HTZ

Zlatna penkala. Dodijeljene nagrade za najbolje inozemne medijske radove o hrvatskom turizmu

Edi Prodan

Foto Manuel Paljuh

Foto Manuel Paljuh



Novinari iz Kanade, Velike Britanije, Francuske, Poljske, Češke i Mađarske osvojili su Grand Prix, najviša priznanja koja u okviru tradicionalne, ovog puta 21. po redu, “Zlatne penkale” dodjeljuje Hrvatske turističke zajednice.


Ovogodišnja dodjela priznanja organizirana je u jedinstvenom ambijentu Vinarije Kozlović i to na jedan sasvim poseban način – u dijelu prostorija gdje se čuvaju njihova vrhunska vina.


Antonella i Gianfranco su za tu prigodu u cijelosti oslobodili dio svoje jedinstvene vinarije te ju pretvorili u istinski glamuroznu scenu na kojoj su nagrade primili novinari iz 15 država Europe i Sjeverne Amerike.




“Zlatna penkalu” je Hrvatska turistička zajednica ovog puta organizirala u suradnji s TZ Istarske županije i TZG Novigrada-Cittanove.


Riječ je o nagradama koje HTZ dodjeljuje inozemnim urednicima, novinarima, travel blogerima i influencerima za najbolje objave o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji u prošloj godini, a na večerašnjoj svečanoj dodjeli sudjelovalo je 28 inozemnih predstavnika medija.


– Iznimno sam ponosan što su raznovrsna hrvatska turistička ponuda, gostoljubivost naših ljudi te rad i trud svih dionika iz cjelokupnog turističkog sektora doprinijeli zadržavanju odlične pozicije naše zemlje na turističkoj karti svijeta.



Naše su kvalitete prepoznali i inozemni mediji čije pozitivne objave o ljepotama i vrijednostima Hrvatske dosežu do publike diljem svijeta.


Oni su vrlo važan pokretač promocije hrvatskog turizma koji i dalje nastojimo snažno razvijati u smjeru održivosti, a upravo je Istra, omiljena turistička regija i ovogodišnji domaćin Zlatne penkale, jedna od predvodnica zelene tranzicije u našoj zemlji, kao i cjelogodišnjeg poslovanja, izjavio je Kristjan Staničić, čestitavši svim nagrađenim sudionicima i dodavši kako vjeruje da će rad inozemnih medija još više doprinijeti statusu Hrvatske kao jedne od najpoželjnijih destinacija na Mediteranu.


Uz direktora Staničića i kolege iz Predstavništava HTZ-a, svečanosti dodjele nagrada prisustvovali su i Monika Udovičić, državna tajnica u Ministarstvu turizma i sporta, Boris Miletić, istarski župan, Anteo Milos, gradonačelnik grada Novigrada-Cittanova, Denis Ivošević, direktor Turističke zajednice Istarske županije, Vesna Ferenac, direktorica TZ-a Novigrad, kao i brojni uzvanici iz hrvatskog turističkog sektora, pa tako i ključni ljudi hrvatskih inozemnih turističkih predstavništava.


– Veliko mi je zadovoljstvo svjedočiti još jednom izdanju nagrade Zlatna penkala, koja već dugi niz godina prepoznaje i nagrađuje izniman doprinos stranih novinara i influencera u promociji hrvatskog turizma na globalnoj razini. Njihove priče, fotografije i objave o Hrvatskoj dopiru do milijuna ljudi diljem svijeta, osnažujući imidž naše zemlje kao autentične, gostoljubive i raznolike destinacije.


Upravo zahvaljujući sinergiji sustavnog rada svih aktera u turizmu, medijske vidljivosti i snažne promocije, Hrvatska nastavlja potvrđivati svoju atraktivnost na međunarodnom tržištu. Ovogodišnje domaćinstvo Istre, regije koja snažno promiče principe održivosti i kvalitetnog cjelogodišnjeg turizma, dodatno daje vrijednost ovoj nagradi i pokazuje smjer kojim želimo ići – prema odgovornom, održivom i inovativnom razvoju turizma“, poručila je državna tajnica Monika Udovičić.


