Foto Vedran Karuza
Ako se »povežu računi«, u PBZ-u, ističu potrošači, blokiraju karticu, ali kada klijent sve i plati, tri mjeseca ne dopuštaju plaćanje na rate. U PBZ Cardu kažu da klijentima ne blokiraju karticu ako su kasnili koji dan, već je to posljedica ukupnog poslovnog odnosa u dužem vremenskom okviru
povezane vijesti
- Iz ruksaka joj ukrao novčanik u kojem se nalazio novac i bankovne kartice s kojima je potom podigao novac
- Pronašao izgubljeni novčanik s osobnim dokumentima i bankovnim karticama. Na bakomatu “ispeglao” kartice
- Iz otključanog automobila ukrao novčanik s dokumentima, bankovnim karticama i novcem pa krenuo u šoping
U ovoj koronakrizi banke su već ranije postrožile uvjete za odobravanje kredita, odnosno, s obzirom na veliki broj moratorija i odgoda plaćanja, pušu i na hladno kada su u pitanju novi krediti. No ako je suditi prema iskustvima nekih klijenata, čini se da su njihov remen počeli stezati i kartičari, koji navodno sada imaju manji prag tolerancije za probijanje roka plaćanja računa po karticama.
Tako je, navodno, PBZ Card, odnosno Privedna banka Zagreb, tvrde neki njihovi klijenti, pooštrila mjere za korištenje svoje PBZ Visa Premium kartice (bivši American). Ako se na vrijeme ne plati jedan račun, pa se računi »povežu«, upozoravaju na to potrošači, momentalno blokiraju karticu, ali kada klijent nakon toga sve i plati, više ne dopuštaju plaćanje na rate, i to minimalno tri mjeseca, jer se odmah upada u kategoriju »nepouzdanog klijenta«.
Ljudi kažu da su kasnili možda jednom, i to ne iz nekog »strukturnog« razloga, nego su možda naprosto zaboravili i slično, sve račune imaju dosad plaćene, redovno primaju plaću te i ne znaju zašto su im ustvari blokirane rate, a sada im kupovina na rate najviše treba.
Žale se i da je djelatnike ove kartične kuće gotovo nemoguće dobiti na telefon, mail, itd. te se neki pitaju što će im onda kreditna kartica ako s računima plaćenim u roku ne mogu plaćati na rate. Nezahvalno je generalizirati, jer svaki klijent, građanin, priča je za sebe, svatko ima svoj račun i svoju »dinamiku plaćanja«, stoga smo sve ovo provjerili u PBZ-u, odnosno uputili smo im upit je li to točno i ako jest, zašto su u vremenu u kojem i država tolerira kašnjenja i odgađa ovrhe, još i »stegli« politiku i pooštrili procedure?
Neuredne obaveze
U PBZ Cardu tvrde da nije točna informacija da korisnicima odmah blokiraju korištenje kartice ako su kasnili samo koji dan ili nisu platili mjesečnu fakturu. Naime, navode u PBZ-u, stjecanje statusa neurednog ispunjavanja obveza posljedica je ukupnog poslovnog odnosa korisnika u dužem vremenskom okviru i kod kojih su identificirane ozbiljnije poteškoće u redovitosti servisiranja financijskih obveza.
– Informacija o postupanju u slučaju neurednog ispunjavanja obveza nalazi se i na našim mrežnim stranicama te nudi detaljnu razradu statusa neurednosti i posljedica vezanih za pojedini status, u slučaju da korisnik ne ispunjava svoje financijske obveze prema PBZ Cardu, odnosno PBZ Grupi.
Ističemo da smo korisnicima u slučaju potencijalne nemogućnosti u izvršavanju njihovih financijskih obveza ponudili razne mjere/usluge kako bismo pronašli najbolju moguću opciju za uredno ispunjavanje obveza, a time i korištenje svih funkcionalnosti kartice koju koriste.
Navodimo kao primjer izbor datuma generiranja mjesečnog računa, tj. datuma plaćanja, E-račun i SEPA izravno terećenje, ističu u PBZ Cardu. Štoviše, tvrde i da su, neovisno o spomenutome, a kako bi ublažili posljedice izazvane pandemijom te pomogli korisnicima kod kojih je došlo do pogoršanja financijske situacije smanjenjem ili potpunim gubitkom prihoda ili je njihovo poslovanje ugroženo, donijeli mjere pomoći kojima su bili omogućili odgodu plaćanja obveza po kreditnim karticama.
»Ispričavamo se ako neki korisnik nije uspio dobiti tražene informacije u određenom vremenu te ističemo da smo korisnicima dostupni pozivom na naš kontakt centar, putem e-maila i drugo«, zaključuju u PBZ Cardu.
Diners po starom
Upit jesu li postrožili uvjete poslali smo i Erste banci, odnosno Erste Card Clubu, koji je izdavatelj Dinersa. U Ersteu tvrde da iako ECC kontinuirano procjenjuje rizik, analizira ponašanje korisnika i sukladno tome prilagođava svoje risk kriterije, proteklih mjeseci nisu se uvodile posebne mjere koje bi se odnosile na strože kriterije kod odobravanja kartica ili limita potrošnje.