Foto Reuters
On tvrdi da je spašeno osmero ljudi. Velika je zagonetka gdje je osma osoba, rekla je bugarska tužiteljica Silka Mileva
povezane vijesti
- Prednjim dijelom automobila naletjela na pješakinju. Maloljetnicu na pješačkom prijelazu teško ozlijedila
- Policija objavila detalje. Pijani vozač u Zagrebu pomeo tramvajsku stanicu i udario u pješaka
- Bugarska desnica protiv Shawa i Malkovicha. Sve neodoljivo podsjeća na svojedobne prosvjede ispred riječkog HNK-a
U teškoj prometnoj nesreći makedonskog autobusa na zapadu Bugarske poginule su 44 osobe. Na službenom popisu preživjelih nema državljanina Ujedinjenih Arapskih Emirata Šaipa Naufa al Salaha, čije tijelo nije pronađeno.
Njegovo ime vidjeli su rođaci preživjelih na popisu u bolnici u Sofiji. Sin drugog vozača autobusa koji je stradao u požaru tvrdi da je on bio među putnicima.
Kakva mu je sudbina?
No, bugarska tužiteljica Silka Mileva nije mogla odgovoriti na pitanje kakva je sudbina državljanina Emirata, javljaju makedonski mediji, a prenosi tportal.
Bugarski istražitelji dodatno će istražiti tko je taj čovjek i gdje se sada nalazi te je li, kako se špekulira, pobjegao iz zapaljenog autobusa i onda misteriozno nestao u noći, javljaju makedonski mediji.
Bugarske vlasti ranije su objavile da je nekoliko sati prije nesreće na graničnom prijelazu Kapitan Andreevo iz Turske registriran ulazak autobusa skopske turističke agencije Besa Trans s 52 putnika.
“Zbrojimo li ukupan broj žrtava – 44 i broj preživjelih – 7, to je ukupno 51 osoba, za razliku od evidentiranih 52 na graničnom prijelazu Kapitan Andreevo, što upućuje na zaključak da je jedan putnik nestao”, rekla je bugarska tužiteljica Silka Mileva.
Dodala je da je u jednoj od bolničkih soba razgovarala s preživjelim mladićem koji je razbio staklo sa stražnjeg prozora i spasio ljude koji su sada u bolnici.
Zagonetka osme osobe
“Rekla sam mu ‘ti si heroj’. On tvrdi da je spašeno osmero ljudi. Velika je zagonetka gdje je osma osoba”, rekla je tužiteljica.
Zamjenik tužitelja Borislav Sarafov otkrio je još neke detalje.
“Provjerava se videonadzorom je li na jednoj od usputnih stanica ušao u drugi autobus tvrtke koja je u aranžmanu imala četiri autobusa.
Tužiteljstvo je ispitalo dvoje putnika koji su bili budni u trenutku nesreće te dali iznimno točne i objektivne informacije o događaju.
Ispitivani su neovisno jedan o drugome i davali su detalje koji se preklapaju, što ih je činilo apsolutno vjerodostojnim svjedocima. Ispitat ćemo još dvojicu zbrinutih u bolnici Pirogov”, rekao je.
U tijeku je i usporedba DNA uzoraka koje su od rođaka žrtava uzele makedonske vlasti i uzoraka DNA koje su bugarske istražne službe uzele iz spaljenih tijela, što će omogućiti identifikaciju žrtava katastrofalne autobusne nesreće koja se dogodila u utorak oko 2 ujutro nedaleko od Pernika u zapadnoj Bugarskoj.
U nesreći su poginule 44 osobe, a istraga je zasad pokazala da autobus tvrtke Besa trans iz Skoplja nije imao dozvolu za prometovanje u inozemstvu, iako su preostala tri vozila iste tvrtke koja su obavljala prijevoz u istom aranžmanu imala takvu dozvolu.
Što je uzrok nesreće?
Službeni uzrok nesreće još uvijek nije poznat, no pretpostavlja se da je do požara došlo nakon udara autobusa u ogradu autoceste, što je izazvalo iskrenje koje je pak dovelo do eksplozije sustava grijanja u vozilu, javlja tportal.
Bugarski istražitelji u četvrtak su poručili da je ljudska greška vjerojatno uzrok nesreće na autocesti u Bugarskoj.
Istražitelji su otklonili mogućnost terorističkog napada, kao i mogućnost da su dodatni kanisteri s gorivom prouzročili požar. Također su ustanovili da nije došlo do eksplozije.
“Trenutno je najvjerojatnije i jedino objašnjenje ljudska greška”, kazao je čelnik Nacionalne istražne službe Borislav Sarafov na konferenciji za medije u četvrtak.
“Autopsije ukazuju na to da žrtve uglavnom poginule uslijed gušenja zbog požara, a ne zbog sudara ili ozljeda zbog eksplozije”, dodao je.
Istražitelji ispituju jesu li loše označavanje traka, nedostatak odgovarajućih znakova i reflektora te loša organizacija prometa na autocesti mogli doprinijeti nesreći.
“Naše je mišljenje da prometna barijera u koju se autobus prvo zabio, ne samo da nije korisna, već je opasna za promet i zapravo je doprinijela nesreći”, kazao je Sarafov.
Autobus je udario u zapreku na desnoj strani i zapalio se zbog trenja. Potom je skrenuo ulijevo da bi se zaustavio na preprekama koje odvajaju dva smjera autoceste, kažu istražitelji.
“Svjedoci su rekli da je nakon prvog udarca izbio požar, a autobus se ubrzo napunio dimom”, istaknuo je glavni istražitelj Marijan Marinov.
“Nitko nije mogao izaći na prva vrata zbog jake vatre. Svi su se okupili ispred stražnjih vrata, ali su ona bila blokirana prometnim preprekama koje su zaustavile autobus”, rekao je.