Upozorili

Sindikati traže odgodu reforme obrazovanja: “Pet do 12 za modularnu nastavu”

Portal Novi list, Hina

Foto Goran Stanzl/PIXSELL

Foto Goran Stanzl/PIXSELL

Poručili su da ne traže ukidanje reforme, nego samo odgodu jer škole , kažu nisu spremne kadrovski, ni tehnički, niti sadržajno



Tri obrazovna sindikata na konferenciji za medije pod nazivom “5 do 12 za modularnu nastavu” u četvrtak su ponovno zatražila jednogodišnju odgodu reforme strukovnog obrazovanja, tvrdeći da nepripremljenost sustava za početak nove školske godine ugrožava i učenike i nastavnike.


Poručili su da ne traže ukidanje reforme, nego samo odgodu jer škole , kažu nisu spremne kadrovski, ni tehnički, niti sadržajno.


Predstavnici sindikata, među kojima su bili Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja, Školski sindikat Preporod i Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama Hrvatske (NSZSŠH), naglasili su nepripremljenost sustava i nedostatak konkretnih smjernica za implementaciju reforme.




“Mi se nećemo zaustaviti. Modularna nastava ne smije biti uvedena iz inata, jer Vlada nije htjela prihvatiti sve sindikalne zahtjeve. Ulog je prevelik, a posljedice bi mogle biti dugoročne,” pojašnjava predsjednik Preporoda Željko Stipić.


Poručuje i da ostaju sindikalni zahtjevi za jednogodišnjom odgodom modularne nastave, izuzeće obrazovnih radnika iz sustava ocjenjivanja u novom Zakonu o plaćama te povećanje osnovice plaće za 10 posto ili linearno povećanje koeficijenata.


Referirajući se na cirkularne štrajkove koje organiziraju već dva tjedna zahtijevajući bolja materijalna prava zaposlenika u obrazovanju, Stipić je rekao da će u petak u petom štrajku sudjelovati članovi u Gradu Zagrebu i pet županija u središnjoj Hrvatskoj.


Stipić ističe da je u tim županijama više od 5000 članova, odnosno gotovo 40 posto ukupnog članstva sindikata i da tim velikim štrajkom žele zaključiti jednu cjelinu i najaviti idući potez.


Pravna savjetnica Mirela Matijević-Erceg upozorila je da zakonski okvir za uvođenje modularne nastave nije usklađen.


“Modul nije predmet, a učenike se prema važećim zakonima ocjenjuje po predmetima. Kako ćemo ih onda ocijeniti iz modula?”, upitala je, ustvrdivši da bez izmjena desetak propisa i ključnih zakona reforma ne može kvalitetno zaživjeti.


Posebno je istaknuto da kurikuli za brojna strukovna zanimanja još nisu doneseni, a neki su objavljeni tek u ožujku.


Prema podacima ankete provedene među školama, u čak ih 98 reforma bi mogla utjecati na status 260 zaposlenika, njih 183 iz općeobrazovnih, a 77 iz strukovnih predmeta. Sindikati ističu da je pitanje kadrovske pokrivenosti i mogućih tehnoloških viškova i dalje potpuno neadresirano.


“Mi i naša djeca postajemo pokusni kunići”, poručio je Ivica Inkret iz varaždinske strukovne škole. Kritizirao je koncept kao “revolucionaran, ali neprovjeren”, navodeći da se u ovako široku reformu ulazi bez temelja i evaluacije“.


Nastavnici su upozorili i na tehničke manjkavosti, primjerice e-dnevnik još nije prilagođen modularnoj nastavi, a upute o ocjenjivanju nisu jasno definirane.