Foto Ja Trgovac
Eko proizvodi su dosta etnocentrična kategorija pa tako gotovo dvije trećine kupaca eko proizvoda (njih 65,6%) navodi kako im je važno da su ti proizvodi hrvatskog porijekla
povezane vijesti
Eko proizvodi iz godine u godinu zauzimaju sve važnije mjesto u košarici potrošača. Hrvati itekako prate ovaj globalni trend pa ne treba čuditi da čak 99% građana naše zemlje zna za ekološke (bio ili organske) proizvode.
Od toga je 72% onih koji su dobro upoznati sa značajkama ove kategorije proizvoda, a 27% građana tek djelomično poznaje eko proizvode.
Jako su zanimljivi stavovi građana kada je riječ o njihovoj percepciji kvalitete eko proizvoda.
Tako njih 63 posto ističe da su eko proizvodi kvalitetniji od konvencionalnih, dok četiri puta manji udio (16%) ispitanih smatra kako ta konstatacija ne stoji.
Preostalih 21% anketiranih nije znalo odgovoriti na ovo pitanje.
Kada je riječ o konkretnom kupovnom ponašanju tu je ipak nešto drukčija slika jer svega 23% hrvatskih građana redovito kupuje proizvode koji su označeni kao ekološki, dok ih dvije trećine (67%) to čini rijetko.
Eko proizvode nikad ne kupuje 10% ispitanika.
Istraživanje je pokazalo da više od polovice (51%) kupaca eko proizvoda ove artikle kupuje u trgovačkim lancima.
Značajan dio kupaca (23%) ove proizvode kupuje u specijaliziranim bio dućanima, dok na tržnici to čini njih 16%, a u drogerijama 8% ispitanika. Iz nekih drugih izvora snabdijeva se 2% građana.
Eko proizvodi su dosta etnocentrična kategorija pa tako gotovo dvije trećine kupaca eko proizvoda (njih 65,6%) navodi kako im je važno da su ti proizvodi hrvatskog porijekla, dok za 34,4% njih to nije važan argument pri kupnji.
Istraživanje su tijekom veljače 2020. godine proveli Ja Trgovac magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.