Marino Radović / Snimio Luka JELIČIĆ
Podsjeća da se prije više od 10 godina počelo razgovarati o nogostupu uz državnu cestu DC-306, koja vodi od Virskog mosta do centra Vira, no nogostup do danas nije napravljen jer se još 50-ak vlasnika zemljišta odbija usuglasiti s Općinom, kaže Radović
povezane vijesti
VIR U nezapamćenoj tragediji na otoku Viru u subotu je život izgubila mlada majka iz Križevaca, koju je sa suprugom i troje djece pokosio pijani vozač nakon što je zbog neprilagođene brzine izgubio kontrolu nad vozilom. S obzirom na to da su se u trenutku nesreće pješaci kretali uz rub kolnika na kojem ne postoji ni nogostup ni javna rasvjeta, nanovo je aktualizirano pitanje nedostatka pješačke infrastrukture.
Nesreća se dogodila na županijskoj cesti koja povezuje dva naselja, šuma je i s jedne i s druge strane. Kako ističe virski načelnik Marino Radović, ta je prometnica pod direktnom ingerencijom Županijske uprave za ceste Zadarske županije, po članku 83. Zakona o cestama, oni bi trebali skrbiti o tome.
– Sve na Viru gdje postoji bilo kakav nogostup, odvojen rubnjakom ili da je samo iscrtana traka, te gdje je postavljena rasvjeta, to je isključivo radila Općina Vir. Mi smo na našim nerazvrstanim cestama, koje su direktno pod našom jurisdikcijom, a svjesni smo pri tom da su te ceste uske jer se prije gradilo kako se gradilo, mi smo onda označavali te ceste jednosmjernima i ostavljali prostor za pješake, tumači Radović. Ističe da Općina ne može jednako tako intervenirati na županijskim i državnim cestama, no unatoč tome kazuje da je Vir možda i jedini primjer u Hrvatskoj gdje je Općina uz državnu cestu otkupljivala zemljišta i to financirala s više od 16 milijuna kuna.
Podsjeća da se prije više od 10 godina počelo razgovarati o nogostupu uz državnu cestu DC-306, koja vodi od Virskog mosta do centra Vira, no nogostup do danas nije napravljen jer se još 50-ak vlasnika zemljišta odbija usuglasiti s Općinom oko vrijednosti zemljišta na kojem bi se trebao napraviti nogostup. No, unatoč tome Radović najavljuje da bi se s radovima trebalo početi najesen, no neće se raditi na onim česticama na kojima vlasnici odbijaju naknadu za izvlaštenje.
– Bilo je više od 500 čestica za otkupiti na toj državnoj cesti, ostalo je još 50 spornih. Znači 10 godina se rješavaju te neke sporne čestice. Mi smo sad odlučili u suradnji s Hrvatskim cestama da radimo ovo što je slobodno, jer to više nije normalno. Ako vlasnik ne sklopi dobrovoljno nagodbu, trebate donijeti na Općinskom vijeću odluku o izvlaštenju, kad se ta odluka donese, rade se procjene, pa ako vlasnik nije zadovoljan iznosom, onda se žali u prvom, pa drugom stupnju. Pa se opet sve može vratiti na prvi postupak, pa opet idu vještaci i procjene, to je proces koji traje. Neki su vlasnici dobrovoljno sklopili nagodbu pa se to rješavalo odmah, ali od 500 vlasnika za očekivati je da će biti 10 posto koji će se protiviti. To bi u načelu trebao biti jednostavan zakon, ako je lokalna samouprava odlučila proširiti cestu, izvlaštenje je takvo kakvo je, imaš dva vještaka i to je to. Ali to nije tako, kod nas je previše prava i premalo obaveza, govori virski načelnik.