Uljanik grupa potpisala nove ugovore

Uzlet brodogradnje: Riječki i pulski navozi grade 20 brodova i traže stotine radnika

Orjana Antešić

Foto D. Škomrlj

Foto D. Škomrlj

Prvi car-carrier norveškom Siemu trebao bi biti isporučen koncem 2016. dok su ostali predviđeni za primopredaju u 2017. i 2018. godini. Opet se pokreću programi stipendiranja inženjera brodogradnje



RIJEKA  Uljanik grupa potpisala je jučer ugovore za gradnju dva nova broda za prijevoz automobila sa norveškom grupacijom Siem Shipping. Riječ je o brodovima velikog kapaciteta koji će na 13 paluba moći prevoziti 7.000 automobila, a nastavak su serije od tri istovjetna car-carriera koje su Puljani sa istim naručiteljem ugovorili u rujnu prošle godine. 


Ovime se sjevernojadranski brodograditelji, a naročito pulski, ponovno vraćaju u segment gradnje car-carriera u kojem su prije desetak godina držali značajan udio na svjetskom tržištu. Brodove za prijevoz automobila, doduše nešto manjeg kapaciteta od 5.000 vozila, radili su prije sedam godina i u »3. maju« za jednu njemačku kompaniju. Radilo se o tri car-carriera za koje su  glavni pogonski motori proizvedeni po Wärtsilinoj licenci u riječkim »Motorima i dizalicama« što otvara mogućnost da se ova tvornica također uključi u posao.


Iz Pule ističu kako je riječ o značajnom poslu za cijelu grupu jer, napominju, brodovi će se graditi i na pulskim i na riječkim navozima, ali zasad nisu željeli precizirati kako će se ta serija od pet brodova raspodijeliti kod same izgradnje. Prvi car-carrier Siemu trebao biti isporučen koncem 2016. godine dok su ostali predviđeni za primopredaju u 2017. i 2018. godini.  




Knjiga narudžbi cijele Uljanik grupe popela se na ukupno 20 srednje i vrlo složenih brodova, čime su popunili kapacitete do polovice 2018. godine. Taj novi poslovno-proizvodni ciklus, kako ga detektira direktor Uljanikove tvrtke Poslovno-informacijski sustavi Hrvoje Markulinčić, svoj će puni zamah početi poprimati u rujnu ove godine, a u ovom su trenutku u Uljanik grupi intenzivirali i nastojanja u cilju pridobijanja mladih i stručnih kadrova.


   – Za složene brodove kakve imamo u našoj knjizi narudžbi, među kojima je nastavak programa dredgera i kabelopolagača za Jan De Nula, potom off-shore platforma, samoiskrcavajući bulk-carrier, aktualni car-carrieri, brod za prijevoz žive stoke, ro-pax za Kaspij ili, pak, tankeri za prijevoz asfalta, potrebni su nam visoko kvalificirani proizvodni radnici, ali i visokoobrazovani stručnjaci, inženjeri, kaže Markulinčić. Nakon više godina pauze i obustave zbog poznate »suše« i krize na navozima, u Uljanik grupi sada ponovno pokreću program stipendija.– Za studente, prvenstveno brodogradnje, ali i ostalih studija tehničkih fakulteta, početne bi se stipendije trebale kretati oko 1.600 kuna dok će za one sa boljim ocjenama iste biti i značajno veće. Za studij brodogradnje gotovo da nemamo limita u broju stipendija, ističe Markulinčić oko ponovno aktualizirane incijative za privlačenje mladih i visokokvalificiranih kadrova u pulsko i riječko brodogradilište.

Opširnije u tiskanom izdanju