Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Brodosplit dokazuje da brodogradnja u Hrvatskoj može biti profitabilna. Na ovom brodu kroz kamatu je zaradila Hrvatska banka za obnovu i razvitak, kroz isplate poreza i doprinosa korist ima lokalna zajednica i državni proračun, kao i drugi javni servisi", poručio je ministar Darko Horvat
povezane vijesti
SPLIT – Novogradnja 487 putničkog broda za polarne ekspedicije Ultramarine, vrijedan 106 milijuna eura, porinut je u subotu u Brodograđevnoj industriji Split, a ministar gospodarstva Darko Horvat ustvrdio je kako je to najveći hrvatski izvozni proizvod.
Brod je u more porinula kuma Andrea Mutak članica Udruge Anđeli, koji se brinu o djeci najtežim tjelesnim invalidima i s teškoćama u razvoju.
Nakon porinuća je izjavila kako je sretna zbog svega, čestitavši radnicima škvera na odličnom poslu. Bila je počašćena svojim “velikim kumčetom kojem želi sretan put i mirno more”.
Ministar Horvat istaknuo je kako su u mandatu ove vlade išla tri projekta koji su dobili državno jamstvo, od čega su dva projekta isporučena i državna jamstva vraćena u državni proračun.
Današnji projekt je treći po redu, završen je 70 posto, a siguran je da će u nekoliko sljedećih mjeseci državno jamstvo koje su dali za taj brod biti vraćeno u državni proračun.
“To je jednostavna filozofija na kakav način funkcioniramo u ove tri godine. Brodosplit dokazuje da brodogradnja u Hrvatskoj može biti profitabilna. Na ovom brodu kroz kamatu je zaradila Hrvatska banka za obnovu i razvitak, kroz isplate poreza i doprinosa korist ima lokalna zajednica i državni proračun, kao i drugi javni servisi”, poručio je Horvat.
Svi oni koji smatraju da Hrvatskoj brodogradnja ne treba ovo je onaj pravi demantij”, dodao je i kazao da su to projekti, sofisticirani proizvodi i u ovom trenutku najveći te najkompliciraniji hrvatski izvozni proizvod.
Direktor Brodosplita Tomislav Debeljak objasnio je kako je Ultramarine ugovoren s američkom tvrtkom Quark Expeditions, u sastavu Travelopia grupacije.
Dug je 128 metara i širok 21,5 metara, a moći će primiti do 200 putnika o kojima će se brinuti 140 članova posade u 103 luksuzno uređene kabine i javnim prostorima.
Vrijednost broda je veća od 106 milijuna eura, a kredit za njegovu gradnju je osigurala Hrvatska banka za obnovu i razvoj (HBOR), dok je jamstvo svojom odlukom od 16. svibnja 2018. godine dala Vlada.
Debeljak je napomenuo da unatoč pandemiji nisu kasnili, već su obavili sve u rokovima, a isporuka broda bi trebala biti krajem godine.
“Ugovorili smo brod koji je najveći luksuz, odnosno najveća jahta na svijetu, a po veličini je dvostruko veća nego poznata Amorella i Isabella. Brodosplit je u zadnjih deset godina državni proračun napunio sa četiri milijarde kuna, a zajedno sa DIV grupom u istom razdoblju ukupno šest milijardi kuna.Do sada je ukupno državnih jamstava bilo 150 milijuna eura i sve je vraćeno”, objasnio je Debeljak.
Upitan o sudbini najvećeg jedrenjaka na svijetu, koji je i dalje usidren u škveru, mjestu gdje je i izgrađen, odgovorio je da će u travnju 2021. krenuti na svoja putovanja s obzirom da je dobio svog vlasnika koji radi na programu isplovljavanja jedrenjaka, no o identitetu kupca nije želio govoriti.
U DIV grupi trenutno ukupno ima 3600 radnika od čega je 200 stranaca što iznosi pet posto.