Foto Facebook Inicijativa SIDRO
Ono što je nažalost prepušteno samovolji osnivača i njihovom proizvoljnom tumačenju zakonskih okvira, neće se moći riješiti putem resornog ministarstva
povezane vijesti
- Fuchs: Djeca ponovno idu na nastavu. Da je bilo malo više sluha bila bi tamo i ranije
- Grad Zagreb o slučaju problematičnog dječaka: Nemamo mehanizam kojim možemo prisiliti roditelje
- Ministarstvo: Neka Grad Zagreb preispita rješenje o školovanju problematičnog učenika; njegove roditelje zastupa Sloković
Inicijativa odgojitelja SIDRO – odgojitelji u zaštiti prava djeteta u dječjem vrtiću u petak se sastala s ministrom znanosti i obrazovanja Radovanom Fuchsom. Gotovo dvosatnom sastanku s ministrom, nazočili su i tek imenovana ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, Vesna Šerepac te glavna tajnica Gorana Klarić.
Predstavnici inicijative SIDRO, odgojiteljice Jasna Puljić i Katarina Turković Gulin, izložili su ministru sve probleme koje, sada već preko dva mjeseca, svakodnevno dojavljuju tisuće odgojitelja i roditelja. Te su priče i svjedočanstva odgojitelja teške za čitati, no pred istinom više nemamo pravo zatvarati oči, poručile su.
Samovolja osnivača
“Zadovoljni smo tonom razgovora, ugodnom atmosferom i pokazanim interesom te činjenicom da smo imali dovoljno vremena razgovarati o svemu. Također, za probleme koji jesu u neposrednoj ingerenciji ministra, možemo očekivati da će se u kratkom vremenu riješiti.
No, ono što je nažalost prepušteno samovolji osnivača i njihovom proizvoljnom tumačenju zakonskih okvira, neće se moći riješiti putem resornog ministarstva. Upućeni smo na adrese koje mogu i moraju rješavati te probleme, kojima će se inicijativa zasigurno i obratiti.
Svakako u ministru i njegovim suradnicima imamo partnere koji razumiju probleme, a dugoročno će neke od njih pokušati riješiti kroz projekte i izmjene koji su u pripremi.
Nesporno najvećim problemom smatramo ignoriranje Državnog pedagoškog standarda, koji od krajnjeg roka primjene 2012. godine do danas nije u primjeni, što je odgovornost osnivača, odnosno jedinica lokalne samouprave, vjerskih organizacija i privatnih osoba.
Ministar riješio pripravništvo
Pitanje pripravništva, zapošljavanja te natječaja koji moraju biti u skladu sa zakonskim propisima a nisu, na samom sastanku ministar je riješio pozivajući hitno predstavnike Prosvjetne agencije da nam se pridruže.
Prosvjetna inspekcija imala je ranije stajalište prema predškolskim ustanovama koje je u koliziji s tumačenjima Ministarstva, što je danas ispravljeno. Slijedom svega predstavljenog, uspjeli smo dogovoriti da se svim vrtićima uputi ponovljeni dopis, sada i od strane Prosvjetne agencije, o tome da natječaji za zapošljavanje više ne smiju sadržavati uvjet položenog stručnog ispita niti potvrde o istome.
Naime, unatoč tumačenju Ministarstva u dopisu upućenom svim vrtićima u siječnju 2020., postupalo se suprotno uputi Ministarstva. Zadovoljni smo, to će uvelike olakšati situaciju oko zapošljavanja.
Razgovarali smo i o pitanjima vezanim uz rad na određeno, i zaključili kako poslodavci neopravdano pronalaze načine da se zaobiđe odredba Zakona o radu kojom se propisuje kako ugovor o radu na određeno može biti samo iznimka, nikako pravilo. S ovim će se pitanjem inicijativa obratiti Ministarstvu rada i Ministarstvu uprave.
Nastavno na pitanje pripravništva i polaganja državnog stručnog ispita, dali smo prijedloge o izmjenama istog, koje ministar i suradnici smatraju razumnima i opravdanima, te će vidjeti što je moguće učiniti prema poboljšanju kvalitete istoga.
Složili se oko stručnih ispita
Složili smo se kako bi stručne ispite trebalo polagati u ustanovi u kojoj je pripravnik obavljao stažiranje, budući da svaka pedagoška intervencija odgojitelja proizlazi iz odnosa kojeg odgojitelj uspostavi s djetetom, sa skupinom i roditeljima.
Baciti pripravnika u skupinu nepoznate djece taj dan kada polaže ispit i procjenjivati kvalitetu rada, kako se to sada i provodi, ne može biti objektivan prikaz kvalitete odgojitelja.
Ukazali smo ministru i na činjenicu da se obzirom na razvojne specifičnosti djece predškolske dobi, mora jasno razdvojiti rani i predškolski odgoj i obrazovanje od osnovnoškolskog obrazovanja, što sada nije slučaj.
Ukazali smo i na to da se redovito propušta spomenuti predškolski odgoj, vrtiće i njihovu važnost, što je ministar prihvatio, te obećao u svom obraćanju javnosti ali i u svakoj drugoj prilici, skrenuti pozornost na važnost prve stepenice institucionalnog odgoja i obrazovanja – rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Zaključno, nastavlja se suradnja i komunikacija s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, u cilju postizanja jednake dostupnosti, jednake kvalitete i jednake sigurnosti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te boljih uvjeta boravka i rada u predškolskim ustanovama na razini Republike Hrvatske.
Inicijativa SIDRO će i dalje ulagati napore prema poboljšanju uvjeta u dječjim vrtićima i zaustavljanju diskriminacije djece prema mjestu rođenja, roditelja i odgojitelja prema mjestu rada”, poručii su iz Inicijative SIDRO.