"Zapovjedna odgovornost"

Sopta potvrdio smjenu izvršnog direktora Jadrolinije; na njegovo mjesto došao Dorić. Jedan sindikat pozdravlja odluku, drugi da je “nađen Pedro”

Marinko Glavan

Nel Pavletic/PIXSELL

Nel Pavletic/PIXSELL

On tvrdi i kako to ne znači da je završena i istraga o nesreći na trajektu Lastovo



Nakon nesreće u Malom Lošinju u kojoj su poginula trojica pomoraca s trajekta Lastovo, kada je na njih pala pramčana ukrcajno-iskrcajna rampa trajekta, nakon čega su uslijedili i incidenti s rampama trajekta Hrvat koja se nije mogla spustiti, te trajekta Mljet kojemu je pala rampa prilikom uplovljavanja u luku Supetar, s dužnosti je smijenjen Egon Matešić, Jadrolinijin Izvršni direktor tehničkih i operativnih poslova, potvrđeno je iz brodarske kompanije.


Saznajemo da je na Matešićevo mjesto privremeno postavljen Vjekoslav Dorić, dosadašnji savjetnik uprave Jadrolinije. Dorić je inače bio i član uprave Jadrolinije zadužen za tehnička pitanja. Telefonom smo kontaktirali Matešića koji je odbio komentirati razloge svoje smjene.


 




Uprava Jadrolinije donijela je odluku o razrješenju Izvršnog direktora tehničkih i operativnih poslova, a nakon nedavnih događaja koji su na ovoj dužnosti u nadležnosti po zapovjednoj odgovornosti, potvrdio je jutros predsjednik uprave Jadrolinije David Sopta, ističući kako to ne znači da je završena i istraga o nesreći na trajektu Lastovo te se odgovornost za ovu tragediju još utvrđuje, kao što se utvrđuju i okolnosti pad rampe trajekta Mljet.


Sopta: ‘Ne politizirajte Jadrolinijom’


– Napominjem i ovom prilikom kako Jadrolinija svakodnevno izvršava odgovornu zadaću i još jednom apeliramo da se njome ne politizira. Sustavom se upravlja odgovorno i poštuju se sve procedure vezane za upravljanje sigurnošću te ostali interni akti, a sve u suradnji s institucijama ovlaštenima za nadzor obalnog linijskog prometa te zapovjednicima i posadom s kojom je Uprava Jadrolinije u redovitom kontaktu. Svi brodovi Jadrolinije imaju sve potrebne certifikate i svjedodžbe i tehnički su ispravni, rekao je Sopta.


U Sindikatu pomoraca Hrvatske smatraju kako je riječ o pokušaju skidanja odgovornosti s predsjednika i članova uprave te prebacivanju krivice na nižerangiranog direktora.


– Pronađen je Pedro, dovoljno nisko u “hranidbenom lancu” Jadrolinije koji je sada kriv za sve, ali uprava ne snosi odgovornost. Jasno je da je za zehničko održavanje brodova i poštivanje sustava upravljanja sigurnošću u prvom redu odgovorna uprava društva, a ne isključivo nižerangirani tehnički direktor, ističe Melvan.


Dodaje da ova smjena otvara pitanje je li time i završena istraga uzroka nesreće na trajektu Lastovo u kojoj su poginula trojica članova posade, a četvrti je teško ozlijeđen.


– Je li istraga završena, to je sad pravo pitanje. Ima li uprava Jadrolinije saznanja iz istrage Županijskog državnog odvjetništva Rijeka na temelju kojih je donesena ova odluka, a koji nisu poznati javnosti.


Iz Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske pozdravljaju odluku uprave, ističući kako su u više navrata upozoravali na probleme sa sustavom održavanja broda, za što odgovornim smatraju sada već bivšeg izvršnog direktora.


– Upozoravali smo da sustav održavanja ne funkcionira kako bi trebalo i to prije i poslije tragedije u Malom Lošinju. Za to je zadužen izvršni direktor tehničkih i operativnih poslova, čiju smo smjenu već tražili, kaže Bulić. Na naše pitanje je li Matešić ispao žrtveno janje u cijelom slučaju, Bulić odgovara negativno.


Nije točno da je on žrtveno janje. Da je sve bilo kako treba ne bismo tražili njegovu smjenu, niti o problemima upozoravali upravu još prije pogibije naših kolega, rekao je Bulić.