Giulia Šalja, Polidor

“Zašto bi bili jeftini, pa mi smo turistički vrh Europe. Moramo naplatiti svoju kvalitetu”

Edi Prodan

Foto Polidor

Foto Polidor

Prošla su vremena kad moramo biti skromni, skoro ponizni jer smo u Hrvatskoj, kaže Giulia Šalja



Dobra sezona za hrvatske kampove na vrlo se zanimljiv način odražava i u jednom od najspecifičnijih istarskih kampova, Polidoru u Funtani.


Kategoriziran s četiri zvjezdice, istinska koncentracija sadržaja, od kojih nemalo njih ide u red posebitosti za cjelokupnu hrvatsku kamp ponudu – primjerice, grijane kupaonice za četveronožne ljubimce što oduševljava posjetitelje; njihovom osoblju ne može promaknuti rođendan gosta, kada ga časte tortom; pa do skrbi za osiguranje vulkanizera uoči li se – prazna guma.


Kapaciteta oko 400 mjesta, kamp Polidor ovih je dana kolovoza dakako pun. Vodi ga obitelj Ukušić iz Vrsara, a s jednom od osoba koja je već dugo u poslu, a u godinama što dolaze bit će još i više, kćeri osnivača Adriana Ukušića Giulijom Šalja razgovarali smo na temu o kojoj čitavo ljeto bruje domaći mediji – cijenama.


Najvažnija misija




Iako je često riječ o tekstovima koji senzacionalistički vade detalj bez cjelovite slike kako bi »bildali« čitanost, neprijeporno je to tema o kojoj progovaraju i najodgovornije osobe hrvatskog turizma, od ministrice Nikoline Brnjac, preko direktora HTZ-a Kristjana Staničića ili vodećih ljudi najvažnijih županijskih turističkih zajednica.


– Od samog starta, naš kamp postoji desetak godina, postavili smo se tako da nam je apsolutno zadovoljstvo gosta najvažnija misija. Jednako tako cilj je bio cjelogodišnje poslovanje. Nije baš smisleno ulaziti u investiciju koja će raditi manje od pola godine. K tome, držimo da je prostor zapadne Istre, dakle i lokacija na kojoj se i mi ovdje u Funtani nalazimo, iznimno vrijedan, pojašnjava nam Giulia Šalja koja polako preuzima kormilo upravljanja kampom od oca osnivača Adriana Ukušića.


Ono po čemu je Polidor također jako poznat, njegova je plaža. Točnije jedan od najkvalitetnijih beach barova na Jadranu, pa i mnogo šire.


– Istina, beach bar je zapravo bio naša plaža s obzirom da smo jedan od ne baš čestih istarskih kampova koji se ne nalaze na samoj obali mora. Ove smo ga godine u cijelosti poslovanjem, kao i nazivom jer sada je on D’or beach club, odvojili od kampa. U jednoj velikoj mjeri zbog njegove sadržajnosti i usmjerenja koje uključuje i velik broj zabavnih, glazbenih večeri, kao i zbog nedavno usvojenog novog Zakona o pomorskom dobru koji baš i nije naklonjen investicijama na samoj morskoj obali. Pretjerano je restriktivan u broju godina zakupa tako da je jako teško investirati ozbiljna sredstva, a da vam nitko nakon pet godina ne jamči hoćete li nakon toga moći nastaviti poslovanje, pojašnjava nam Šalja.


Ono što je značajno za Polidor, a riječ je o mjestu koje može biti jako dobar putokaz i za sve ostale slične smještajne jedinice u zoni kamping poslovanja, ove je godine krenuo u daljnje rebrendiranje. Cilj mu je još veća sadržajnost, dakako i zadovoljstvo gostiju, ali ne i mirenje s jednim jako čestim odnosom prema hrvatskom turizmu – prosječnošću cijene.


– Mi smo kao destinacija po čitavom nizu najvažnijih elemenata prema kojima se oblikuje turistička ponuda, među najboljima u Europi. Gledamo li na infrastrukturu, prometnu ili komunalnu, kvalitetu enogastronomske ponude pa do dijapazona ponude zabave ili sportske rekreacije zanimljive za sve generacije. Samim time zaslužujemo definirati se prostorom najviše kvalitete i s pravom oblikovati cijene koje komuniciraju s onima što se pronalaze u zemljama zapadnog Mediterana.


Ponavljam, ako maksimalno podignete kvalitetu u prostoru fantastične prirode i zanimljivih sadržaja, nema baš nikakvog razloga da vam cijene budu – samo prosječne. Po našem razmišljanju prošla su vremena kad moramo biti skromni, skoro ponizni jer smo u Hrvatskoj. Suprotno, mi smo prema svim elementima, od ljepote prirode do educiranosti kadra, koji kod nas radi, sam vrh Mediterana. Prema tome, tako se postavljamo u svakom segmentu, dakako i u cijeni, pojašnjava nam Šalja.


Vrijednost za novac


S punim pravom, uostalom to je smjer koji već neko vrijeme podržava i samo Ministarstvo turizma i sporta. Pogledom na cijene D’or beach cluba dolazimo do konstatacije da su povoljniji od talijanske konkurencije. Kod njih je primjerice suncobran s dvije jastucima bogato strukturirane ležaljke, uz što se dobiju i dvije bočice vrhunskog, primjereno ohlađenog Misala vinarije Peršurić jednake cijene kao u krajnje konfekcijskoj, pretrpanoj plaži jadranskog dijela Italije, od Lignano Sabbiadora do Riminija. Ne treba zaboraviti ni to da je D’or beach club sam vrh hrvatske ponude takvog oblika odmora.


– Znam da takvi potezi, a možemo ih definirati i sintagmom vrijednost za novac, koje smo poduzeli mogu imati i negativne posljedice jer gosti su ipak navikli na nešto drugačiju cjenovnu politiku. Ali uistinu nema smisla ne naplatiti kvalitetu koju pružaš. Uostalom, i čitav niz ulaznih cijena, od energenata, radne snage pa nadalje, narastao je. Kako onda držati cijene u zoni kakve su bile prije nekoliko godina? Vjerujem da će ova i iduća godina biti svojevrsno »sito«, ali uvjereni smo da će ono što slijedi biti bolje, od još zanimljivijih sadržaja do plaća zaposlenika, zaključila je Šalja.


I istaknula je još jedan vrlo važni, ako ne i presudni segment turističkog poslovanja: stalnost i kvalitetu radne snage, ovog ljeta oni zapošljavaju 72 radnika. A nje, s obzirom na otvorenost država EU-a prema našim radnicima, bez adekvatnih plaća nema. Uostalom, prestanimo biti licemjerni: svi smo za to da radna snaga, primjerice konobari i kuhari imaju plaću sličnu onoj koju imaju njihovi kolege u Italiji ili Španjolskoj, a da se s druge strane ne prestajemo snebivati nad pojedinim cijenama kuglice sladoleda. Europske plaće naprosto podrazumijevaju i europske cijene.


Rebrending s riječkim potpisom

U priču o rebrandingu koju smo spomenuli u tekstu nedavno se uklopila i promjena dizajna logotipa, dakle vizualne osobne iskaznice Polidora. Odlično ju je odradila Anja Zambelli Čolak, iznimna riječka dizajnerica koja uspješno posluje na nekoliko kontinenata. K tome, i u ovom se slučaju pokazalo kako uz prirodu i sadržaje, domaće dizajnerske snage imaju svjetsku kvalitetu.