
Foto Goran Stanzl/PIXSELL
Poručili su da ne traže ukidanje reforme, nego samo odgodu jer škole , kažu nisu spremne kadrovski, ni tehnički, niti sadržajno
povezane vijesti
Tri obrazovna sindikata na konferenciji za medije pod nazivom “5 do 12 za modularnu nastavu” u četvrtak su ponovno zatražila jednogodišnju odgodu reforme strukovnog obrazovanja, tvrdeći da nepripremljenost sustava za početak nove školske godine ugrožava i učenike i nastavnike.
Poručili su da ne traže ukidanje reforme, nego samo odgodu jer škole , kažu nisu spremne kadrovski, ni tehnički, niti sadržajno.
Predstavnici sindikata, među kojima su bili Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja, Školski sindikat Preporod i Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama Hrvatske (NSZSŠH), naglasili su nepripremljenost sustava i nedostatak konkretnih smjernica za implementaciju reforme.
“Mi se nećemo zaustaviti. Modularna nastava ne smije biti uvedena iz inata, jer Vlada nije htjela prihvatiti sve sindikalne zahtjeve. Ulog je prevelik, a posljedice bi mogle biti dugoročne,” pojašnjava predsjednik Preporoda Željko Stipić.
Poručuje i da ostaju sindikalni zahtjevi za jednogodišnjom odgodom modularne nastave, izuzeće obrazovnih radnika iz sustava ocjenjivanja u novom Zakonu o plaćama te povećanje osnovice plaće za 10 posto ili linearno povećanje koeficijenata.
Referirajući se na cirkularne štrajkove koje organiziraju već dva tjedna zahtijevajući bolja materijalna prava zaposlenika u obrazovanju, Stipić je rekao da će u petak u petom štrajku sudjelovati članovi u Gradu Zagrebu i pet županija u središnjoj Hrvatskoj.
Stipić ističe da je u tim županijama više od 5000 članova, odnosno gotovo 40 posto ukupnog članstva sindikata i da tim velikim štrajkom žele zaključiti jednu cjelinu i najaviti idući potez.
Pravna savjetnica Mirela Matijević-Erceg upozorila je da zakonski okvir za uvođenje modularne nastave nije usklađen.
“Modul nije predmet, a učenike se prema važećim zakonima ocjenjuje po predmetima. Kako ćemo ih onda ocijeniti iz modula?”, upitala je, ustvrdivši da bez izmjena desetak propisa i ključnih zakona reforma ne može kvalitetno zaživjeti.
Posebno je istaknuto da kurikuli za brojna strukovna zanimanja još nisu doneseni, a neki su objavljeni tek u ožujku.
Prema podacima ankete provedene među školama, u čak ih 98 reforma bi mogla utjecati na status 260 zaposlenika, njih 183 iz općeobrazovnih, a 77 iz strukovnih predmeta. Sindikati ističu da je pitanje kadrovske pokrivenosti i mogućih tehnoloških viškova i dalje potpuno neadresirano.
“Mi i naša djeca postajemo pokusni kunići”, poručio je Ivica Inkret iz varaždinske strukovne škole. Kritizirao je koncept kao “revolucionaran, ali neprovjeren”, navodeći da se u ovako široku reformu ulazi bez temelja i evaluacije“.
Nastavnici su upozorili i na tehničke manjkavosti, primjerice e-dnevnik još nije prilagođen modularnoj nastavi, a upute o ocjenjivanju nisu jasno definirane.