zadnjih pola godine ugrožava cjelokupno gospodarstvo, od prijevoza ljudi i roba, do ribarstva i poljoprivrede, kao i svega između, uzrokujući poskupljenje praktički svega, a na udaru su sve više i oni koji kao energent za grijanje u svojim domovima koriste loživo ulje. Ne samo zbog sve veće cijene tog, nekad jeftinog energenta, koja je već prešla nekad nezamislivu granicu od osam kuna po litri, već i zbog sve otežanije nabave.
Našoj redakciji obratilo se nekoliko čitatelja koji se žale kako im, bez obzira na cijenu, postaje sve teže nabaviti loživo ulje.
– Zvali smo tvrtku od koje inače kupujemo lož-ulje za naš sustav centralnog grijanja, ali su nam rekli da ga trenutno nemaju te da nisu sigurni kada će nam ga moći dostaviti. Nakon toga zvali smo još nekoliko tvrtki koje dostavljaju lož-ulje, ali od svih smo dobili manje-više isti odgovor.
Tek iz petog-šestog pokušaja uspjeli smo naći tvrtku koja nam je dostavila lož-ulje. Tako da smo se za sad opskrbili, ali strahujemo što će se događati do kraja sezone grijanja, hoćemo li imati gdje kupiti još lož-ulja ako bude potrebno, rekla nam je jedna od njih (podaci poznati redakciji).
Sezona grijanja
Najveći proizvođač i trgovac lož-uljem u Hrvatskoj je Ina, čija jedina preostala rafinerija, ona u Rijeci, ne radi još od kraja listopada prošle godine, a s radom će, prema službenim najavama iz naftne kompanije, započeti tek sredinom idućeg mjeseca, kad će i sezona grijanja biti na samom kraju. U takvim okolnostima, derivati za pogon vozila i plovila se u Hrvatsku uvoze, no što je s lož -uljem, ima li ga dovoljno za opskrbu tržišta (jer Ina ovim energentom opskrbljuje najveći dio trgovaca), kao i je li nedostatak posljedica privremenog gašenja riječke rafinerije, pitali smo odgovorne u Ini, a zanimalo nas je i kada će Rafinerija nafte Rijeka započeti s preradom sirove nafte. Lož-ulja, tvrde, ima, ali potražnja raste.
– Ina ima dovoljne zalihe lož-ulja za opskrbu vlastite maloprodajne mreže, kao i naših ugovorenih veleprodajnih kupaca. Proteklih tjedana potražnja na pojedinim maloprodajnim mjestima gotovo je trostruko veća, što predstavlja određene logističke izazove, no kompanija ulaže značajne napore kako bi opskrba svim tipovima goriva bila neometana. Napominjemo kako je sigurna opskrba tržišta osigurana neovisno o radu Rafinerije nafte Rijeka, čije je pokretanje planirano za početak travnja, odgovorili su nam iz Ine.
Isti problem
Manji trgovci derivatima, s druge strane, tvrde kako je opskrba loživim uljem znatno otežana te da tog energenta na tržištu nema dovoljno, zbog čega moraju otkazivati narudžbe ili kupcima isporučivati manje količine od naručenih.
– Svakodnevno nam se događa da ne možemo kupcima isporučiti željene količine. Za sad se nekako uspijevamo snalaziti, ali umjesto naručenih tri tisuće litara, primjerice, kažemo im da im možemo isporučiti tisuću. Svi imamo isti problem jer lož-ulja na tržištu naprosto nema dovoljno. Uzrok takvom stanju je dijelom sigurno u tome što rafinerija u Rijeci ne radi, jer svi se mi lož-uljem opskrbljujemo mahom od Ine, ali kako čujemo i vidimo, problem s nedostatkom lož-ulja je prisutan i u Sloveniji i u Austriji.
Nas su prije nekoliko dana zvali iz Slovenije, s narudžbom od deset tisuća litara, ali morali smo odbiti jer naprosto ne možemo isporučiti toliku količinu. Nadamo se da će se situacija stabilizirati jer budemo li morali čekati početak rada rafinerije, do tada će sezona grijanja biti već skoro završena, rekao je naš sugovornik, direktor jedne od tvrtki za trgovinu naftnim derivatima.