Boris Scitar/PIXSELL
Taj dečko je bio u skupom automobilu, sada je morao i dokazati još dvije stvari, kaže Husinec
povezane vijesti
U emisiji U mreži Prvog jutros je bilo govora o ilegalnom car meetingu na parkiralištu Supernove u Buzinu, tijekom kojeg se mladi vozač Mercedesa Jan Ehrlich zaletio u okupljene gledatelje. Troje je ljudi pritom teško, a dvoje lakše ozlijeđeno.
Voditelj službe Prometne policije, Josip Mataija, otkrio je kako slučaj vodi DORH, a uvjeren je i kako se poduzelo sve što se trebalo poduzeti. Za dodatno vještačenje će se koristiti crna kutija, a suvozač zasad nije pod sumnjom.
“Mi ga u ovom trenutku ne dovodimo u nikakvu vezu s uzrokom prometne nesreće”, rekao je.
Što policija čini u preventivi ovakvih događanja?
“Svakog vikenda zaprimamo stotine prijava i ne možemo biti na svakom mjestu. Moramo znati da policija ima jako puno posla. Prosječno, dnevno, za dane vikenda, PU Zagrebačka ima preko tristo raznih dojava. Ne možemo biti svugdje u svakom trenutku. Što se tiče PU zagrebačke, u prošloj, a i ovoj godini imali smo deset zasebnih akcija, svjesni, da tu može doći do problema. Poduzimamo maksimalno ono što možemo”, kazao je.
U obranu policije stao je i sudski vještak za cestovni promet, Goran Husinec.
“Gledajte, policija stvarno poduzima puno. Ne može policajac biti na svakom koraku na svakom kutu. To je toliko automobila, pogotovo u Zagrebu. Svaki klub nekih ljubitelja automobila ima svoje susrete. I većinom ti susreti u 95% posto slučajeva proteknu mirno. Ljudi se sastanu, ne rade probleme. Kada se problemi krenu događati, onda je kasno”, dodao je.
Upitan je kako je moguće da vozač nije operativno zanimljiv, budući da je već bio kažnjavan.
“Operativno zanimljiv je netko tko je recidivist. Što se tiče sudskog postupka, to ovisi o taktici odvjetnika. Postoje dvije osnovne taktike. Snimke postoje ali sud je sud. Može se ići na priznanje i nekakvo sažaljenje jer ima bolesnoga oca. Ili će se ići na kompletnu konfrontaciju i braniti se aktivnom obranom. U tom slučaju, sudu će trebati preko 5 godina”, protumačio je.
Jesu li mladi problematični vozači?
“Gledajte, mi imamo jedan sloj ljudi koji su problematični. Oni se dokazuju na ovakve načine. A dokazuju se zato što imaju gledatelje. Interesantno je da su se tamo u 10 navečer pojavljivali ljudi sa strane koji dolaze to gledati. Dok god takvi ljudi imaju gledatelje, njih to interesira, oni se dokazuju i pokazuju. Taj dečko je bio u skupom automobilu, sada je morao i dokazati još dvije stvari. Morao je dokazati da zna voziti, što mu je pošlo po krivom. Morao je dokazati da je on hrabar i moćan, jer samim time što on isključuje ESP i drifta, on pokazuje da se ne boji policije i da mu ne može nitko ništa”, rekao je Husinec.
Voditelj službe Prometne policije, Josip Mataija, rekao je kako promjene nema bez edukacije, ali je ponovio važnost represivnih mjera.
Danijel Šaškin, predsjednik organizacijskog odbora WRC Rally-ja, smatra kako je zajednička akcija Policije, karting klubova i HAK-a najbolje potencijalno rješenje za ovakve probleme.
“Smatram da rješenje edukacija. Uputiti mlade ljude s viškom adrenalina u autoklubove, da se bave autoutrkama. Tu će naučiti što sve mogu prouzročiti svojim nemarom i pretjerivanjem. Imate super rješenja u Njemačkoj, gdje mladi vozači ne mogu voziti jake automobile do 21. ili 23. godine. Treba kopirati ono što je dobro vani. Imamo nekoliko ideja zajedno s HAK-om i Karting savezom nekoliko ideja. Mladi već od 4-8 godina mogu probati karting i utrke. Vjerujem da bi trebalo gledati u tom smjeru i ne toliko prozivati policiju. Uz jednu pametnu i dugogodišnju edukaciju mogle bi se na minimum smanjiti ovakve situacije. Ne bih krivio mlade, koliko bih zagovarao edukaciju i suradnju s HAK-om i Karting savezom, dodao je Šaškin, piše HRT.