Snimio Davor KOVAČEVIĆ
ZET je obavezan dopustiti već ugovorene oglasne kampanje u sljedeća tri mjeseca, a nakon toga će se ukloniti sve reklame s tramvaja i autobusa, koji će ostati u prepoznatljivoj plavoj boji", rekao je Tomašević
povezane vijesti
- Pripreme za lokalne izbore u Zagrebu. Tomašević je favorit, ali samo ako se ne uključe – Lalovac i Marić
- Svaka škola će ipak dobiti svojeg – zaštitara? Tomašević sazvao zaštitarske tvrtke, sastanak i u Ministarstvu
- Hitan sastanak Vlade i Tomaševića: “Poduzet ćemo mjere u školama, ovo se više nikad ne smije ponoviti”
Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je u utorak da će reklame na ZET-ovim tramvajima i autobusima uskoro biti “stvar prošlosti” jer Grad Zagreb vraća plavu boju na tramvaje i autobuse.
“ZET je prošlog tjedna poslao obavijest o raskidu ugovora tvrtki s kojom je ugovoreno oslikavanje tramvaja i autobusa. ZET je obavezan dopustiti već ugovorene oglasne kampanje u sljedeća tri mjeseca, a nakon toga će se ukloniti sve reklame s tramvaja i autobusa, koji će ostati u prepoznatljivoj plavoj boji”, rekao je Tomašević na konferenciji za novinare.
Ugovori omogućili dobru zaradu privatnicima, a nikakvu Gradu i njegovim tvrtkama
Ustvrdio je kako je nova vlast zatekla niz nepovoljnih ugovora, koji su omogućavali dobru zaradu različitim privatnim poduzećima, a minimalnu ili nikakvu korist Gradu i gradskim tvrtkama, a jedan od takvih je ugovor o korištenju tramvaja i autobusa za reklame.
Kaže kako nije uopće jasno zašto je privatno poduzeće bilo posrednik između ZET-a i svih koji su se htjeli reklamirati na tramvajima i autobusima, pri čemu je od privatnika ZET godišnje primao četiri milijuna kuna, a od Grada kroz subvencije i druge dotacije čak oko milijardu kuna.
“Zato smo pokrenuli reviziju ugovora, a s obzirom na identitet grada vraćamo plavu boju tramvaja i autobusa, jer nećemo dozvoliti da nam se grad pretvara u šoping centar”, poručio je Tomašević.
Zagreb godinama plaća oko deset milijuna kuna godišnje EU-ove penale zbog nedovoljnog odvajanja otpada, upozorio je, trenutno se u Zagrebu odvaja 30-ak posto otpada, po čemu daleko zaostaje za Osijekom, koji odvaja više od 50 posto.
Novi sustav odvoza otpada trebao bi ubrzo dovesti do boljih rezultata, jer se napokon naplaćuje odvoz miješanog otpada prema stvarno odloženom otpadu, pa će građani koji odvajaju plaćati manje.
Time će se povećati odvajanje otpada i postići postoci sukladno EU-ovim ciljevima i prestati plaćati penali, naglasio je.
Što se tiče pitanja kuda se odvozi otpad, odgovorio je kako sve ide na Jakuševec, a tamo se u distributivnom centru sortira, pa na odlagalište ne ide ništa osim miješanog komunalnog otpada.
Biootpad ide na kompostanu, rekao je i najavio da će uskoro biti pozvani građani da besplatno uzmu kompost. S druge strane, dok Grad ne sagradi sortirnicu, plastika ide privatnicima, tj. CIOS grupi.
Rebalans gradskog proračuna i kredit za kapitalne investicije
Tomašević je najavio da će na idućoj sjednici Gradske skupštine biti rebalans gradskog proračuna, kojim se proračun od 15 milijardi kuna povećava za 721 milijun kuna, i to zbog povećanih troškova uzrokovanih inflacijom.
Također će na skupštinskoj sjednici biti točka o kreditu od 300 milijuna kuna, koji svake godine Grad diže za kapitalne investicije.
Najavio je da će Grad prodati državi APIS, te da će s Vladom razgovarati o mogućnosti faziranja EU projekta Dječje bolnice Srebrnjak.
Tomašević je izvijestio da u četvrtak kreću radovi u Škorpikovoj ulici, koji će trajati nešto kraće od tri tjedna. Za to vrijeme bit će smanjena propusnost na toj prometnici pa je pozvao građane da koriste zaobilazne pravce.
Zamjenica gradonačelnika Danijela Dolenec istaknula je da u Zagrebačkom holdingu gotovo više nema agencijskih radnika, kojih je krajem prošle godine bilo 290. Danas je na razini Grupe šest agencijskih radnika zaposleno na nekoliko mjeseci.
Na konferenciji je također rečeno da su obnovljene 162 odgojno-obrazovne ustanove, u škole se vratilo 1060 učenika, a do kraja godine bit će ih 1672. Vrijednost radova je 366 milijuna kuna, od čega polovica iz EU sredstava, a drugi dio iz NPOO.