Lijepa naša pokazala je svoje vrijednosti i ljepote
München je pokazao da je Hrvatska iznimno privlačna, baš željena mediteranska ljepotica. Pri tome Bavarci ne traže da bude jeftina, ali su osjetljivi ako se iznevjeri formula »vrijednost za novac«
povezane vijesti
- Glavina poručio malim iznajmljivačima: “Sustav privatnog smještaja je neodrživ, ima svega 58 dana popunjenosti”
- Tripadvisor analizirao konkurentnost ponude na Mediteranu, zanimljivo je da nas korisnici ne vide kao preskupu zemlju
- Ličko-senjskoj županiji posebno priznanje i nagrada “Hrvatska, prirodno tvoja”
Na kraju, prigodom odlaska, vidjevši putovnicu, čak je i policajac u minhenskoj zračnoj luci reagirao s neskrivenim simpatijama: Kroacija, Rijeka, Istrien – super je kod vas, hrana vam je odlična, sad ste i euro dobili, jedva čekam ljeto.
F.RE.E sajam turizma u Münchenu na kojem je Hrvatska još danas zemlja partner u osnovi je totalno interaktivna predstava koja će u samo pet dana na sajamske prostore glavnog grada Bavarske dovesti, procjenjuje se, oko 150 tisuća posjetitelja. Rijeka ljudi koja se nakon dvije godine zaželjela jednog ovakvog, narodnog sajma, more onih koji jedva čekaju odmor.
Bez granica
Sudeći po reakcijama i našim impresijama, fokus njihovog zanimanja, pojam odlaska na more, prostire se od talijanskog Jesola do našeg Zadra. Nijemci u golemoj mjeri preferiraju odlazak na odmor automobilima i tu se njima najbliži Jadran iskazuje kao dobitna kombinacija. Jasno je stoga zbog čega su s oduševljenjem dočekali ulazak Hrvatske, u kojoj imaju i velike aspiracije prema kupnji nekretnina, u šengenski prostor. Redovi koji su se od trenutka otvaranja sajma stvarali pred hrvatskim štandom pokazali su da Bavarci uistinu stoje u niskom startu kako bi pojurili prema Hrvatskoj. Istina, ukidanju šengena poželjno bi bilo i preoblikovanje modela naplate autocesta, no kako je to zapreka na koju će naići i u ostatku zapadnog Mediterana, s tim redovima ne upadamo u oči kao posebni problem. Nestale su granice i to je najvažnije, zaključuju Bavarci.
Velika pobjeda i Selimira i Nere
Sajamska događanja, suvereni hrvatski nastup obilato preslikan i u bavarske medije, kao i sezona koja bi mogla biti za pamćenje bili su i velika pobjeda Selimira Ognjenovića. Karizmatični vlasnik ID Riva Toursa iduće će godine proslaviti tri desetljeća tvrtke koja je značajno trasirala turistički put samostalne Hrvatske u Bavarskoj, a razloga za slavlje imao je i ove godine. Tim je povodom opet organizirao veliko druženje poslovne Hrvatske. S razlogom jer nakon mraka koji je nad turizam navukla pandemija kronavirusa, upravo je ovogodišnji München pokazao ne samo da je Hrvatska preživjela na bavarskom tržištu – postala je još i mnogo snažnija. Pobjeda je to i Nere Miličić, koja je predstavništvo HTZ-a u Münchenu vodila u najtežem razdoblju ovog tisućljeća, baš kao što su i ona i Ognjenović, njezin profesor realnog turizma, uspješno postavili okvir za novo razdoblje hrvatsko-bavarske turističke ljubavi. |
Nastupom Hrvatske, garniranom enogastronomijom i običajima svih hrvatskih regija, uspješno su dirigirali ministrica Nikolina Brnjac i čelni čovjek HTZ-a Kristjan Staničić. Kako se moglo vidjeti, ne samo na sajmu nego i prigodom njihovog primanja u Bavarskom parlamentu, u konačnoj su izvedbi postigli i sjajno suglasje kako svih profesionalnih dionika turizma, tako i onih koji u njemu značajno participiraju kao što je to primjerice Jadrolinija.
Vrijednost za novac
Na svima nama ostalima u Hrvatskoj još je »samo« jedna pojedinost: da čitavo to bavarsko oduševljenje europski integriranom Hrvatskom ne iznevjerimo.
Vidite, rekli su nam naši ljudi »na privremenom radu«, ovdje su cijene ugostiteljskih djelatnosti jako visoke. Pivo je od pet do sedam eura, astronomske su cijene vina što u restoranima bez problema dosežu iznos od pedeset eura po boci, najbanalnija jela, kao što je to ulični hot-dog s bavarskom kobasicom, pet je i više eura.
Ali ono što je važno – točno se zna što se i gdje može dobiti za uloženi novac. Nitko od njih ne traži da Hrvatska bude jeftina, ali jako su osjetljivi ako ih se u toj formuli »vrijednost za novac« iznevjeri. Ove godine put Hrvatske slit će se stotine tisuća Bavaraca. Ne osjete li se iznevjerenima, vraćat će se uvijek.
Da, baš tako. München je pokazao da smo iznimno privlačna, baš željena mediteranska ljepotica. Bio bi stoga istinski promašaj pokazati kako ta ljepota ima – loš karakter. Povjerenje za povjerenje, najjači je slogan kad su bavarski gosti u pitanju.