Okupljenima su se obratili i župan Miletić te gradonačelnik Milos ističući posebitosti istre, od prirodnih i povijesnih do njezine tolerantnosti te bilingvalnost. Svakako i uz činjenicu da Istra putem turizma čini čak 7 posto ukupnog hrvatskog proračuna.


– Ne tako davno Ista je imala 300 napuštenih sela u svojoj unutrašnjosti, da bi velika većina dana bila uređena, neka su od njih postala i vrlo glamuroznima, istaknuo je Miletić.


Svim prisutnim inozemnim novinarima svečano su uručena posebna priznanja, dok je Grand prix kao najznačajnija nagrada Zlatne penkale dodijeljen u šest kategorija, odnosno za najbolju reportažu tiskanog medija, najbolju reportažu online medija, najbolju radijsku reportažu, najbolju televizijsku reportažu, za najbolji travel blog te za najbolju objavu na društvenim mrežama.


Novinarka Vivian Vassos iz Kanade osvojila je Grand prix za najbolju reportažu tiskanog medija, i to zahvaljujući svojem članku u kojem poziva Kanađane na zadivljujuće putovanje Jadranom koje osim prekrasnog iskustva plovidbe, obuhvaća i upoznavanje bogate povijesne i kulturne baštine Dubrovnika i Splita.


U kategoriji najboljeg internetskog članka, Grand prix otišao je u ruke Andrewa Eamesa iz Velike Britanije, čiji je tekst o prekrasnim pješčanim plažama naše obale dosegao impresivan broj od 10 milijuna čitatelja u The Timesu. Britanski autor posebno je istaknuo značaj netaknute prirode, kristalnog čistog mora i ugodnog ambijenta, prenijevši čitalačkoj publici predivan doživljaj hrvatske obale.


“Just 2 hours from Paris: Croatia!” naziv je druge epizode radijske emisije “Le monde à découvrir!”, a za koju je francuski novinar Christophe Jicquel primio Grand prix za najbolju radijsku reportažu. Predstavljajući prekrasne krajolike, bogatu povijest i jedinstvenu kulturu naše zemlje, Jicquel je među francuskim slušateljima uspješno potaknuo njihovu znatiželju za otkrivanjem Hrvatske.


Grand prix za najbolju televizijsku reportažu ove godine odlazi u Poljsku. Novinari Piotr Maślak i Piotr Bartosz Gierzyński sa snimateljem Jakubom Czyżewskijem potpisuju emisiju “Tańcząca ze światem” – Chorwacja, u prijevodu: Ples sa svijetom – Hrvatska, a u okviru koje su istražili Dubrovnik, Split, Konavle, Sinj i druga mjesta, stavljajući naglasak na gastronomiju i prirodu.


Adriana Halousková i Matěj Halouska iz Češke osvojili su Grand prix za najbolji travel blog. U tekstu pod nazivom “12 Best Places to Go in Croatia You Will Never Forget” detaljno opisuju prednosti hrvatskih gradova i mjesta među kojima su i Vis i Zagreb.


Mađarskoj influencerici Luni Joanni Michelle uručen je Grand prix za najbolju objavu na društvenim mrežama. Njezin živahni stroytelling o čarima jedrenja u Hrvatskoj kroz Instagram i TikTok približio je korisnicima ljepotu plovidbe našim morem.


U glazbenom dijelu programa nastupila je klapa Motovun, dok su dodijeljene nagrade, unikatne statue rad iznimnog likovnog umjetnika Giannina Božića.


Studijsko putovanje


U okviru ovogodišnjeg programa Zlatne penkale, HTZ je s partnerima organizirala i trodnevno studijsko putovanje. Inozemni novinari, blogeri i influenceri tako su, između ostalog, imali priliku posjetiti slikoviti Grožnjan, razgledati Novigrad, obići vinariju Cattunar, uživati u degustaciji istarskog maslinovog ulja, upoznati dugu tradiciju tartufarstva u središnjoj Istri zahvaljujući malom obiteljskom poduzeću Karlić Tartufi te u konačnici, stvoriti divne uspomene sa svečane večere u Vinariji Kozlović.