
SNIMIO SERGEJ DRECHSLER
Sve pristigle ponude za dvije poddionice autoceste A7 od Križišća do Selca znatno više od procijenjene vrijednosti
povezane vijesti
Po četiri ponude za izgradnju svake od dviju poddionica autoceste A7, na potezu od Križišća do Selca, stigle su Hrvatskim autocestama (HAC), u postupku javne nabave ukupne vrijednosti 310 milijuna eura.
Riječ je o poddionicama Križišće – Jadranovo, dugoj 5,2 kilometra te procijenjene vrijednosti od 110 milijuna eura i Jadranovo -Selce, dugoj 12,3 kilometra, procijenjene vrijednosti od 200 milijuna eura.
Sve pristigle ponude znatno su više od procijenjene vrijednosti zahvata, s tim da čak i najniže premašuju procijenjenu vrijednost za više od 10 milijuna eura.
Najniže ponude predala je kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC), koja je izgradila Pelješki most, a za izgradnju dionice Križišće – Jadranovo ponudila je cijenu od 114,74 milijuna eura te 210,55 milijuna za dionicu od Jadranova do Selca. Sve ostale pristigle ponude značajno su više.
Za dionicu od Križišća do Jadranova prva iduća najniža ponuda stigla je od GP-a Krk, koji za njezinu izgradnju traži 151,47 milijuna eura, zatim slijedi ponuda konzorcija sastavljenog od trinaest tvrtki iz Slovenije, BiH i Hrvatske, na čelu sa slovenskom tvrtkom Kolektor CPG koja traži 151,99 milijuna eura, dok konzorcij predvođen azerbajdžanskim AZVI RT LCC-om izgradnju nudi po cijeni od čak 221,9 milijuna eura.
Slično je i na dužoj i zahtjevnijoj dionici od Jadranova do Selca, s razlikom što za tu dionicu domaći GP Krk uopće nije dao ponudu u postupku javne nabave, ali je ponuda stigla od turske tvrtke Dogus.
Kinezi su ponudili cijenu izgradnje od već navedenih 210,55 milijuna eura, zajednica ponuditelja na čelu s Kolektor CPG-om, inače nositeljem izgradnje obilaznice Novog Vinodolskog, 251,99 milijuna eura, dok turski ponuđač za taj posao traži 263,77 milijuna, a konzorcij koji predvodi azerbajdžanski AZVI RT LCC »paprenih« 333,75 milijuna eura.
Ovakve ponude dijelom su zasigurno i posljedica činjenice da je natječaj trebao biti okončan još u svibnju prošle godine, ali je od tada rok za predaju ponuda bio pomican pet puta, službeno zbog velikog broja upita o natječajnoj dokumentaciji, ali i zbog kašnjenja postupka izdavanja lokacijske dozvole, okončanog tek u veljači ove godine,.
Iz HAC-a smo pokušali saznati hoće li postupak javne nabave za izgradnju ovih dviju poddionica autoceste A7 biti poništen, budući da su iznosi koje potencijalni izvođači traže znatno veći od procijenjene vrijednosti radova, no odgovoreno nam je kako, nakon otvaranja ponuda kreće postupak njihove evaluacije, a konačna odluka o odabiru izvođača ili eventualnom poništenju postupka javne nabave bit će donesena tek nakon toga.
Koji je rok za donošenje odluke, iz HAC-a nisu konkretno odgovorili, objašnjavajući kako je riječ o vrlo složenom postupku, no prema propozicijama natječaja taj bi rok trebao biti maksimalno 120 dana od otvaranja ponuda.
Prema nedavnim, neslužbenim informacijama iz HAC-a, ukoliko neka od ponuda bude prihvaćena, najraniji rok za početak radova mogao bi biti u trećem kvartalu ove godine.
Do početka radova HAC, osim evaluacije ponuda i isteka roka za žalbe, treba potpisati ugovor s izvođačem, ali i završiti postupak ishođenja građevinskih dozvola za obje poddionice.
U slučaju poništenja i ponovnog raspisivanja postupka javne nabave teško je uopće procijeniti kada bi izgradnja mogla početi, budući da je sadašnji postupak javne nabave trajao duže od godinu dana.