Rekonstrukcija hotela International u Crikvenici počet će krajem godine
Ulaganja su neminovnost, a nove investicije u hotele i ove godine dočekale su prve goste
povezane vijesti
Nakon zatišja u pandemiji lani je krenuo novi val otvaranja novih, odnosno novouređenih hotela, a investicije su nastavljene i ove godine, međutim, većina novih hotelskih soba otvorena je na kontinentu, točnije u Zagrebu.
Investicijski potencijal je velik, međutim, kompanije još vuku repove pandemijeskih godina, nakon kojih je uslijedio i atak na troškovnoj strani što sve smanjuje investicijski potencijal turističkih firmi. A mnogi će reći da je isplativije ulagati u stanove nego u hotel.
Govoreći o tome koliko ove godine investiraju turističke kompanije, Bernard Zenzerović, direktor Hrvatske udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH), kazao je da su, iako je Hrvatska u pandemiji ostvarivala bolje rezultate od mediteranske konkurencije, turističke kompanije ostvarenom dobiti iz 2021. i 2022. godine uspjele pokriti tek 80 posto gubitka iz pandemijske 2020. godine.
Manji prihodi
– Rast troškova je prošle godine bio značajno veći od rasta prihoda što je usporilo poslovne pokazatelje turističkih kompanija, a ove godine se pritisak rasta ulaznih troškova nastavio. Prema anketi koju smo proveli u ožujku među članicama UPUHH-a i HUT-a koje upravljaju s više od 372 hotela i kampova, dvije trećine kompanija i ove godine očekuje veći rast troškova u odnosu na rast prihoda, rekao je Zenzerović. U spomenutoj anketi, naime, 38 posto hotelijera izjavilo je da u 2023. i 2024. planiraju manje investicije u odnosu na razdoblje prije pandemije, a njih 30 posto da ne planiraju investicije. Isto tako, prema podacima Horwath HTL-a, od ukupno 5,7 milijardi eura planiranih za ulaganja u hotelske kapacitete u regiji do 2026. godine, u Hrvatskoj se očekuje ulaganje od 414 milijuna eura, što je 7 posto od ukupnog iznosa predviđenog.
– Iako je prostor za povećanje investicija u hotelijerstvu u ovom trenutku ograničen, sredstva iz NPOO-a, kao bespovratna sredstva za ulaganje u turizam, predstavljaju pozitivan poticaj za investicijske projekte. Investicijski potencijal postoji kao i interes domaćih i stranih investitora te vjerujem da će promjene na regulatornoj razini koje su stalni predmet razgovora svih ključnih aktera, povećati razinu atraktivnost i isplativosti investicija u hrvatskom hotelijerstvu, istaknuo je direktor UPUHH-a.
Ove godine je Zubak Grupa otvorila sedam milijuna eura vrijednu investiciju u cjelovito preuređenje Veladrion Resorta. Drugi je to hotel s pet zvjezdica Zubak Grupe na jadranskoj obali, koji je otvoren u uvali Žrnovnica i koji je svoja vrata otvorio četiri godine nakon što je otvoren Hotel Ikador u Iki. Veladrion je pozicioniran kao adults-only resort s pet soba i 13 suiteva u sveukupno tri vile te jednoj posebnoj kući na drvetu.
Kvarnersko gradilište
I svjetska grupacija Accor lani je u Zagrebu otvorila prvi Mövenpick hotel, dok su u Splitu u suradnji s tvrtkom Split Peninsula Properties investirali u hotel Mövenpick Split kapaciteta 156 soba s pogledom na more, dva restorana i spa centar i konferencijskim dijelom.
Što se tiče svjetskih brendova, na proljeće je najavljen početak radova na hotelu Hyatt Regency Zadar Maraska u Zadru. Riječ je o investiciji turske Dogus grupe i bit će prvi hotel pod Hyattovim brendom u Hrvatskoj. Prema najavama hotel će imati 133 soba i apartmana, konferencijske objekte te prostore za sastanke, a prve goste bi trebao primiti već nagodinu.
I na Kvarner dolazi još jedan svjetski brend i to Marriott International pod čijem će brendom raditi budući Riva’s Hotels & Resorts u Ičićima mađarskog investitora Lorinca Meszarosa. Resort će imati pet zvjezdica, 185 soba te 12 vila, a vrijedan je oko 70 milijuna eura.
Što se tiče Kvarnera, krajem godine trebala bi početi rekonstrukcija hotela International u samom centru Crikvenice, a koji bi trebao biti temeljen na korištenju zelenih tehnologija. Dogodine bi s radom trebao početi hotel koji u Opatiji gradi Katarina Line, odnosno obitelj Hauptfeld. Budući Keigh Hotel Opatija, kapaciteta 54 sobe, radit će pod brendom Curio Collection by Hilton i bit će prvi Curio Collection by Hilton objekt u Hrvatskoj. Hotelom će upravljati tvrtka Zagreb City Hotels d.o.o. koja već upravlja s tri Hilton hotela u Hrvatskoj, i to Canopy by Hilton Zagreb City Centre, DoubleTree by Hilton Zagreb i Hilton Garden Inn Zagreb.
Novi hoteli velikih svjetskih brendova
Ulaganja su neminovnost, a nove investicije u hotele i ove godine dočekale su prve goste. Specifičnost projekata koji su ove i lanjske godine otvoreni i koji su najavljeni te krenuli u realizaciju jest to da rade, odnosno radit će pod velikim svjetskim brendovima. Ove godine u Zagrebu je vrata otvorio Maistrin Zonar Zagreb, jedan od najmodernijih hotela u Hrvatskoj. Zonar tako, primjerice ima bazen smješten na 20. katu, odnosno krovu, a kapaciteta je 285 soba i suiteova.
Tu je i ulaganje Arena Hospitality Group (AHG) u zagrebački projekt Radisson hotela koji je pokrenut 2021., koji je kapaciteta 118 soba. Inače, lani je Arena Hospitality Grupa u Puli otvorila hotel Brioni, prvi Radisson Collection Hotel u koji je investirano preko 34 milijuna eura.